CIS verlengt samenwerking met AMIS Conclusion

Anne van Doorn 2023

Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS) heeft de samenwerking met AMIS Conclusion met vijf jaar verlengd.

CIS ondersteunt haar deelnemers onder meer met de CIS-databank. Deze databank omvat schadeclaims van vrijwel alle Nederlandse verzekeraars en wordt ingezet voor risico-inschatting bij acceptatie en claims in het operationele proces van de verzekeraar. Dagelijks maken zo’n 9.500 personen, verdeeld over de 328 CIS-deelnemers, gebruik van de CIS-systemen.

Daarnaast biedt CIS haar deelnemers de mogelijkheid om klanten te toetsen tegen sanctielijsten (635 miljoen keer in 2022) en de natuurlijke persoon achter een bedrijf te achterhalen door middel van haar UBO check-applicatie (31 miljoen keer in 2022). Hiermee ondersteunt CIS haar deelnemers te voldoen aan wet- en regelgeving die hen wordt opgelegd.

Sinds 2018 speelt AMIS Conclusion een ondersteunende rol voor CIS in haar positie binnen de verzekeringssector. Naast het beheer en onderhoud van het CIS-applicatielandschap, verzorgt AMIS de doorontwikkeling van het platform.

Anne van Doorn, directeur stichting CIS: “CIS zet de samenwerking met AMIS Conclusion voort als haar IT-partner. Deze voortzetting is gebaseerd op verschillende factoren, waaronder de performance en het succesvol ontwikkelen van nieuwe proposities in de afgelopen vijf jaar. De implementatie van onder andere de UBO-check en CIS-Inzage app vormen een sterke basis voor verdere samenwerking.”

CIS gaat assisteren bij controle Sanctiewet

Stichting CIS gaat haar deelnemers (375 verzekeraars en gevolmachtigden) assisteren om diverse verplichte controles in het kader van de Sanctiewet en de Wet ter...