Verzekeren lijf en leven heeft bij Nederlanders minste prioriteit

Marieke van Zuien 2018

Nederlanders, blijkt uit onderzoek in opdracht van BNP Paribas Cardif, vinden schade en diefstal van hun auto en medische zorg de belangrijkste risico’s om te verzekeren, maar de risico’s rondom zichzelf vinden ze minder belangrijk. Slechts 37 procent van de Nederlandse respondenten overweegt een verzekering af te sluiten die ze beschermd tegen onvoorziene (levens)omstandigheden. Dit is de laagste score van de onderzochte Europese landen.

Marieke van Zuien, Commercieel Directeur BNP Paribas Cardif: “Het valt op dat Nederlanders echt een totaal andere houding hebben ten opzichte van risico’s in vergelijking tot andere landen. Dit zien wij ook terug in het gedrag van consumenten met betrekking tot financiële producten. De (financiële) gevolgen van onvoorziene levensomstandigheden kunnen enorm zijn, helaas onderschatten veel Nederlanders deze risico’s nog.”

Nederlanders zijn volgens het onderzoek het meest optimistische volk van Europa en kijken samen met de Denen het meest positief richting de toekomst. Nederlanders zijn vooral tevreden over hun persoonlijke veiligheid, onderwijs, werk en hun arbeidsomstandigheden. Ze voelen zich niet kwetsbaar voor de grilligheden van het leven. 

Reislustig

Nederlanders zijn een reislustig volk. Maar liefst 73 procent heeft een vakantie of het maken van een reis als plan voor de toekomst. Daarnaast zijn de aankoop van een auto en producten voor het huis het meest populair.

De meeste respondenten hebben voor het realiseren van deze plannen geld opzij gezet. Leningen worden voornamelijk afgesloten bij de aankoop van een huis, een verbouwing of in enkele gevallen de aankoop van een auto. Van de respondenten met een hypotheek heeft twaalf procent moeite met de maandelijkse betaling van de lening. Ziekte, arbeidsongeschiktheid en het verlies van een baan zijn hiervan de meest voorkomende oorzaken.

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Onderzoek cardif: geld belangrijker dan liefde

Onderzoek cardif: geld belangrijker dan liefde

Nederlanders vinden financiële zekerheid belangrijker dan het hebben van een relatie. Dat blijkt uit recent onderzoek van BNP Paribas Cardif. In het onderzoek...

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

Cardif ontvangt Keurmerk Klantgericht Verzekeren

BNP Paribas Cardif heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren (KKV) ontvangen. Hiermee voldoet het bedrijf aan de zestien normen voor klantgerichtheid. “Dit...

Cardif lanceert nieuw kennisplatfom bgfo

Cardif lanceert nieuw kennisplatfom bgfo

BNP Paribas Cardif heeft een nieuw kennisplatform gelanceerd rondom de Bgfo-wetgeving (www.allesoverbgfo.nl). BNP Paribas Cardif zegt te merken dat veel adviseurs...

Bnp Paribas Cardif introduceert Generation F

Bnp Paribas Cardif introduceert Generation F

BNP Paribas Cardif is gestart met het nieuwe mediaplatform Generation F. Generation F staat voor Generation Finance en is een nieuwe manier om erachter te komen...

Cardif richt zich op nieuwe product-marktcombinaties

Cardif richt zich op nieuwe product-marktcombinaties

Cardif heeft haar naam veranderd in BNP Paribas Cardif. Volgens de verzekeraar is dit het startsein voor nieuwe product-marktcombinaties. De verzekeraar, die zestien...