VKG winnaar Adviescampagne 2019
De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend tijdens de Adfiz nieuw-jaarsbijeenkomst 2020 in Bussum. “De winnende campagne is haalbaar, betaalbaar en geeft op de best mogelijke manier aan wat de waarde van ons vak is”, aldus Wiertsema.
‘B edenk een impactvolle en betaalbare campagne om het belang en de meerwaarde van advies onder de aandacht te brengen bij een breed publiek.’ Dat was de vraag waarmee VVP de gehele sector in 2019 heeft uitgedaagd. Afgelopen jaar ontving VVP tien inzendingen uit de markt. Alle campagnes zijn in VVP gepubliceerd en vervolgens beoordeeld door de jury, die naast Wiertsema bestaat uit Kalo Bagijn (Brand New Day), Ewald Bary (Lindenhaeghe) en merkenbouwer en reclamestrateeg Bert Rorije.
Na rijp juryberaad is de adviescampagne ‘De klant vertelt’, bedacht en opgeschreven door Marieke de Beer (manager Marketing & Communicatie bij VKG), gepubliceerd in VVP 4 uitgeroepen tot winnaar.
“De winnende campagne is meer dan een goed verhaal”, aldus de juryvoorzitter. “Bovendien doet deze campagne meer dan het overbrengen van een boodschap. Goed uitgevoerd, is dit een campagne die inspireert en die adviseurs de mogelijkheid geeft om zelf mee te doen. Met eigen klanten. Daarmee kan deze campagne zorgen voor een olievlekwerking waarmee het imago van onze gehele branche verder verbetert. Het brengt de waarde van goed advies niet alleen onder de aandacht, het is de bewijsvoering ervan”, aldus Wiertsema.
Invalshoek van de campagne is ‘Pure verhalen van échte klanten bewijzen het belang van de lokale held’. De jury gelooft in storytelling als een krachtig middel om de meerwaarde van advies breed onder de aandacht te brengen. Bovendien zet goed uitgewerkte campagne de klant centraal en laat het de klant ook zelf aan het woord over de meerwaarde van advies. Krachtiger bewijs is er niet, aldus de jury.
Ook is de jury van mening dat de campagne meer doet dan het overbrengen van de boodschap. “De campagne inspireert. Adviseurs kunnen er zelf op aanhaken met hun eigen klanten. Die zelf vertellen wat vanuit hun beleving de waarde van advies is. ‘De Klant Vertelt’ kan zo een olievlak-werking krijgen waar de gehele branche beter van wordt. Een mooi voorbeeld van Leading by example . Het is ook de enige campagne die de meerwaarde van onafhankelijk advies over het voetlicht brengt bij simple risks. De verhalen verspreiden via social media is een goed idee”, aldus de jury, die zich nog wel afvroeg welke kanalen nog meer zouden kunnen worden ingezet om deze campagne tot een succes te maken en hoe de financiering geregeld kan worden.”
Lof voor alle campagnes
De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Vandaar dat de andere campagnes ook met name genoemd mogen worden. De campagnes op een rij:
De jury was zeer te spreken over het niveau van alle inzendingen. Dit waren ze:
- NVHP: ‘Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud’ (verschenen in VVP 1).
- Turien & Co.: 'De campagne NL adviseert’ (VVP 1).
- Scildon: ‘Onderscheid maken’ (VVP 2).
- Assuport: ’Samen zorgen voor positieve publiciteit’ (VVP 2).
- FVP: ‘Daar heb ik over nagedacht, hoor!’ (VVP 3).
- Adviesburau Kooiman & ’t Hooght: ‘En hoe nu verder…’ (VVP 3).
- Lloyds Bank: ‘Intermediaire financieel routeplanner’ (VVP 4).
- VKG: ‘De klant vertelt’, (VVP 4).
- MoneyView: ‘Onafhankelijk Financieel Spreekuur’ (VVP 5).
- Adviesbureau De Jong: ‘Beroepseer: trots op je vak’ (VVP 5).
Partner van dit artikel
Reactie toevoegen
Meer over
Adfiz: uitvoeringscomplicaties bij 'drempelfunctievariant'
"De private partijen zullen ongetwijfeld wijzen op deze mogelijke uitvoeringscomplicaties." Aldus Adfiz over de 'drempelfunctievariant' van minister Van Gennip bij...
Adfiz publiceert Wtp-beleid per pensioenverzekeraar
Adfiz heeft het Wtp-beleid per verzekeraar in kaart gebracht en gepubliceerd in haar kennisportaal Pensioenstelsel. Adfiz: "De Wet toekomst pensioenen bepaalt de...
Advies met M.I.N.T. voor tweede keer genomineerd voor VVP Advies Award
Advies met M.I.N.T. is voor de tweede keer genomineerd voor de VVP Advies Award in de categorie Hypotheek Advies. "Weet je nog dat Advies met M.I.N.T. in 2022 genomineerd...
Van der Doelen trots op nominatie VVP Advies Award 2024
Trots. Dat is Ruud van der Doelen van Van der Doelen, genomineerd in de categorie Particulier Advies. Het kantoor telt in totaal vijftien medewerkers en heeft...
Nominatie 123Advies voor Advies Award enthousiast ontvangen
Feest bij 123Advies. Het team van 123Advies, in totaal bestaande uit zes hypotheekadviseurs, acht assistent hypotheekadviseurs en één verzekeringsadviseur,...
Parkstad Adviesgroep blij met nominatie VVP Advies Award 2024
"Super blij dat we zijn uitgeroepen tot een van de beste advieskantoren van Nederland”, aldus Kim Cremers van Parkstad Adviesgroep. Dit adviesbedrijf is...
DuGardijn zet Advies Award in op stagemarkt Hogeschool
"Twee van onze collega's hebben de raamposter ingelijst meegenomen naar de stagemarkt van Hogeschool Saxion in Enschede", aldus Rowan du Gardijn van duGardijn,...
PensioenVizier trots op nominatie VVP Advies Award 2024
“We zijn ontzettend blij en voelen ons vereerd dat wij genomineerd zijn voor de VVP Advies Award 2024 in de categorie Pensioen. Het bedrijf is de afgelopen...
Dit zijn de 17 genomineerden voor de VVP Advies Award 2024
De jury van de VVP Advies Award 2024 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...
Nieuw in VVP in 2024: de redactie legt een vraag voor aan ChatGPT en laat vervolgens een deskundige van vlees en bloed op het antwoord reageren. In VVP 2 is de prompt:...