Financieel adviseur Dirk Kooiman lanceert adviescampagne

Dirk Kooiman, Financieel Adviesbureau Kooiman & ‘t Hooght

De dinsdag verschenen VVP, nummer 4, heeft de primeur van de adviescampagne die financieel adviseur Dirk Kooiman uit Baarn is gestart. Kooiman lanceert de campagne in de VVP-rubriek De Adviescampagne.

Kooiman (Financieel Adviesbureau Kooiman & 't Hooght): "Wij, de onafhankelijke adviseurs, zullen alert moeten blijven om het grote publiek aan ons te binden. Met websites voor collectieve onlinemarketing en een platform voor overleg tussen onafhankelijke adviseurs wil ik graag een steentje bijdragen om samen aan te de slag te gaan. Het is een mooie taak om het netwerk van onafhankelijke lokale/regionale financiële dienstverleners uitbundig glans te geven.

"Advieskantoren kunnen aan de slag met twee sites, namelijk www.hypotheekvergelijker.nl en www.enhoenuverder.nl. De sites nodigen bezoekers uit om in hun woongebied digitaal in contact te komen met een advieskantoor. Uiteraard bieden de sites ook informatie. De ‘hypotheekvergelijker’ over het product en ‘enhoenuverder’ over gebeurtenissen in een mensenleven.  De sites, de informatie en de technische vormgeving geven gezamenlijk inhoud aan vindbaarheid van advieskantoren.  Kantoren kunnen zich via de sites en ‘inloggen voor de adviseurs’ aanmelden voor vermelding op de kaart van Nederland, die prominent op de sites is afgebeeld."

Via de sites hebben adviseurs ook toegang tot een platform waar ideeën kunnen worden uitgewisseld.

Andere onderdelen van de campagne: benadrukken van de maatschappelijke relevantie en versterken van het klantcontact.

Vele kansen

Kooiman: "Consumenten verwachten dat (financiële) dienstverleners een actieve rol spelen in het oplossen van sociaalmaatschappelijke kwesties. Men doet graag zaken met de adviseur die een frisse kijk heeft op de samenleving en zich daarvoor inzet. Regelmatig lees ik in de vakpers dat wij niet stilzitten, maar wij stralen dit als beroepsgroep niet uit. Om onze beroepsgroep landelijk te profileren noem ik twee maatschappelijke vraagstukken waarmee wij aan de slag kunnen, zonder in te leveren op de identiteit van het kantoor: financiële weerbaarheid en milieubewustzijn.

"Ik gun elke Nederlander een financiële waarnemer. Iemand uit de familie of vriendenkring die als vertrouwenspersoon financiële zaken op kan pakken als ‘de ander’ er (tijdelijk) niet toe in staat is. Wij, onafhankelijk adviseurs, kunnen onze klanten aanbieden die financiële waarneming te coördineren. In overleg met het advieskantoor wordt de waarnemer benoemd en geregistreerd in het klantdossier. Wij hebben er ook baat bij dat de klant een waarnemer heeft en dat die persoon bij ons bekend is. Na registratie kunnen wij met de waarnemer informatie uitwisselen, zonder dat wij de privacy van de klant schaden. Onafhankelijke adviseurs kunnen de komende tijd het begrip, de mogelijkheden en de coördinatie van ‘financiële waarneming’ uitwerken. Er liggen hier vele kansen!"

 

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
De financieel adviseur ook als raadsman over verduurzamen

De financieel adviseur ook als raadsman over verduurzamen

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman-Advies) In toenemende mate lees ik in de vakpers dat financieel adviseurs een breed beeld moeten vergaren over onder meer het verduurzamen...

Bij de LES blijven

Bij de LES blijven

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman-Advies) Ik kan alle advieskantoren van harte aanbevelen om de duurzame ontwikkelingen nauwlettend te volgen. Het raakt iedereen...

Meten is weten

Meten is weten

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman Advies) De klimaattop in Dubai (december 2023) inspireert mij om een paar tools en klimaatmeetinstrumenten onder de aandacht te...

Noodoproep over verduurzamen

Noodoproep over verduurzamen

(Blog door Dirk Kooiman, Kooiman Advies) Eerlijk gezegd ben ik er bang voor dat het implementeren van duurzaamheid bij advieskantoren veel te weinig aandacht krijgt....

Kooiman maakt duurzaamheid hypotheekinstellingen inzichtelijk

Kooiman maakt duurzaamheid hypotheekinstellingen inzichtelijk

Welke duurzaamheidsinitiatieven en -inspanningen zijn er in de adviessector? Op de website www.hypotheekvergelijker.nl van Dirk Kooiman van Kooiman Advies kunnen...

Duurzaamheid en financiële wereld gaan prima samen

Duurzaamheid en financiële wereld gaan prima samen

(Uit VVP-special Duurzaam Adviseren) "Duurzaamheid is voor mij dermate belangrijk dat ik, ondanks mijn leeftijd, nog niet gestopt ben met werken. Sterker nog;...

VKG winnaar Adviescampagne 2019

VKG winnaar Adviescampagne 2019

De campagne ‘De klant vertelt’ van VKG is de winnaar van de VVP Adviescampagne 2019. Dit maakte juryvoorzitter en Adfiz-directeur Enno Wiertsema bekend...

Onafhankelijk Financieel Spreekuur

Onafhankelijk Financieel Spreekuur

(door Martin Koot, MoneyView) Bedenk een campagne om het imago van onafhankelijke financieel adviseurs te verbeteren, inclusief budgetvoorstel en te verwachten...

Beroepseer: trots op je vak

Beroepseer: trots op je vak

(door Fred de Jong, onderzoeker) Om een goede campagne rond financieel advies te kunnen voeren, zullen financieel adviseurs eerst zelf overtuigd moeten zijn van...

Daar heb ik over nagedacht, hoor!

Daar heb ik over nagedacht, hoor!

(door Ruan de Haas, FVP) De Vereniging Federatie van Vermogensplanners, FVP, pakt graag de uitdaging van vakblad VVP op om een campagne te bedenken die de waarde...