Financieel adviseur Dirk Kooiman lanceert adviescampagne

Dirk Kooiman, Financieel Adviesbureau Kooiman & ‘t Hooght

De dinsdag verschenen VVP, nummer 4, heeft de primeur van de adviescampagne die financieel adviseur Dirk Kooiman uit Baarn is gestart. Kooiman lanceert de campagne in de VVP-rubriek De Adviescampagne.

Kooiman (Financieel Adviesbureau Kooiman & 't Hooght): "Wij, de onafhankelijke adviseurs, zullen alert moeten blijven om het grote publiek aan ons te binden. Met websites voor collectieve onlinemarketing en een platform voor overleg tussen onafhankelijke adviseurs wil ik graag een steentje bijdragen om samen aan te de slag te gaan. Het is een mooie taak om het netwerk van onafhankelijke lokale/regionale financiële dienstverleners uitbundig glans te geven.

"Advieskantoren kunnen aan de slag met twee sites, namelijk www.hypotheekvergelijker.nl en www.enhoenuverder.nl. De sites nodigen bezoekers uit om in hun woongebied digitaal in contact te komen met een advieskantoor. Uiteraard bieden de sites ook informatie. De ‘hypotheekvergelijker’ over het product en ‘enhoenuverder’ over gebeurtenissen in een mensenleven.  De sites, de informatie en de technische vormgeving geven gezamenlijk inhoud aan vindbaarheid van advieskantoren.  Kantoren kunnen zich via de sites en ‘inloggen voor de adviseurs’ aanmelden voor vermelding op de kaart van Nederland, die prominent op de sites is afgebeeld."

Via de sites hebben adviseurs ook toegang tot een platform waar ideeën kunnen worden uitgewisseld.

Andere onderdelen van de campagne: benadrukken van de maatschappelijke relevantie en versterken van het klantcontact.

Vele kansen

Kooiman: "Consumenten verwachten dat (financiële) dienstverleners een actieve rol spelen in het oplossen van sociaalmaatschappelijke kwesties. Men doet graag zaken met de adviseur die een frisse kijk heeft op de samenleving en zich daarvoor inzet. Regelmatig lees ik in de vakpers dat wij niet stilzitten, maar wij stralen dit als beroepsgroep niet uit. Om onze beroepsgroep landelijk te profileren noem ik twee maatschappelijke vraagstukken waarmee wij aan de slag kunnen, zonder in te leveren op de identiteit van het kantoor: financiële weerbaarheid en milieubewustzijn.

"Ik gun elke Nederlander een financiële waarnemer. Iemand uit de familie of vriendenkring die als vertrouwenspersoon financiële zaken op kan pakken als ‘de ander’ er (tijdelijk) niet toe in staat is. Wij, onafhankelijk adviseurs, kunnen onze klanten aanbieden die financiële waarneming te coördineren. In overleg met het advieskantoor wordt de waarnemer benoemd en geregistreerd in het klantdossier. Wij hebben er ook baat bij dat de klant een waarnemer heeft en dat die persoon bij ons bekend is. Na registratie kunnen wij met de waarnemer informatie uitwisselen, zonder dat wij de privacy van de klant schaden. Onafhankelijke adviseurs kunnen de komende tijd het begrip, de mogelijkheden en de coördinatie van ‘financiële waarneming’ uitwerken. Er liggen hier vele kansen!"

 

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Daar heb ik over nagedacht, hoor!

Daar heb ik over nagedacht, hoor!

(door Ruan de Haas, FVP) De Vereniging Federatie van Vermogensplanners, FVP, pakt graag de uitdaging van vakblad VVP op om een campagne te bedenken die de waarde...

En hoe nu verder...

En hoe nu verder...

(door Dirk Kooiman, financieel adviseur) Wij, de onafhankelijke adviseurs, zullen alert moeten blijven om het grote publiek aan ons te binden. Met websites voor...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

Niet alleen het dak van uw woning verdient onderhoud

De Nederlandse Vereniging van Hypothecair Planners (NVHP) heeft de uitdaging van de redactie van VVP opgepakt: bedenk en beschrijf een campagne waarmee het onafhankelijke...

Campagne NL adviseert

Campagne NL adviseert

Elke eerste maandag van de maand gaan de sirenes. In Nederland staan er ongeveer 3200. Dit aantal blijkt voldoende te zijn om elke Nederlander te bereiken. Het...

Adviescampagne

Adviescampagne

Tijdens het VVP Communicatie-event van 28 november jongstleden kondigde VVP aan de branche te willen vragen een adviescampagne te bedenken. Een impactvolle en...