Het werk gaat door… Peggy van der Smitte

Het werk gaat door... Peggy van der Smitte

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Peggy van der Smitte (Marcel van der Smitte en Partners, Amersfoort). 

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ik werk vanuit kantoor zolang het kan, maar ik heb de afgelopen anderhalve week heel hard gewerkt samen met onze systeembeheerder en beheerder van de telefonie om thuis werken mogelijk te maken voor de collega’s die ook nog hun kinderen op moeten vangen. En het is ons gelukt!

2. Hoe geef je nu invulling aan het adviesgesprek? Advies op afstand? Wat zijn je ervaringen daarmee?

Wij werkten eigenlijk al veel met advies op afstand. Veel van onze klanten hebben mij nog nooit gezien, maar kennen alleen mijn stem. Maar door deze omstandigheden heb ik al twee video conferences gevoerd en ben ik van mening dat dit iets is wat wij in de toekomst ook zouden kunnen implementeren om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

3. Benader je de klant proactief tijdens de coronacrisis? Hoe?

Via LinkedIn heb ik een aantal berichten gedeeld om onze klanten en anderen te helpen met informatie. Wij verwijzen actief in onze e-mail handtekening met een link naar onze website die ik regelmatig bijwerk, zodat onze klanten actuele informatie kunnen lezen.

4. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

Door deze situatie merk ik hoe betrokken ons team is en dat we samen de schouders eronder zetten om onze klanten optimaal te bedienen. Zelfs in het weekend reageerde ons voltallige team toen wij de telefooncentrale moesten testen. Ook attenties zoals een brief met kaartjes van Marije Reniers en contact met collega’s en vrienden steunen ons in deze tijden.

5. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

Ik verwacht dat meer bedrijven flexibeler en creatiever zullen worden. De crisis heeft er bij ons voor gezorgd dat wij uit nood thuis werken mogelijk hebben gemaakt in anderhalve week. Dit was anders de komende twee jaar niet gebeurd.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Adviseurs over nazorg: Peggy van der Smitte

Adviseurs over nazorg: Peggy van der Smitte

“Ik vind dat bijhouden van de premieontwikkelingen niet standaard onder nazorg valt." Aldus Peggy van der Smitte (Marcel van der Smitte en Partners, Amersfoort)...

Grenzen aan nazorg

Grenzen aan nazorg

Weinig onderwerpen beroeren de gemoederen van financieel adviseurs momenteel zoveel als nazorg. En dan met name de vraag: moeten we nu wel of niet premieontwikkelingen...

Nieuwe waarden centraal in zomereditie New Financial Magazine

Nieuwe waarden centraal in zomereditie New Financial Magazine

"Hoog tijd voor een nieuw economisch systeem dat correct rekent, dat wil zeggen óók met maatschappelijke kosten. Als we vasthouden aan het huidige...

Van der smitte over haken en ogen praalwagenverzekering

Van der smitte over haken en ogen praalwagenverzekering

Over een paar weken barst het carnaval weer los. In Hoogland is carnavalsstichting CS de Eemschuumers al volop bezig met de voorbereiding van de grootste carnavalsoptocht...

Samen werken in het belang van de klant

Samen werken in het belang van de klant

De liefde voor het adviesvak bij adviseur Peggy van der smitte is bijzonder groot. Dat kreeg ze mee van haar vader die het Amersfoortse adviesbedrijf heeft opgericht....