Meer tijd voor de klant door slim advies

Nh1816 (nieuw Logo)

Om slim(mer) te kunnen adviseren biedt Nh1816 verzekeringen haar samenwerkende adviseurs handvatten en gerichte ondersteuning om dit te realiseren. Het begint altijd bij de adviseur, met keuzes maken. Zo kunnen we samen ons doel bereiken: de verzekerde zo goed mogelijk helpen.

Slimmer adviseren is doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Maar ook met je tijd mee gaan, kiezen voor digitalisering en moderne vormen van communicatie, zodat je meer tijd over houdt voor je klant, voor persoonlijk contact, voor betekenis.

Veel adviseurs waarmee Nh1816 samenwerkt gaan met hun tijd mee, kiezen voor digitalisering, maken een efficiencyslag en creëren meer tijd voor de klant. Deze adviseurs hebben veel meer te bieden dan alleen prijs en product. Zij zetten goede stappen naar een duurzame toekomst voor hun bedrijf. Juist door slimmer te adviseren kunnen zij de sterkste troeven, zoals het persoonlijke contact, blijven uitspelen. Enkele adviseurs laten we graag zelf aan het woord, over de keuzes die zij maken, hoe zij slim(mer) adviseren en samen met Nh1816 werken aan profijtelijk advies.

Doen waar je goed in bent

Doen waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Dat geldt niet alleen voor de medewerkers op kantoor Hansen Aaldering Financieel Advies, met vestigingen in Beek (Gld) en Didam. Jurgen Jansen en Alwin Aaldering zijn in hart en nieren financieel adviseur. “Waar sommige eigenaren het advieswerk aan medewerkers overlaten, doen Alwin en ik het tegenovergestelde”, vertelt Jurgen.

Acht jaar geleden namen Jurgen en Alwin samen het kantoor in Beek over van Martin Hansen, waar zij beiden eerst als adviseurs werkzaam waren. Met de groei van het bedrijf, de opening van de vestiging in Didam en de toename in het medewerkersbestand kwam er minder tijd voor het adviseren van relaties. Dat moest anders.

Jurgen: “Slimmer adviseren is voor ons vooral de juiste mensen op de juiste plek zien te krijgen. Bijvoorbeeld het aannemen van de juiste manager voor onder meer de personeelszaken. Mede door gesprekken met Nh1816 en haar kennispartners kwamen we tot dit inzicht.”

In de regio staat Hansen Aaldering bekend als maatschappelijk betrokken advieskantoor. Bij veel evenementen en verenigingen zijn ze sponsor. “Met de efficiency slagen die we nu maken, verwachten we meer tijd te hebben om met deze rol zichtbaarder te worden,” besluit Jurgen.

Vertrouwensband

Sander Weel is sinds twee jaar volledig eigenaar van het kantoor Weel Verzekeringen & Hypotheken. Zijn vader en grootvader hebben het kantoor in Castricum gemaakt tot het kantoor waar je moet zijn voor je verzekeringen met een verregaande klantbediening. Inmiddels heeft Weel Verzekeringen & Hypotheken 3.600 relaties. Om deze groep klanten goed te bedienen is slim adviseren een motto geworden. “Onze filosofie is dat wij klanten alleen goed kunnen helpen als wij het hele plaatje compleet hebben, dus zo veel mogelijk totaalrelaties en zo min mogelijk losse verzekeringen.”

Sander legt uit: “Slimmer adviseren betekent voor mij nog meer de nadruk leggen op de kwaliteit van onze dienstverlening. Dat betekent uitgebreid de tijd nemen om de klant goed te informeren. Dat betekent ook snel schakelen omdat klanten dat tegenwoordig van je verwachten. En dat lukt alleen met de juiste business partners.”

Als voorbeeld geeft Sander het extranet van Nh1816. “Alle informatie die van belang is om een antwoord te geven op de vragen van klanten is daarin terug te vinden, waardoor het in weinig gevallen nodig is om de klant terug te bellen. De klant kan bovendien zelf al veel informatie terugvinden in de VerzekeringApp van Nh1816, waar we actief de aandacht op vestigen.

“Een vertrouwensband met je klant opbouwen, daar gaan wij voor. Niet voor niets krijgen wij vaak via recensies een terugkoppeling dat klanten hun hele verhaal kwijt kunnen en dit als zeer prettig ervaren. Iedereen binnen de organisatie van mijn bedrijf gaat op deze manier met klanten om en daarin wil ik zelf uiteraard het goede voorbeeld geven.”

 

Jurgen Jansen, Hansen Aaldering: ‘De juiste mensen op de juiste plek.’

David Keijzerwaard, Assurantiekantoor Keijzerwaard: ‘Nog meer de nadruk op de kwaliteit van onze dienstverlening.’

One stop shopping

In Oudenhoorn zetten de vierde en vijfde generatie Keijzerwaard samen de lijnen uit bij Assurantiekantoor Keijzerwaard voor de toekomstige generaties. Het kantoor bestaat al sinds 1903, maar de bedrijfsvoering past zich continu aan de moderne verwachtingen aan. Vader Leen laat de dagelijkse leiding meer en meer over aan zoons David en Matthijs. David vertelt: “Bij ons op kantoor werken we met twaalf medewerkers om 4.000 klanten te adviseren op alle gebied van particulier en zakelijk financieel advies. Om dat op een ‘slimme manier’ te doen kijken we naar de mensen bij ons op kantoor. Wat kunnen zij goed? Wat vinden zij leuk? Waar liggen hun talenten?”

De medewerkers bij Keijzerwaard hebben voor de particuliere relaties geen vaste klanten of dossiers. Iedereen werkt vanuit dezelfde werkvoorraad ook voor de schadebehandeling. “Het neemt de druk weg bij collega’s als ze een keer in een taai dossier verzanden,” legt David uit. “Gaat de telefoon? Dan is altijd iemand beschikbaar om die direct te beantwoorden. Dat is wat de klant van ons vraagt! Bij ons betekent samenwerken echt samen de klant bedienen voor het allerbeste advies.”

“Mijn hart ligt bij pensioenvraagstukken en hypotheekadvies”, vertelt David. “Die adviesgesprekken zijn vaak intensief, maar ik streef ernaar om alles in één afspraak voor elkaar te hebben. One stop shopping. Een gesprek bereid ik altijd grondig voor, mijn klant weet vooraf wat ik van hem verwacht. Gaat de vraag over schadeverzekeringen, dan biedt Nh1816 met een klantvriendelijk extranet meteen de informatie die ik nodig heb. Is overleg gewenst, dan weet ik precies wie ik moeten hebben door de korte lijnen.

Zo kan ik me direct op andere zaken richten, vaak van organisatorische aard, wanneer ik na een adviesgesprek terugkeer op kantoor.”

Sander Weel, Weel Verzekeringen & Hypotheken: ‘Echt samen de klant bedienen voor het allerbeste advies.’

Persoonlijke aandacht

Nh1816 Verzekeringen is blij om te zien dat de middelen en persoonlijke aandacht bijdragen aan het succes van de adviseurs waarmee ze samenwerkt en aan hun manier van slimmer adviseren. De feedback van de kantoren wordt gebruikt om die middelen en dienstverlening aan te passen. Dat is dan weer de slimme manier van werken door Nh1816.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Kijk en bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2023 wint

Kijk en bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2023 wint

Kijk vandaag om 16.00 uur naar de live-uitzending van de finale van de Advies Award 2023 en bepaal wie zich het komende jaar het meest klantgerichte advieskantoor...

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis finalisten Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis finalisten Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...

Beslis mee wie woensdag de winnaar wordt van de VVP Advies Award 2023

Beslis mee wie woensdag de winnaar wordt van de VVP Advies Award 2023

Woon op 11 oktober 2023 om 16.00 uur gratis de spectaculaire live-uitzending bij van de finale van de Advies Award 2023 en bepaal wie zich het komende jaar het meest...

Finalisten Advies Award 2023 aan het woord

Finalisten Advies Award 2023 aan het woord

VVP vroeg de drie finalisten van de Advies Award waarom nu juist zij de award op 11 oktober gaan winnen. Dit zijn hun antwoorden. [object type="youtube" id="DoHevpg20tI?si=J3nn0XVuTV52qyA1"] Het...

Samen betrokken: Jos Kamp Assurantiën

Samen betrokken: Jos Kamp Assurantiën

(Rubriek Samen Betrokken in VVP 3, 2023) Financieel adviseurs staan midden in de samenleving. Deze Local Hero’s zijn een vraagbaak voor verzekeringen,...

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior en Veldhuis naar finale VVP Advies Award 2023

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023. “Deze kantoren – die net als de andere drie...

Halve finale Advies Award 2023 in beeld…

Halve finale Advies Award 2023 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2023 zijn inmiddels bekend. Van de spannende halve finale, die 6 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Finalisten Advies Award 2023 in beeld

Finalisten Advies Award 2023 in beeld

ABC Pensioen, Sinior Financieel Advies en Veldhuis Advies zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2023.  Ze waren al winnaar in hun eigen categorie, resp....

René van Gils nieuwe CEO Nh1816 Verzekeringen

René van Gils nieuwe CEO Nh1816 Verzekeringen

René van Gils treedt op 1 oktober als toekomstig CEO in dienst bij Nh1816 Verzekeringen. Van Gils, afkomstig van Univé, zal na een inwerk- en introductieperiode...

Nh1816 viert mijlpaal van 500 miljoen premie

Nh1816 viert mijlpaal van 500 miljoen premie

Nh1816 heeft de premiegrens van 500 miljoen doorbroken. De verzekeraar: “Met een fenomenale spurt in het eerste half jaar hebben we dit eerder behaald dan...