OOM Verzekeringen lanceert de OOM Horeca-verzekering

Chantal Deen

(Artikel Partner in Kennis) OOM Verzekeringen krijgt als nicheverzekeraar veel risico’s aangeboden. “Je komt niet zomaar bij ons terecht, het gaat in negen van de tien gevallen om een zwaarder risico”, legt Chantal Deen (accountmanager) uit. “Denk bijvoorbeeld aan een strandpaviljoen of een mobiele schaatsbaan. Bij dit soort objecten is de kans op schade groter door de aard en/of ligging van het bedrijf. Om dit soort risico’s beter te kunnen inschatten, is onze buitendienst al jaren geleden in ere hersteld. Verzekeren is en blijft maatwerk. Het is efficiënter om een bedrijf ter plekke te beoordelen, dan dit via Google Earth te doen. Door bij onze klanten langs te gaan lukt het steeds beter om hun wensen in kaart te brengen. Horecaondernemers hebben vaak specifieke verzekeringswensen. Daarom introduceren wij de OOM Horeca-verzekering.”

...

OOM Combinatiepolis

Voor veel bedrijven die niet bij een reguliere verzekeraar terecht kunnen, biedt OOM Verzekeringen al jarenlang de OOM Combinatiepolis aan. Dit product bestaat uit verschillende modules die naar keuze kunnen worden samengevoegd. Het is voor klanten en tussenpersonen soms lastig om de juiste keuze te maken. Door de vele modules is de meeste geschikte dekking soms moeilijk te vinden.

De OOM Combinatiepolis is populair onder horecaondernemers, maar is ook geschikt voor andere bedrijven, zoals recyclebedrijven of foodtrucks. Maar de verzekering wordt bijvoorbeeld ook veel gebruikt voor tiny houses. Om tegemoet te komen aan de specifieke wensen van horecaondernemers introduceert OOM Verzekeringen nu een nieuwe verzekering: de OOM Horeca-verzekering, helemaal ingericht op de wensen van een horecaondernemer.

‘Verzekeren is en blijft maatwerk’

Waarom de OOM Horeca-verzekering?

OOM Verzekeringen verzekert verzwaarde risico’s en is daardoor duurder dan de reguliere markt. Maar OOM stelt ook minder preventie-eisen dan andere verzekeraars.

Chantal Deen: “De nieuwe OOM Horeca-verzekering is wel veel goedkoper geworden dan de OOM Combinatiepolis, door de indeling in vaste pakketten (basis, uitgebreid en extra uitgebreid). Naar verwachting is een horecaondernemer die een uitgebreid of extra uitgebreid pakket afneemt gemiddeld 40% goedkoper uit. Dat klinkt natuurlijk te mooi om waar te zijn, maar niets is minder waar.”

“Dat is nu juist de meerwaarde van onze verzekeringen. Een dekking kunnen aanbieden tegen andere voorwaarden. Wij zijn absoluut geen prijsvechter. Dat zou ook niet uit kunnen, maar we proberen wel een gezonde balans tussen dekking en premie te behouden.”, stelt Deen. “Het is geen uniek en mega vernieuwend product. We bieden de ondernemer juist de mogelijkheid tot het afsluiten van een verzekering, als hij er op de reguliere markt niet uitkomt.”

De ervaring leert dat ten tijde van een bloeiende economie de acceptie-eisen van reguliere maatschappijen flink worden opgeschroefd of dat bepaalde risico’s helemaal niet meer worden verzekerd. Het tegenovergestelde komt ook voor. In slechte economische tijden is een reguliere maatschappij sneller geneigd een zwaarder risico toch te accepteren. Deen: “Wij bewegen met die stromingen mee en fungeren als een soort vangnet wanneer het nodig is.”

Wat houdt de OOM Horeca-verzekering in?

De opbouw van de diverse pakketten van de nieuwe verzekering is eenvoudig. Dat maakt het makkelijker voor klanten om de juiste keuze te maken. (zie voorbeeld) OOM Verzekeringen kreeg veel verzoeken om kasgeld mee te verzekeren, ondanks dat contactloos betalen goed ingeburgerd is. In bijvoorbeeld een restaurant of kroeg betalen klanten een fooi nog vaak met fysiek geld. In de OOM Horecaverzekering is het dan ook mogelijk om kasgeld mee te verzekeren.

Voor nieuwe én bestaande klanten

Ook bestaande klanten kunnen overstappen naar de nieuwe verzekering. De tussenpersonen kunnen een offerte aanvragen voor de nieuwe verzekering. OOM Verzekeringen zet de oude verzekering dan stop. Overstappen kan gevolgen hebben voor de premieberekening, want veel oude polissen lopen nog op vervangingswaarde, terwijl de nieuwe verzekering uitgaat van herbouwwaarde.

Deen: “De OOM Horeca-verzekering is echt een mooi product. Horecaondernemers die een onderneming hebben met een ‘verzwaard risico’, kunnen hun bedrijf vaak moeilijk verzekeren bij de reguliere verzekeraars. Met onze nieuwe verzekering kunnen wij die horecaklanten een oplossing op maat bieden, met een uitstekende dekking tegen een scherp tarief.”

 

Naast de drie pakketten biedt de OOM Horeca-verzekering een aantal extra dekkingen naar keuze. Zo kan elke horecaondernemer een verzekering op maat samenstellen. Er is keuze uit:

Opruimingskosten

  • Opruimingskosten na schade of verlies van het gebouw.

Glasbreuk

  • Vervangingskosten van het glas.

Extra uitkering

  • 25% extra uitkering bij een gedekte schade.

Kasgeld

  • Verzekerd bedrag 2.500 of 5.000 euro;
  • Vergoeding na verlies van kasgeld.

Koelschade

  • Verzekerd bedrag 2.500, 5.000 of 10.000 euro;
  • Vergoeding van schade door ontdooien, waardevermindering of bederf van gekoelde of bevroren producten.

Aansprakelijkheid voor bedrijven

Bedrijfsschade

 

 

Reactie toevoegen

 
Editie
Meer over
Persoonlijke aandacht voor de klant

Persoonlijke aandacht voor de klant

In het digitale tijdperk willen klanten hun verzekeringszaken zelf kunnen regelen. Logisch dus dat verzekeraars inzetten op online gebruiksgemak. Maar dat mag...