Samen naar de toekomst

Michael de Nijs 2021

(Partner in Kennis Voogd & Voogd in VVP 6) Het einde van weer een veelbewogen jaar komt in zicht. Een jaar waarin verzekeringsland veelvuldig werd uitgedaagd en wakker geschud. We waren eindelijk gewend aan de voortdurende coronamaatregelen en de bijbehorende beperkingen, zoals thuiswerken, videobellen en digitalisering. Nu zorgden onzekerheden zoals wisselende reisadviezen, bosbranden en, dichter bij huis, de overstromingen juist voor het nodige tumult. En ook dit jaar stonden de vakmedia bol van berichten over overnames en fusies.

Een bedrijf dat het afgelopen jaar veelvuldig het verzekeringsnieuws haalde was Voogd & Voogd. De serviceprovider kondigde in het voorjaar aan te gaan fuseren met de Heilbron Groep. Inmiddels is de fusie een feit en de samensmelting van beide partijen onder de paraplu van de nieuwe Alpina Group in volle gang. Als CEO van de Alpina Group weet Michael de Nijs als geen ander wat de kracht van deze nieuwe organisatie is.

“Zowel Heilbron als Voogd & Voogd zijn twee sterke merken binnen de branche. Heilbron staat voor het directe klantcontact en het adviesgedeelte, terwijl Voogd & Voogd de innovatieve service- en backoffice organisatie is met een toonaangevend IT-platform. Door onze krachten te bundelen creëren we een stevige, ambitieuze en dynamische marktpositie. Het netwerk van Heilbron Advies wordt versterkt dankzij de efficiënte processen en hoge automatiseringsgraad van Voogd & Voogd. Bovendien zorgt ons gezamenlijke kantorennetwerk voor een landelijke spreiding, wat ons natuurlijk ook een interessante speler maakt op de arbeidsmarkt. Dát is de kracht van samen en de groep is wat ons samen één maakt.”

Wederzijdse waardering

Ondanks de fusie en nieuwe naam blijft het merk Voogd & Voogd bestaan. ”In dat opzicht verandert er weinig voor adviseurs die zijn aangesloten bij Voogd & Voogd. We besteden er veel aandacht aan om alle adviseurs, of ze nu groot of klein zijn en onder de Alpina Group horen of daarbuiten, op dezelfde hoogwaardige manier te bedienen. We luisteren ook echt naar onze adviseurs, want voor ons is iedere mening en ervaring, positief of negatief, ontzettend waardevol. Gelukkig blijkt uit de resultaten van een doorlopend klanttevredenheidsonderzoek onder onze adviseurs dat zij dat ook zo ervaren. Ook in onafhankelijk marktonderzoek zien we een stijgende lijn in onze resultaten. Daar zijn we uiteraard erg blij mee, maar we gaan zeker niet achterover geleund zitten. Er is altijd ruimte voor verbetering. Niet voor niets zijn we continu bezig met het creëren van kansen en het verbeteren van wat er al is. We blijven er iedere dag opnieuw hard aan werken om onszelf te verbeteren en onze verzekeringsklanten tevreden te houden.”

Tevreden klanten

Een tevreden klant die recent in de pers voorbijkwam is Nationale-Nederlanden. “Dat klopt. Nationale-Nederlanden is erg tevreden over de kwaliteit van de schadeverwerking binnen Nationale-Nederlanden Verzekeren Services. Dat is natuurlijk fijn om te horen en heeft erin geresulteerd dat onze samenwerking in het intermediaire kanaal onlangs is verlengd. We hebben tenslotte ruime ervaring met het onderbrengen en administreren van schadeportefeuilles op ons platform. En ook op het vlak van uitbesteding is er altijd ruimte voor uitbreiding van onze activiteiten.”

Nieuwe mogelijkheden

Op het gebied van serviceproviding zijn er in 2021 weer mooie stappen gemaakt om het assortiment uit te breiden en te verbreden. Dankzij een completer productaanbod kunnen adviseurs meer totaalklanten realiseren. En die lijn wordt doorgetrokken. Recent werd er nog een samenwerking met A.i. Automatisering aangekondigd. “Daarmee willen we ons dienstenpakket ook op digitaal vlak verder aanvullen”, vervolgt Michael. “Door het Assu administratiepakket te koppelen aan ons platform bieden we adviseurs een volledig geïntegreerde oplossing binnen één krachtige digitale omgeving. Daarmee sluiten we de keten van verzekeringsklant, adviseur en productaanbieder. Bovendien kunnen we beter inspelen op de verschillende wensen en behoeften die de consument heeft. We zien dat de jongere generaties behoefte hebben om zelf verzekeringsproducten te berekenen en vergelijken. Naar verwachting kunnen zij dit in de eerste helft van het nieuw jaar zelf via het klantenportaal van A.i., om deze vervolgens met behulp van een adviseur af te sluiten. Uiteraard zullen onze adviseurs in 2022 van nog meer voordelen gaan profiteren. Ik kan alvast een tipje van de sluier oplichten, want we zijn in gesprek met nieuwe volmachtgevers. Bovendien ontstaan er vanuit de fusie nieuwe synergiën, bijvoorbeeld op het gebied van zorg en binnen het zakelijke assortiment met inkomen en verzuim. Uit behoefteonderzoek onder onze klanten blijkt er veel animo te zijn voor deze producten, dus hiermee kunnen wij een nog completere rol vervullen. Ook blijven we het VoordeelPakket continu verder ontwikkelen met nieuwe producten en functionaliteiten. We maken het voor adviseurs zo eenvoudig mogelijk om een compleet pakket te vergelijken en af te sluiten dat qua premie en voorwaarden het beste bij zijn klant past. Zo blijft er meer tijd over voor persoonlijke aandacht tijdens het adviesgesprek. Daarin willen wij onze adviseurs blijven ondersteunen.”

Michael de Nijs: ‘Veel aandacht om alle adviseurs op een hoogwaardige manier te bedienen.’

Voor iedereen

“En wat ons in het nieuwe jaar te wachten staat? Dat is een vraag waar niemand op dit moment een antwoord op kan geven. Ongetwijfeld zullen we geprikkeld gaan worden met nieuwe ontwikkelingen en kansen, maar dat houdt het vakgebied zo leuk en uitdagend. Eén ding is zeker en dat wil ik graag benadrukken. Voogd & Voogd zal er voor iedereen zijn, nu en in de toekomst.”

Reactie toevoegen

 
Overbeeke winnaar Advies Award provincie Zeeland

Overbeeke winnaar Advies Award provincie Zeeland

Overbeeke is - evenals vorig jaar -de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Zeeland. Marton Overbeeke neemt de award in ontvangst uit handen van...

Mulderij winnaar Advies Award 2021 provincie Drenthe

Mulderij winnaar Advies Award 2021 provincie Drenthe

Henk Mulderij Financieel Advieskantoor is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Drenthe. Henk Mulderij jr neemt de award in ontvangst uit handen...

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2021....

En dit zijn de provinciewinnaars van de Advies Award 2021....

De jury heeft de twaalf provinciewinnaars bekend gemaakt van de Advies Award 2021. Volgens de jury stuk voor stuk excellente advieskantoren die het adviesvak een...

De verzekeringsbranche bruist en innoveert

De verzekeringsbranche bruist en innoveert

(Partner in kennis Voogd & Voogd in katern Zakelijk en Inkomen in VVP 3) Niets is zo veranderlijk als de verzekeringsbranche. De vakmedia staan bol van berichten...

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

Dit zijn de 32 meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2021 heeft de namen bekend gemaakt van de 32 meest klantgerichte advieskantoren van Nederland. Met ondersteuning van maar liefst...

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Bouwmans viert nominatie Advies Award met allereerste klant

Mark Bouwmans van Bouwmans Assurantiën uit Limburg vond het meer dan gepast om het mooie nieuws van de nominatie voor de Advies Award te delen met mevrouw Lies...

Overbeeke maakt opnieuw kans op titel 'Beste kantoor van Zeeland'

Overbeeke maakt opnieuw kans op titel 'Beste kantoor van Zeeland'

"Wij maken opnieuw (!) kans op de titel ‘Beste Advieskantoor van Zeeland’. Om dat te bereiken hebben wij uw hulp nodig. Brengt u uw stem op ons uit?",...

Genomineerde Ineke Bremer uit Texel:  winnen is nog leuker!

Genomineerde Ineke Bremer uit Texel: winnen is nog leuker!

"Wij zijn een van de genomineerden voor de VVP Advies Award 2021 voor de provincie Noord-Holland. De Advies Award is een verkiezing van excellente advieskantoren...

Meer dan 10.000 stemmen uitgebracht op genomineerden Advies Award

Meer dan 10.000 stemmen uitgebracht op genomineerden Advies Award

Ruim een week nadat er via adviesawards.nl gestemd kon worden op het meest klantgerichte advieskantoor van Nederland zijn er ruim 10.000 stemmen uitgebracht door...

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

Juffrouw Polis blij met nominatie VVP Advies Award 2021

"Natuurlijk hangt jullie poster op mijn kantoor, maar vandaag mocht hij even mee naar buiten voor een fotoshoot! Ballonnen erbij en go! Wat ben ik blij met deze...