Samen ondernemen werkt het best

Voor de adviseur liggen er kansen in de zakelijke markt. De succesfactoren om te ondernemen in deze markt zijn volgens Tim Schoonbergen, directeur van Nedasco: kennis, focus en samenwerking. De adviseur heeft baat bij een samenwerkingspartner waarmee hij niet alleen vakinhoudelijk kan sparren, maar ook over zijn bedrijfsambities. Nedasco staat als business partner naast de adviseur en biedt volledige ondersteuning bij het ondernemen.

De laatste jaren is de verzekeringsmarkt volop in beweging. Ontwikkelingen hebben een grote impact op de strategie van je bedrijf. Dit vraagt om ondernemerschap, keuzes maken en actieve marktbewerking. Daarbij is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen: “Welke stappen zet jij richting de toekomst en waarmee maak jij het verschil als ondernemer?” Ook als serviceprovider stellen wij ons continu deze vraag. Er liggen volop kansen voor de adviseur in de zakelijke markt en als serviceprovider zien wij mogelijkheden hem hierbij te helpen. De afgelopen jaren zijn we dan ook bezig onze focus te verleggen naar de zakelijke markt. Daarbij willen we onze kennis graag delen met het intermediair en tegelijkertijd willen wij hem de volledige ondersteuning bieden om zijn zakelijke doelen te bereiken.

Focus op zakelijk. En particulier dan?

Ondernemerschap betekent focus, het hebben van een visie. Ook voor ons geldt dat we in onze bedrijfsvoering focus moeten aanbrengen om de adviseur optimaal te bedienen en totale ondersteuning te bieden. Een focus op de zakelijke markt kan alleen als je óf geen particuliere verzekeringen meer doet óf je dit zo goed op orde hebt dat je je aandacht richting zakelijk kan verschuiven.

De adviseurs waarmee wij samenwerken zijn actief in de particuliere en zakelijke markt, daarom gaan wij voor het laatste. Dit jaar nog bieden we adviseurs een compleet nieuw extranet voor particuliere verzekeringen met ruim twintig verschillende productsoorten en talloze vergelijkingsmogelijkheden. Met dit extranet zitten we aan de top van de markt en helpen we adviseurs efficiënt de particuliere markt te adviseren. Omdat premies worden opgehaald uit

‘We zijn beiden gebaat bij de beste oplossing en een tevreden klant van de adviseur’

externe premieboxen en veel van de software zodanig is geconfigureerd, hebben we er nauwelijks omkijken naar.

Zo kunnen we ons volledig richten op het volledig en persoonlijk ondersteunen van de adviseur in de zakelijke markt.

Wat merken kantoren hiervan?

We merken dat er een behoefte is aan een totaalconcept op inkomensgebied waarmee de adviseur het verschil kan maken. In het najaar is onze propositie volledig vernieuwd en hebben we het Full Service Inkomenpakket gelanceerd met uitgebreide aanvullende diensten.

Inclusief een online omgeving waar de adviseur eenvoudig premies van meerdere verzekeraars kan vergelijken. Dit maakt ondernemen en adviseren in deze complexe markt een stuk makkelijker.

Daarbij heeft de adviseur altijd toegang tot een team van specialisten. Juist het kunnen sparren over inkomensvraagstukken is essentieel om het verschil te maken. De adviseur merkt ook dat Nedasco zich aan het ontwikkelen is op zakelijk schadegebied. Sinds vorig jaar kan hij zakelijke motorrijtuigen online vergelijken en onderbrengen in één zakelijk pakket. Door betere tools én deskundige specialisten bieden we de adviseur nog meer gemak. Daarnaast zijn we bezig om het aanvraagproces voor zakelijke schadeverzekeringen verder te verbeteren en om nieuwe aanbieders in het schap krijgen, zodat de adviseur toegang krijgt tot een brede markt.

Medewerkers maken het verschil

Wat ik blijf benadrukken is dat het niet ophoudt bij tooling op onze website.

Adviseurs moeten kunnen sparren, daarom zijn de mensen achter die tooling veel belangrijker. Als wij kijken naar de toekomst is tooling een randvoorwaarde om überhaupt zaken te kunnen doen met het intermediair. Toch zijn wij overtuigd dat wij het verschil maken met goede mensen die de ondernemer echt helpen ondernemen. Dat houdt in: actief meedenken, kennis over de markt uitwisselen en maatwerkoffertes leveren.

Het betekent ook dat de adviseur samen kan sparren over verzekeringsoplossingen en dat je een persoonlijke band met elkaar opbouwt door het delen van successen en twijfels. Dit is een reden waarom wij fors investeren in onze mensen. Het opleidingsniveau wordt steeds

section1_page38_article37_1.jpg

Tim Schoonbergen: ‘Succesfactoren zijn kennis, focus en samenwerking.’

hoger. Kennis en competenties worden steeds belangrijker, eenvoudigweg omdat we daarmee adviseurs echt kunnen helpen. Het leidt tot een partnerschap dat dieper gaat dan het gebruik van tooling.

Dit is echt onmisbaar in het toekomstbestendig zakendoen. Eigenlijk is het niet zo moeilijk en ingewikkeld en zijn het logische principes in het zakendoen. Toch zie je dat veel organisaties die basisprincipes nog onvoldoende in de praktijk brengen.

Praktijkvoorbeeld

Ondernemers zijn zeker eigenzinniger dan gemiddeld, maar óók ondernemers moeten samenwerken om hun doelen te bereiken, zowel in als buiten de onderneming. Geldt dat binnen je bedrijf je de taken zo verdeelt dat iedereen zo goed mogelijk op zijn kwaliteiten wordt ingezet, buiten het bedrijf geldt dit uiteraard ook.

Zo sprak ik een ondernemer die eigenlijk het liefste alleen met klanten bezig is en daar ook goed in is. Dit werk deed hij echter niet meer omdat hij de hele dag aan het managen was en hij vanuit een soort plichtsbesef vond dat híj dat moest doen. Bijkomend probleem was dat het managen niet in zijn bloed zat waardoor de productiviteit in zijn bedrijf laag was.

Ook maakte hij zich zorgen om de omzet. Waarom laat je dan niet een ander managen en ga je zelf lekker naar buiten, vroeg ik? Een paar gesprekken later had hij dat geregeld en was hij veel meer buiten dan binnen. Resultaat? Een stijgende omzet, een sterk verbeterde productiviteit en vooral een veel gelukkiger ondernemer met minder risico op burn-out.

Moraal van dit verhaal? Focus je op wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Vaak gaat dat samen. Het is dan fijn om met iemand te sparren die niet te dicht bij je staat maar die wel met een onafhankelijke blik iets kan zeggen over jouw situatie. Omdat wij keihard geloven in het ondernemerschap van het intermediair, maar ook zien dat veel ondernemers best een luisterend oor kunnen gebruiken, besteden we hier aandacht aan en ruimen wij er tijd voor in.

Partner in business

Zoals eerder aangegeven bereik je samen, gebruikmakend van elkaars kwaliteiten, meer dan dat je het alleen doet. Zo ziet Nedasco ook de samenwerking met aangesloten adviseurs. Onze adviseurs hebben de gesprekken met de klanten, kennen de klantbehoefte en kennen de lokale omstandigheid.

Als serviceprovider hebben wij elke dag veel adviseurs aan de lijn en kennis van veel verzekeringsproducten die op een eenduidige manier zijn aan te vragen. Is dat geen mooie combi? Als serviceprovider zijn we geen concurrent maar een partner. We zijn beiden gebaat bij de beste oplossing en een tevreden klant van de adviseur. Het credo van Nedasco is dan ook: samen klanten blij maken.

Reactie toevoegen

 
Editie
Monshouwer winnaar Advies Award provincie Utrecht

Monshouwer winnaar Advies Award provincie Utrecht

Monshouwer Assurantiën is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Utrecht. Jeroen Monshouwer neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

AdviesNet winnaar Advies Award provincie Friesland

AdviesNet winnaar Advies Award provincie Friesland

AdviesNet Noord-Nederland is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Friesland. Renee Lagerwaard neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

Berends & Slump winnaar Advies Award provincie Gelderland

Berends & Slump winnaar Advies Award provincie Gelderland

Berends & Slump is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Gelderland. René Slump neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

KOK Advies opnieuw winnaar Advies Award provincie Noord-Holland

KOK Advies opnieuw winnaar Advies Award provincie Noord-Holland

KOK Advies is – evenals in 2020 - de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Noord-Holland. Léoni en Marco Kok nemen de award in ontvangst...

Van de Mortel winnaar Advies Award provincie Limburg

Van de Mortel winnaar Advies Award provincie Limburg

Van de Mortel Assurantie Advies is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Limburg. Bart van der Sterren nam de award in ontvangst uit handen van...

Advies & Kies winnaar Advies Award provincie Flevoland

Advies & Kies winnaar Advies Award provincie Flevoland

Advies & Kies is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Flevoland. Niels Dubbeldam, Arjan van der Korst en Mark Hogendorf nemen de award in...

Goossens winnaar Advies Award provincie Noord-Brabant

Goossens winnaar Advies Award provincie Noord-Brabant

Assurantiekantoor Goossens is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Noord-Brabant. Fausta en Natasja Goossens plus team nemen de award in ontvangst...

Boudesteijn winnaar Advies Award provincie Overijssel

Boudesteijn winnaar Advies Award provincie Overijssel

Boudesteijn Hypotheken en is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Overijssel. Ingeborg Boudesteijn neemt de award in ontvangst uit handen van...

Schonewille & Ter Harkel winnaar Advies Award provincie Groningen

Schonewille & Ter Harkel winnaar Advies Award provincie Groningen

Schonewille & Ter Harkel is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Groningen. Bert ter Harkel (links) en Peter Tillema nemen de award in ontvangst...

Vogel Adviesgroep winnaar Advies Award provincie Zuid-Holland

Vogel Adviesgroep winnaar Advies Award provincie Zuid-Holland

De Vogel Adviesgroep is de winnaar geworden van de Advies Award in de provincie Zuid-Holland. Jan Peter Robijn en Leon van den Nieuwendijk nemen de award in ontvangst...