Vertrouw op je intuïtie

Bob Stehmann

“Het verbaast me dat zo weinig mensen en zo weinig bedrijven op hun intuïtie afgaan”, zegt Bob Stehmann, directeur marketing bij verzekeraar ASR en verantwoordelijk voor het label Ditzo in de rubriek ‘Levenslessen’ van het Financieele Dagblad . Hij roept de sector op vaker van de gebaande paden af te wijken. “Als je afwijkt van de gebaande paden, ontstaat er vaak iets moois.” Zelf gooide Stehmann het roer om toen hij 33 was. Hij zegde zijn uitstekende baan bij ING op en ging een jaar rond de wereld zeilen. Die ervaring heeft hij altijd meegenomen. “Ik heb die vrijheid behouden in mijn hoofd. Die neem ik mee bij alle keuzes die ik maak. Op zee kijk naar je de lucht en besluit je een andere koers te varen dan het kompas aangeeft. Dat heeft ons voor stormen behoed. Het mooie is dat je op zee alleen zelf verantwoordelijk bent voor de beslissingen die je neemt. Daar hou ik van. Als je een onderzoek laat doen, weet je doorgaans wel wat de uitkomst zal zijn. Als je dingen op intuïtie doet, niet.”

Reactie toevoegen

 
Editie
Crowdfunding initiatief amersfoortse succesvol van start

Crowdfunding initiatief amersfoortse succesvol van start

Doorgaan.nl, het crowdfunding initiatief van De Amersfoortse, heeft in drie maanden tijd zeven ondernemers volledig gefinancierd.   Het initiatief van De Amersfoortse...