25.000ste aanmelding voor rechtszaak tegen woekerpolis

Bij ConsumentenClaim is de 25.000ste aanmelding binnengekomen van een polishouder met een beleggingsverzekering die op basis van no cure no pay wil procederen tegen verzekeraars. Volgens ConsumentenClaim zijn de meeste aanmeldingen van verzekerden met een polis bij ASR (met name Falcon), Reaal, Aegon, Delta Lloyd en Nationale-Nederlanden. ConsumentenClaim zal zich als eerste op deze partijen richten bij het starten van rechtzaken. Pieter Lijesen van ConsumentenClaim (oud NHP-voorman): "Het besef begint door te dringen dat een oude polis flink geld waard is. Het verschil met de fooi waarmee verzekeraars en de stichtingen Verliespolis en Woekerpolisclaim de zaak willen af doen is gewoon veel te groot. Wij zien het aantal aanmeldingen dan ook hard groeien. Dat veel gedupeerden afkomstig zijn van de stichtingen zegt veel over het feit dat zij hun werk niet goed hebben gedaan. Gedupeerden willen meer en zijn massaal bereid daarvoor naar de rechter te gaan."