Achterban Woekerpolis Claim omarmt regeling Achmea

De achterban van Stichting Woekerpolis Claim is met zeer ruime meerderheid (98,4 procent) akkoord met de compensatieregeling van Achmea. Voorzitter Jasper van Schaaik van WPC: "Dit zijn de houders van een polis bij een grote verzekeraar die het langst hebben moeten wachten op een regeling. Nu zij die zo overduidelijk goedkeuren, kan het akkoord ook daadwerkelijk in werking treden. Ik ervaar het als een opsteker voor WPC dat de achterban zo positief reageert en dat in zo'n groten getale." Aan de enqûete deden 12.870 mensen mee (81 procent van de donateurs aan de stichting). Van hen stemden 12.668 mensen voor de regeling en 202 tegen. Alle deelnemers krijgen 50 euro op hun rekening overgemaakt. Dit bedrag bestaat uit de teruggave van de donatie aan WPC van 29,95 euro en een extraatje, uit dank voor de steun aan de stichting. WPC gaat zich nu richten op de uitvoering en het toezicht op de naleving van het akkoord met Achmea. Daaronder vallen zo'n 800.000 polissen van onder meer de labels Interpolis, Centraal Beheer, Fbto, Avro, RoZeker en Twenteleven. In het akkoord zijn afspraken gemaakt over maximering van de kosten en een ongelimiteerde pot voor een aanvullende compensatie voor schrijnende gevallen. Daarnaast verplicht Achmea zich om klanten met een beleggingsverzekering de mogelijkheid te bieden om kosteloos over te stappen naar een goedkoper product.