Advieskeuze: helft consumenten zoekt online naar adviseur

advieskeuze

Ruim de helft (52,2%) van de consumenten zoekt online gericht naar een financieel adviseur, zo blijkt uit onderzoek van Adviekeuze.nl onder 7.000 consumenten die eerder een adviseur een review gaven op internet.

Uit het groeiend aantal bezoeken op het platform van Advieskeuze.nl (1 miljoen per jaar) blijkt dat steeds meer consumenten online de keuze maken voor een financieel dienstverlener. De kantoren met een actief profiel ontvangen de meeste adviesgesprekken (leads) via Advieskeuze.nl en de ‘adviseurzoekers’ op partnersites. Het onderzoek toont aan dat de belangrijkste aspecten voor consumenten tijdens het zoeken naar een adviseur zijn: reviews (35%) gevolgd door naamsbekendheid (29,7%) en tarief (13,0%). Ook keurmerken (8,7%), afstand (8,0%) en openingstijden (5,6%) werden genoemd.

De vragen uit het consumentenonderzoek werden tevens voorgelegd aan 74 financieel adviseurs. Opvallend was het verschil van inzicht van de adviseurs op de vraag wat consumenten motiveert om een review te geven. De meeste financieel adviseurs dachten dat consumenten dat doen omdat het hen gevraagd wordt. In de praktijk blijkt echter dat maar liefst 58,3% van de consumenten een review geeft als dank voor de dienstverlening en de financieel adviseur iets wil teruggeven.

Lees hier de uitkomsten van het onderzoek.

Reactie toevoegen

 
Adviesbox lanceert koppeling met Advieskeuze.nl

Adviesbox lanceert koppeling met Advieskeuze.nl

Intersoftware heeft een koppeling met Advieskeuze.nl toegevoegd aan haar adviessoftware. Hiemee kan de adviseur een klant in Adviesbox eenvoudig uitnodigen om een...

Consumentenbond: meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl

Consumentenbond: meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl

De Consumentenbond heeft haar belang in Advieskeuze.nl uitgebreid naar 52 procent. De Consumentenbond vindt het "belangrijk dat er een onafhankelijk platform...

Attens werkt samen met Advieskeuze.nl

Attens werkt samen met Advieskeuze.nl

Het nieuwe hypotheeklabel Attens Hypotheken, een initiatief van Syntrus Achmea Real Estate & Finance, maakt gebruik van de techniek en data van Advieskeuze.nl...

Lloyds Bank integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Lloyds Bank integreert zoekmodule Advieskeuze.nl

Lloyds Bank heeft als zevende geldverstrekker een zoekmodule voor hypotheekadviseurs van Advieskeuze.nl geïntegreerd op haar website. Thijs Elsenaar, eCommerce...

Advieskeuze nu ook in zee met veh

Advieskeuze nu ook in zee met veh

Advieskeuze.nl en Vereniging Eigen Huis gaan samenwerken. Advieskeuze.nl werkte al samen met de Consumentenbond. Advieskeuze.nl en VEH (700.000 leden) gaan de dienstverlening,...

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen

Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan de financieel adviessector de oplossing bieden om op uniforme wijze de tevredenheid van hun klanten uit te vragen en zichtbaar...

Aankoopbemiddelaars zichtbaar op Advieskeuze

Aankoopbemiddelaars zichtbaar op Advieskeuze

Consumenten kunnen op Advieskeuze.nl nu ook een Erkend Aankoopbemiddelaar zoeken en vinden. Erkend Aankoopbemiddelaars zijn financieel adviseurs die consumenten...

Obvion werkt samen met Advieskeuze.nl

Obvion werkt samen met Advieskeuze.nl

Ook geldverstrekker Obvion start een samenwerking met het onafhankelijke platform Advieskeuze.nl om klanten te helpen met hun keuze voor een financieel adviseur.  ...

Blg sluit zich aan bij Advieskeuze.nl

Blg sluit zich aan bij Advieskeuze.nl

BLG Wonen heeft zich aangesloten bij Advieskeuze.nl. Eerder werd al de samenwerking met Independer.nl gezocht. Een groot voordeel van de reviewsites vindt BLG Wonen...

Opleidingsniveau adviseurs transparant gemaakt

Opleidingsniveau adviseurs transparant gemaakt

Advieskeuze.nl en Hoffelijk Financieel werken samen aan het transparant maken van de objectieve advieskwaliteit in de financiële sector. Op de website van Advieskeuze.nl...