Advieskeuze.nl: consument komt pas in actie na ingrijpende gebeurtenis
Iets meer dan de helft van de consumenten gaat naar de hypotheek en verzekering kijken als er iets ingrijpends is gebeurd, zo blijkt uit onderzoek van Advieskeuze.nl onder 1800 consumenten. Als er vervolgens zaken aangepast dienen te worden, zegt bijna 70 procent het liefst zelf contact op te nemen met de financieel adviseur Advieskeuze noemt het opvallend dat vier van de tien respondenten niet weet dat een financieel dienstverlener een zorgplicht heeft.
Advieskeuze.nl deed de afgelopen maanden onderzoek onder consumenten die een dienstverlener een review hebben gegeven. Na iedere review werden deze consumenten een aantal vragen voorgelegd over hun verwachtingen hoe vaak de financiële zaken in de toekomst worden bekeken en waar nodig aan te passen. Vervolgens werd gevraagd naar de wijze waarop ze dat het liefst willen aanpakken. Tot slot werd aan onafhankelijke financieel adviesketens een reactie gevraagd op de uitkomsten van het onderzoek.
Christian Bouter, medeoprichter van Advieskeuze.nl: “Het is van cruciaal belang dat consumenten hun financiële zaken op orde hebben voordat er iets ingrijpends gebeurt zoals vandaag de dag het geval is. Op grond van de wettelijke zorgplicht dienen financieel dienstverleners ook duidelijker te maken dat een periodieke check in bepaalde gevallen verplicht is. Dan zouden veel meer Nederlanders hopelijk net zo vaak een afspraak hebben met een financieel dienstverlener als met hun tandarts.”
Reactie toevoegen
Online Marketing Academy van advieskeuze.nl
Advieskeuze.nl en Cliptoo hebben de Online Marketing Academy voor financiële dienstverleners gelanceerd. In een gratis te downloaden eBook helpt de Academy...
Verbond opent loket beleggingsverzekeringen
Het Verbond opent een digitaal adviesloket beleggingsverzekeringen waar mensen kosteloos advies kunnen krijgen over de eventuele aanpassing van hun beleggingsverzekering....
Adviesbox lanceert koppeling met Advieskeuze.nl
Intersoftware heeft een koppeling met Advieskeuze.nl toegevoegd aan haar adviessoftware. Hiemee kan de adviseur een klant in Adviesbox eenvoudig uitnodigen om een...
Consumentenbond: meerderheidsbelang in Advieskeuze.nl
De Consumentenbond heeft haar belang in Advieskeuze.nl uitgebreid naar 52 procent. De Consumentenbond vindt het "belangrijk dat er een onafhankelijk platform...
Attens werkt samen met Advieskeuze.nl
Het nieuwe hypotheeklabel Attens Hypotheken, een initiatief van Syntrus Achmea Real Estate & Finance, maakt gebruik van de techniek en data van Advieskeuze.nl...
Lloyds Bank integreert zoekmodule Advieskeuze.nl
Lloyds Bank heeft als zevende geldverstrekker een zoekmodule voor hypotheekadviseurs van Advieskeuze.nl geïntegreerd op haar website. Thijs Elsenaar, eCommerce...
Advieskeuze nu ook in zee met veh
Advieskeuze.nl en Vereniging Eigen Huis gaan samenwerken. Advieskeuze.nl werkte al samen met de Consumentenbond. Advieskeuze.nl en VEH (700.000 leden) gaan de dienstverlening,...
Tevreden.nl en Advieskeuze.nl werken samen
Tevreden.nl en Advieskeuze.nl gaan de financieel adviessector de oplossing bieden om op uniforme wijze de tevredenheid van hun klanten uit te vragen en zichtbaar...
Aankoopbemiddelaars zichtbaar op Advieskeuze
Consumenten kunnen op Advieskeuze.nl nu ook een Erkend Aankoopbemiddelaar zoeken en vinden. Erkend Aankoopbemiddelaars zijn financieel adviseurs die consumenten...
Obvion werkt samen met Advieskeuze.nl
Ook geldverstrekker Obvion start een samenwerking met het onafhankelijke platform Advieskeuze.nl om klanten te helpen met hun keuze voor een financieel adviseur. ...