Adviseur kan zich meer onderscheiden bij sociale families
Woonfonds ziet kansen voor de adviseur bij sociale families. De oplossingen zijn er ook al, adviseurs maken er volgens Woonfonds echter nog niet zo'n gebruik van.
Paul Bänziger, manager Woonfonds: "De stijgende huizenprijzen, de lage rente op spaarrekeningen en het afbrokkelen van de verzorgingsstaat zorgen voor een toenemende vraag naar alternatieve woonoplossingen binnen families. Bij woonoplossingen binnen families komt meer kijken dan alleen de hypotheekaanvraag; dit kan niet worden ‘geautomatiseerd’. Zeker is dat het toestaan van inwoning en verhuur nieuwe mogelijkheden biedt om elkaar te helpen en je als adviseur te onderscheiden.”
Nederland telt momenteel al 140.000 zogenaamde kangoeroe-huishoudens. Hierbij wonen meerdere generaties onder één dak.
Woonfonds heeft de Familiehypotheek ontwikkeld om samenwonen met familieleden mogelijk te maken.
Reactie toevoegen
Meer over
Adviseurs kunnen voortaan ook overlijdensrisicoverzekeringen van Woonfonds aanvragen via HDN. Met de volgende softwarepakketten is de Woonfonds ORV aan te vragen...
Maatwerk voor specifieke klantgroepen is nieuwe standaard
Vier adviseurs en een aanbieder spreken over de veranderende hypotheekmarkt en over klanten die buiten de boot vallen. Adviseurs willen het beste voor hun klant...
Boek woonfonds beschrijft woontrends
Woonfonds heeft voor haar klanten en adviseurs het boek 'De toekomst van uw woongenot' gemaakt. Het boek beschrijft de woontrends voor de komende jaren. Het boek...
Samenwerking flexfront en Woonfonds
FlexFront breidt in januari 2014 het assortiment uit met de producten van Woonfonds Hypotheken. FlexFront verwacht in 2014 verder te groeien door de licht aantrekkende...
Woonfonds herhaalt Priqels Experience Tour
Woonfonds organiseert in februari opnieuw de Priqels Experience Tour. Zo’n 60 klanten, 100 adviseurs en 40 belangenorganisaties/leveranciers kwamen...
Klant wil van adviseur duidelijke tarieven
De advieskantoor dat lang onduidelijk blijft over de adviestarieven wordt door de klant als niet transparant en onbetrouwbaar gezien, aldus onderzoek van GfK in...
40-jarig Woonfonds klust voor klant
Medewerkers van Woonfonds reizen in rode overalls in juni af naar door adviseurrelaties aangedragen klanten die hulp goed kunnen gebruiken. Dit in het kader van...
Klant verwacht mensgerichte hypotheekadviseur
Klanten verwachten een actieve en klantvriendelijke benadering voor de kosten die zij betalen voor een hypotheekadvies. Ook verwachten ze meer inleving in hun situatie....
Woonfonds schaft administratiekosten af
Woonfonds schaft de administratiekosten voor wijzigingen af. Woonfonds: "Als de klant zijn hypotheek wil wijzigen, dan krijgt deze vaak te maken met...
Nominaties hypotheek Award 2013 bekend
De Hypotheekshop, Florius, De Hypotheker en Woonfonds Hypotheken zijn genomineerd voor de 'Hypotheek Award 2013' (voorheen hypotheekproduct van het jaar). De prijs...