Aon verwacht verdere verharding verzekeringsmarkt

Marc van Nuland 2019

De omzet van Aon Nederland groeide in 2019 met 3,5 procent naar 391,2 miljoen euro. De positieve lijn zette in het eerste kwartaal van 2020 door, maar de verwachting van Aon is dat "de coronacrisis de groeicijfers voor de rest van het jaar enigszins afvlakken. Tegelijkertijd gaan we door met de verbetering en digitaliseren van onze dienstverlening en bereiden we ons voor op de integratie met Willis Towers Watson, uiteraard in afwachting op de goedkeuring van de aandeel- en toezichthouders".

Marc van Nuland, Country Manager van Aon Nederland: “De verharding in de verzekeringsmarkt zette in 2019 stevig door. We houden er rekening mee dat ook dit jaar veel polissen door de verzekeraar worden opgezegd. We zullen opnieuw in onderhandeling gaan met de verzekeraars om te zorgen dat onze klanten goed verzekerd blijven. Om de klant de best mogelijke onderhandelingspositie te geven, helpen wij hen een helder risicoprofiel te vormen en te investeren in preventie en in professioneel risicomanagement. Uiteraard komt ook de beursvloer op ons kantoor in Rotterdam weer terug, omdat dit vorig jaar zowel verzekeraars als onszelf goed heeft geholpen om de vaak lastige onderhandelingen beter te faciliteren."

Aonvation

Van Nuland: "2019 was ook het jaar waarin we ons niet alleen voornamen om nog door te pakken op innovatieve oplossingen, maar dat ook daadwerkelijk gedaan hebben. Het Aonvation-team is de aanjager van nieuwe innovaties binnen Aon Nederland. Het team helpt collega’s met de concrete stappen die gezet moeten worden om van een goed idee een waardevolle innovatie te maken. Een voorbeeld is Aon risico-inzicht, een online platform dat MKB’ers een compleet overzicht geeft van alle preventiemaatregelen die ze moeten nemen. Maar liefst 65 procent van de Nederlandse bedrijven voldoet niet of onvoldoende aan de preventie-eisen, zoals bijvoorbeeld op het gebied van brandveiligheid. Ondernemers hebben nu alle informatie bij elkaar en kunnen ook direct bewijs uploaden, zoals een veiligheidskeurmerk."

Diversiteit en inclusiviteit

In 2019 ondertekende Aon het Charter ‘Talent naar de Top’ waarmee het zich committeerde aan duidelijk meetbare doelstellingen. Aon formuleerde drie concrete speerpunten: Leiderschap & Cultuur, Gender Diversity en Jong Talent. Van Nuland: ”We geloven dat diversiteit en een inclusieve werkomgeving vereist zijn om een leidende professionele dienstverlener te zijn en te blijven. Alleen dan zijn we creatief, innovatief en zetten we ieders kwaliteiten in. We streefden naar 30 procent vrouwen in de top voor eind 2020 en zitten op dit moment op 33 procent."

Reactie toevoegen

 
Omzet aon blijft nagenoeg gelijk

Omzet aon blijft nagenoeg gelijk

Aon Nederland behaalde vorig jaar een omzet van 243 miljoen euro, tegen 246 miljoen in 2013. De omzet van het bedrijfsonderdeel Aon Risk Solution (ARS) is nagenoeg...

Barbara Baarsma commissaris bij Aon

Barbara Baarsma commissaris bij Aon

Barbara Baarsma en Jeroen Drost zijn benoemd als commissarissen bij Aon Nederland. Barbara Baarsma (1969) is eind 2014 benoemd als commissaris. Zij is sinds 2000...

Betere schadelastbeheersing wia levert miljarden op

Betere schadelastbeheersing wia levert miljarden op

Verzekeraars en werkgevers kunnen miljarden besparen als ze meer aandacht besteden aan schadelastbeheersing binnen de WIA, aldus Aon. Volgens Aon kost het voorstel...