AS Support over ZekerKiezen.nl: “Consument eerder aan tafel onafhankelijke adviseur krijgen”

ZekerKiezen.nl screenshot

“Financieel advies zonder onafhankelijke deskundigen is niet meer van deze tijd.”Aldus AS Support bij de lancering van ZekerKiezen.nl, een op moderne leest geschoeide lead generator voor onafhankelijke financieel adviseurs.

ZekerKiezen.nl wil de consument in een veel eerder stadium bij de onafhankelijke adviseur aan tafel krijgen, “voordat hij naar zijn eigen bank of verzekeraar gaat”.

ZekerKiezen.nl is een samenwerking aangegaan met Meta, het moederbedrijf van Facebook en Instagram. AS Support: “Slimme technologie wordt ingezet om constant de behoeftes van consumenten te peilen. Daardoor kan bij de bezoekers precies op de juiste momenten het grote belang van het volledig onafhankelijk onder de aandacht worden gebracht. Zodra op Meta interesse wordt vastgesteld in een eigen woning of hypotheek ontvangt de bezoeker direct een uitnodiging om op ZekerKiezen.nl daar alvast de mogelijkheden van te berekenen. Voor veel consumenten zal dat een eerste orientatiebezoek aan de bank volledig overbodig maken. Met één druk op de knop kan de consument bovendien zijn rekenwerk vastleggen in overzichtelijke rapporten, boordevol handige tips.

“Gelijktijdig wordt hem duidelijk gemaakt, dat ‘gebonden adviseurs’ doorgaans maar over één oplossing beschikken. En dat de beste hypotheek en/of verzekering uit de hele markt echt alleen gevonden kan worden vanuit een volledig onafhankelijke vergelijking van mogelijkheden. Een ingebouwde zoekfunctie laat dan ook direct (op postcode) een uitgebreid overzicht zien van de onafhankelijke adviseurs die vlak bij de consument in de buurt zitten. Met één klik kan hij zo duidelijk maken met wie hij eens vrijblijvend verder zou willen praten.”

Van banken en verzekeraars, stelt AS Support, “is bekend dat zij over het algemeen uitsluitend hun eigen producten aanprijzen. Zelfs als ze weten, dat elders betere of goedkopere alternatieven worden aangeboden. Verontrustende cijfers laten zien, dat een groot deel (tot zelfs 49 procent) van alle financiële adviezen nog steeds in die beperkte vorm tot stand komt.”

Vergelijking serviceniveaus

Komend voorjaar wordt ZekerKiezen.nl uitgebreid met de mogelijkheid verzekeringspremies te vergelijken. AS Support: “Bijzonder daarbij zal zijn dat dan niet alleen premieverschillen inzichtelijk zullen worden gemaakt, maar tevens het grote verschil in serviceniveau tussen verzekeraars en onafhankelijke adviseurs. Want juist dát willen we duidelijk maken, dat het hebben van een eigen onafhankelijke adviseur zo gek nog niet is. Bij de productkeuze én bij schade.”

Adviseur wordt deelnemer

Deelnemende adviseurs krijgen alle leads kosteloos en onbeperkt aangereikt. “Want adviseurs worden ook echt deelnemer”, stelt AS Support. “En voor deelnemers blijven de kosten beperkt tot alleen een vaste periodieke bijdrage in de kosten van de marketing. Op die manier maken de gebundelde bijdrages samen het mogelijk met constant doorlopende campagnes steeds meer consumenten in contact te brengen met onafhankelijk advies.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
AS Support maakt invloed concurrentie op hypotheekrente inzichtelijk

AS Support maakt invloed concurrentie op hypotheekrente inzichtelijk

AS Support heeft een nieuw algoritme toegevoegd aan haar rentevoorspeller. “Het is niet alleen”, aldus AS Support, “de kapitaalmarkt die een belangrijke...

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

AS Support voorziet forse stijging hypotheekrente

AS Support voorziet forse stijging hypotheekrente

De module ‘renteverwachting’ van AS Support werkt met een algoritme, dat dagelijks de spanning tussen de kapitaalmarkt en hypotheekrente berekent. De...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

AS Support: rentedaling of -stijging?

AS Support: rentedaling of -stijging?

De module renteverwachting van AS Support voorziet al sinds een paar weken een stijging van de hypotheekrente. AS Support baseert zich bij deze voorspelling op de...

Geerts winnaar VVP Advies Award categorie Particulier Advies

Geerts winnaar VVP Advies Award categorie Particulier Advies

Geerts Financiële Dienstverleners is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Particulier Advies. Tomas Geerts en team nemen de award in ontvangst...

L&B Groep winnaar VVP Advies Award categorie Zakelijk Advies

L&B Groep winnaar VVP Advies Award categorie Zakelijk Advies

L&B Groep is de winnaar geworden van de VVP Advies Award 2022 in de categorie Zakelijk Advies. Bertjan Scheepbouwer neemt, geflankeerd door Kees Boer en Rogier...

Finenzo Deventer winnaar Advies Award categorie Digitale Innovatie

Finenzo Deventer winnaar Advies Award categorie Digitale Innovatie

Finenzo Deventer is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Digitale Innovatie. Jan Willem Smit neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...