ASN Bank als beste gepositioneerd in financiële sector

ASN Bank LOGO

ASN Bank heeft de beste positionering van alle partijen in de financiële sector. Partijen die zich richten op duurzaamheid of lokale aanwezigheid scoren goed. Grote gevestigde banken scoren het slechtst. Dit blijkt uit het onderzoek 'Uitblinkers Financiële Sector' van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Een goede positionering moet voor de consument relevant, onderscheidend en geloofwaardig overkomen, stelt Multiscope. Consumenten beoordeelden de partijen op een schaal van 1 tot en met 5 op deze criteria. ASN Bank is het meest relevant (4,04), onderscheidend (4,08) én geloofwaardig (4,15) en heeft daardoor de beste positionering (4,09). Gemiddeld scoort een partij in de financiële sector een 3,53.

Specifieke keuze loont
Na ASN Bank volgen RegioBank (3,98), De Hypotheker (3,91), Triodos Bank (3,90) en Brand New Day (3,89). Wat opvalt aan de top vijf is dat een aantal partijen zeer specifieke keuzes maakt in hun positionering. Zo zijn ASN Bank en Triodos Bank gericht op duurzaam bankieren en kiest RegioBank de positionering van de lokale bank.

ABN Amro scoort het slechtst (3,20). ING (3,22) volgt kort daarop. Deze partijen verliezen het voornamelijk op onderscheidende waarde.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Huizenkopers niet bekend met funderingsproblematiek

Huizenkopers niet bekend met funderingsproblematiek

Vier op de vijf mensen die binnen nu en twee jaar een woning willen kopen, zijn niet of nauwelijks bekend met funderingsproblematiek. Dit blijkt uit onderzoek onder...

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

DEGIRO uitblinker op ‘beste proces’

DEGIRO heeft van alle partijen in de financiële sector de hoogste score op de waardestrategie ‘beste proces’. Beleggingspartijen scoren hoger dan...

ASN Bank breidt leningdeel ASN Duurzaam Wonen uit

ASN Bank breidt leningdeel ASN Duurzaam Wonen uit

ASN Bank roept andere hypotheekaanbieders op om ook klimaatadaptieve en natuurinclusieve maatregelen op te nemen in het leningdeel voor woningverduurzaming. Of anders...

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

‘U tevreden, wij tevreden!’ beste slogan verzekeringsmarkt

De slogan ‘U tevreden, wij tevreden!’ van ZLM Verzekeringen scoort met een 8,56 het hoogst van alle slogansvan verzekeraars in de markt. Het gemiddelde...

"De Hypotheker de grote uitblinker binnen de hypotheeksector"

"De Hypotheker de grote uitblinker binnen de hypotheeksector"

De Hypotheker is de grote uitblinker binnen de hypotheeksector. Aldus het onderzoek 'Uitblinkers Financiële Sector' van Multiscope. Het onderzoeksbureau: "De...

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar 621 miljoen euro

Verzekeringsmarkt e-bikes stijgt naar 621 miljoen euro

De verzekeringsmarkt voor e-bikes steeg in een jaar tijd met 71 miljoen naar 621 miljoen euro. Van alle soorten e-bikes brengt het verzekeren van een elektrische...

ASN Hypotheek beschikbaar via Huismerk

ASN Hypotheek beschikbaar via Huismerk

De hypotheekproducten van ASN (ASN Hypotheek en ASN Duurzaam Wonen) zijn nu ook beschikbaar voor adviseurs van Huismerk (een van de merken van Romeo Financiële...

Half miljoen automobilisten willen van verzekeraar veranderen

Half miljoen automobilisten willen van verzekeraar veranderen

In de afgelopen vijf jaar stapten ruim één miljoen automobilisten over van autoverzekeraar. De komende twaalf maanden is slechts 7 procent van plan...

ASN Bank steunt Nationaal Warmtefonds

ASN Bank steunt Nationaal Warmtefonds

ASN Bank heeft een bedrag van 55 miljoen euro verstrekt aan het Nationaal Warmtefonds om woningen en gebouwen te verduurzamen. ASN Bank is sinds de oprichting van...

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank

De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.  In...