Campagne Monuta in teken van mooie herinneringen
Mooie herinneringen staan centraal in de nieuwe campagne van Monuta, die samen met N=5 is ontwikkeld. Monuta wil met haar campagnes Nederland bewuster maken van het afscheid.
De campagne moet mensen aanzetten om meer na te denken over een persoonlijk afscheid, dat enorm waardevol kan zijn, aldus Monuta. "De campagnes van Monuta laten dan ook zien hoe je samen mooie herinneringen kan creëren, die een persoonlijk afscheid mogelijk maakt."
In de nieuwe campagne is een ouder stel te zien dat hun dierbare herinnering van hun eerste date nog eens overdoet. “Onze commercials vertellen geen feiten en laten altijd de invulling over aan de kijker. Zo blijkt iedereen zijn eigen verhaal in te vullen. De focus in de commercial ligt op zo iets kleins als de keuze van de bloemen bij een uitvaart. Dat kan van grote betekenis zijn voor iemand en dat maakt een afscheid voor iedereen anders en bijzonder,” zegt Henrieke van Dam, brandmanager Monuta.
De nieuwe campagne is vanaf maandag 5 november op televisie, online en via social te zien.
Reactie toevoegen
Vooral jongeren kijken nauwelijks om naar uitvaartpolis
De helft van de Nederlanders met een uitvaartverzekering heeft geen idee waarvoor ze precies verzekerd zijn en tweederde controleert dit zelden of nooit. Vooral...
Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...
Beleggingsopbrengsten kleuren resultaat Monuta zwart
Monuta zag de omzet in 2017 groeien met 14 procent naar 330 miljoen euro. Het nettoresultaat steeg van 7,8 naar 32,6 miljoen euro, voornamelijk door hogere beleggingsopbrengsten....
Klanten weten onvoldoende wat ze verzekerd hebben. Ze missen nazorg en ze willen bij de communicatie kunnen kiezen tussen digitaal en papier. Dat zijn enkele van...
"Klantgerichtheid verzekeraars steeds beter"
Keurmerkhouders verbeteren de dienstverlening aan de klant continu, zo blijkt uit het thema-onderzoek Kwaliteitsverbetering van het Keurmerk Klantgericht Verzekeren. Directeur...
Advieskosten uitvaartverzekering: vaste fee wint terrein
Het overgrote deel van alle intermediairs brengt een eenmalig vaste fee in rekening voor hun advies over de financiering van uitvaartkosten. Dat blijkt uit de jaarlijkse...
Quinten Fraai nieuwe directievoorzitter Monuta
Quinten Fraai (51) wordt per 1 februari 2018 benoemd als nieuwe directievoorzitter van Monuta. Hij volgt Gert-Hein de Heer op die in 2012 aantrad als directievoorzitter. Fraai...
Monuta-volmacht voor Centraal Volmachtbedrijf
Monuta heeft een volmacht verleend aan het Centraal Volmachtbedrijf. Samen met Patrick van der Fluit (VDF Verzekeringen uit ’s-Hertogenbosch) en Huub Scharenborg...
Monuta Helpt nieuwe naam Monuta Charity Fund
Monuta Helpt is de nieuwe naam van het Monuta Charity Fund. Sinds 1999 ondersteunt Monuta via het fonds veel initiatieven. Het belangrijkste doel van Monuta Helpt...
Nederlanders leggen uitvaartwensen niet vast
Zeventig procent van de Nederlanders heeft de eigen uitvaartwensen niet vastgelegd. En drie op de tien Nederlanders hebben vrienden of kennissen die ze liever niet...