CED pleit voor vergoeden schades in natura
In heel Europa wordt het merendeel van de verzekerde schades in natura vergoed. Alleen in Nederland en België keren verzekeraars in 85 procent van de gevallen geld uit. Een gemiste kans, zo blijkt uit onderzoek van CED.
Gemiddeld wordt in Europa 60 procent van de schades in natura afgehandeld. In de Benelux houden
verzekeraars echter opvallend vaak vast aan een financiële vergoeding als standaardoplossing. Dat is
opmerkelijk, aldus CED, zeker omdat onderzoek aantoont dat de klanttevredenheid het hoogst is wanneer een verzekerde zijn schade niet gecompenseerd, maar gerepareerd krijgt. Dat scheelt immers tijd en
rompslomp.
Waarom zijn verzekeraars dan vaak nog terughoudend? “Ik denk dat veel verzekeraars aanhikken tegen
de nieuwe risico’s die in beeld komen als je schade in natura vergoedt”, zegt Robin Roest, divisie
directeur CED Repair. “En die moet je inderdaad goed managen. Als een reparatie niet goed wordt
uitgevoerd en extra acties nodig zijn, maak je juist méér kosten en is de klant minder tevreden. Uit ons
onderzoek blijkt dat je niet bang hoeft te zijn voor dat spookbeeld. Je kunt dat risico prima afdekken.”
In een whitepaper naar aanleiding van het onderzoek, benoemt CED drie pijlers die nodig zijn voor
succesvol herstel in natura. “Dat begint met een waterdicht kwaliteitscontrolesysteem over de héle
keten, van het screenen van herstellers tot het monitoren en evalueren van uitgevoerde reparaties.
Daarnaast is het belangrijk dat je een gepersonaliseerde service biedt en een slim platform inricht waar
alle betrokkenen – gedupeerde, schadebehandelaar en hersteller – zo makkelijk mogelijk hun werk
mee kunnen doen.”
Reactie toevoegen
Meer over
CED neemt Spaans Fopertek over
CED Spain, onderdeel van de CED Group heeft in Spanje Fopertek SL overgenomen. Fopertek is, met meer dan 25 jaar ervaring in de sector, een gevestigde speler en...
CED verwerft Nederlof & Partner
CED Nederland breidt haar expertise-dienstverlening op het vlak van Mobility en Property uit met de overname van Nederlof & Partner. Nederlof & Partner is...
BlackFin verkoopt CED-groep aan Rivean
“Onder eigendom van Rivean zal de ingezette Europese groeistrategie van CED Group verder worden voortgezet.” Aldus de aankondiging dat de huidige eigenaar...
ABN Amro beproeft Instant Expertise CED
ABN Amro Verzekeringen beproeft de komende zes maanden Instant Expertise, een door CED ontwikkelde vorm van schade-expertise waarbij de verzekerde een schade via...
CED: Korstanje stuurt expertisediensten aan
Het team Managing Directors van CED is gewijzigd. Ruud Kooijman (Managing Director Advice Volume) heeft na tien jaar besloten het stokje over te dragen en de organisatie...
CED verwerft Belgische expert GEXA
CED BeLux neemt het Belgische Groupe d'Expertise Automobile SRL (GEXA) over. Hiermee wordt CED Group niet alleen marktleider op het gebied van Mobility in België,...
NN en CED verlengen samenwerking
CED en Nationale-Nederlanden gaan opnieuw een meerjarige samenwerking aan voor expertise-diensten in de domeinen Property, Mobility en Vitality. Hierbinnen vallen...
"Ook CED heeft in het jaar 2020 de piketpaaltjes moeten verplaatsen en de organisatie aangepast aaneen nieuwe realiteit. Maar wij zijn daar sterker uitgekomen en...
CED neemt Eurexo uit Frankrijk over
CED neemt de Franse branchegenoot Eurexo over. Hiermee breidt CED zijn Europese footprint aanzienlijk uit. Eurexo heeft als core business schadeafhandeling en...
Turien & Co. biedt online taxatie oldtimers
Turien & Co. biedt zijn verzekerden sinds kort de mogelijkheid om een klassieker online te laten taxeren. Dit in samenwerking met CED. De assuradeur: "Het taxeren...