Financiële sector scoort gemiddeld op klantbeleving

Gemiddeld via Pixabay

Ondanks alle investeringen in klantbelevingsinitiatieven bij financiële dienstverleners, scoort de sector gemiddeld op het gebied van customer experience. Uit de Blauw Research Customer Experience Benchmark 2021 blijkt dat er in de financiële sector wel steeds meer klantinzicht is, maar dat medewerkers zich minder verantwoordelijk voelen voor de klantbeleving. Blauw: “Bij organisaties in de sector financiële dienstverleners volgen medewerkers wel vaker klantfeedback op, maar helaas hebben ze hier minder vaak plezier in…”

Verschillende sectoren investeren flink in de klantgedrevenheid. De grootste sector-stijgers in 2021 zijn: IT, Bouw en Transport & Logistiek. Zakelijke dienstverleners daarentegen scoren opvallend minder positief op customer experience. Daarnaast komt uit het onderzoek naar voren dat organisaties die zich enkel op B2B-doelgroepen richten, duidelijk achterblijven ten opzichte van andere organisaties in Nederland.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Genomineerden voor Gouden Spreekbuis 2021 zijn a.s.r., BLG Wonen en ING

Genomineerden voor Gouden Spreekbuis 2021 zijn a.s.r., BLG Wonen en ING

De genomineerden voor de Gouden Spreekbuis 2021 zijn a.s.r., BLG Wonen en ING. Blauw Research: “a.s.r., BLG Wonen en ING hebben op basis van de meest recente...

Florius wint Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers

Florius wint Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers

Florius heeft de Gouden Spreekbuis Verstrekkers 2020 gewonnen. De Gouden Spreekbuis is een initiatief van Blauw Research. Dit jaar vond de 23e editie plaats.  Volgens...

Aegon, Florius en ING genomineerd voor Gouden Spreekbuis

Aegon, Florius en ING genomineerd voor Gouden Spreekbuis

Aegon, Florius en ING zijn genomineerd voor de Gouden Spreekbuis 2020, een initiatief van Blauw Research. Florius, Aegon en ING hebben op basis van de meest recente...

Blauw Research nomineert Aegon, ABN Amro en Obvion voor  Gouden Spreekbuis

Blauw Research nomineert Aegon, ABN Amro en Obvion voor Gouden Spreekbuis

Blauw Research heeft Aegon, ABN Amro en Obvion genomineerd voor de Gouden Spreekbuis 2019. De genomineerden hebben op basis van de meest recente onderzoeksresultaten...

Gouden Spreekbuis 2018 voor ABN Amro

Gouden Spreekbuis 2018 voor ABN Amro

ABN Amro heeft de Gouden Spreekbuis 2018 gewonnen. Volgens de vakjury heeft de bank zich het afgelopen jaar het meest ontwikkeld en steekt het duidelijk haar nek...

Florius wint Gouden Spreekbuis

Florius wint Gouden Spreekbuis

Florius is de winnaar van de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers 2017. De Award is een initiatief van Blauw Research. De winnaar werd bekend gemaakt tijdens...

Nominaties Finext nieuw organiseren Prijs

Nominaties Finext nieuw organiseren Prijs

Welke organisatie organiseert écht anders en mag zich komend jaar het voorbeeld van nieuw organiseren noemen? Zeven organisaties zijn genomineerd voor de...

Genomineerden Gouden Spreekbuis bekend

Genomineerden Gouden Spreekbuis bekend

De genomineerden voor de Gouden Spreekbuis HypotheekDistributie (onder consumenten) zijn (in willekeurige volgorde): SNS Bank, ING en ABN Amro. Voor de Gouden Spreekbuis...

"meer waardering adviseurs voor nn"

"meer waardering adviseurs voor nn"

 Nationale-Nederlanden heeft de Gouden Spreekbuis Hypotheekverstrekkers gewonnen, volgens initiatiefnemer Blauw Research een teken dat NN haar imago onder adviseurs...

Obvion wint Performance Award

Obvion wint Performance Award

Obvion heeft de Performance Award 2013 gewonnen. De prijs is een initiatief van Blauw Research. Volgens de jury heeft Ovion de prijs gewonnen "door op bijna...