Inzet vrijwilligers ASR foundation fors gestegen

Marijke Troost 2019 Vuur van

De inzet van vrijwilligers voor de ASR foundation is in 2019 gestegen naar 1754 keer (2018: 1167 keer). ASR heeft sinds 2019 een niet-financiële doelstelling over de bijdrage aan de samenleving: jaarlijks wil ASR dat collega's vijf procent meer uur vrijwilligerswerk gaan doen via de foundation.

In 2019 werd 12.413 uur aan vrije tijd geïnvesteerd in de foundation, waarvan 4670 uur aan 'Financiële redzaamheid' en 7743 uur aan 'Handen uit de mouwen'. In 2018 was dat in totaal nog 8733 uur.

Het project Financiële zelfredzaamheid richt zich op het ondersteunen van huishoudens met - risico op - problematische schulden en het voorlezen en lesgeven om de financiële educatie van jongeren te bevorderen. In Nederland heeft één op de vijf huishoudens risicovolle of problematische schulden. De schuldenlast is gemiddeld 40.000 euro onder veertien verschillende schuldeisers.

Het project Handen uit de mouwen richt zich op kwetsbare groepen in de samenleving die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Vrijwilligers van ASR zetten zich een (dag)deel in werk te verrichten voor een maatschappelijke organisatie.

ASR Foundation doet meer. Onder meer: voorleesontbijt bij FC Utrecht, deelname aan stadsgesprekken 'Utrecht Schuldenvrij', de LEF Finance Run, gastlessen Fix je Risk, host Kick-off Week van het Geld 2020, etc.

Het team bestaat uit Marijke Troost (foto), Daphne Visser, Mascha van Treijen, Mandy van Schaaik en José de la Fleur.

Het vuur van... Marijke Troost

Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van... ’ zet VVP deze mensen op een voetstuk....