Jaarbijdrage Kifid te veel verhoogd
'Wie de weg weet op het internet, selecteert moeiteloos zelf de beste financiële producten'. Dat was de VVP-stelling van afgelopen keer. Niet geheel verwonderlijk was 85 procent van de lezers van VVP Online het met deze stelling, gebaseerd op een FD-column van publicist en econoom Erica Verdegaal, oneens. Een interessante vervolgvraag aan die 85 procent zou kunnen zijn: kan de klant zich volgens u wél digitaal redden in uw digitale poliskluis nadat u hem hebt geadviseerd? Maar die vraag gaan we niet stellen, want we hebben een andere stelling voor de nieuwe week.
Kifid stuurt momenteel de facturen 2019 rond. Vindt u de prijsverhoging die Kifid dit jaar doorvoert, inclusief bijlappen voor het tekort uit 2017, acceptabel? Doe weer mee met de VVP-poll en stem!
Ondertussen weer een goede week gewenst!
Reactie toevoegen
Reacties
Peter Dirks - Midden Brabant Advies 12 februari 2019
Ook wij ontvingen vroeg in het nieuwe kalenderjaar de 2019-factuur van KiFiD. De extra gevraagde bijdrage voor ons kantoor van euro 25,00 om het verlies te dekken van KiFiD deed mij besluiten om eens terug te kijken naar de facturatie en het beleid van de voorgaande jaren. In 2012 betaalde mijn kantoor in totaal euro 482,00 aan KiFiD-bijdrage. Dit jaar is dat euro 1.075,00 en dat bij een gelijk aantal FTE. Een stijging dus van 123% in 6 jaar tijd. Ik begrijp dat het aantal klachtenbehandelingen is toegenomen (waarvan de afhandelingskwaliteit overigens ter discussie staat), maar een 123% kostenverhoging in zo’n korte tijd roept vragen op.
Paul Schoo - Platter Schoo FD 11 februari 2019
Het gros van de zaken zijn tegen banken en verzekeraars. Het intermediair betaald al jaren teveel. De vervuiler dient te betalen!
Geurt van Kooten - Van Kooten Financiele Raadgevers 11 februari 2019
Ik ben met een relatie bij KIFID geweest i.v.m. een advies van vorige adviseur met grote nadelige gevolgen voor relatie. Het traject duurde bijna 2 jaar, adviseur kwam weg met 100,00 euro, terwijls schade opliep richting de 50.000,00 euro. Bij KIFID ontbreekt tijd en ontbreekt kennis, de uitspraak stond vol met inhoudelijke fouten. Zelfs 1 euro is te veel tot het moment dat KIFID bij is, kan nakomen wat ze beloven en er voldoende kennis is om zaken te beoordelen. Wij gaan een dezer dagen de zaak voorleggen bij AFM. Ik heb naar mijn relatie plaatsvervangende schaamte.
Jeroen wolfsen - moneywise 11 februari 2019
Ik zag dit jaar de nota weer en dacht even: zo leuk zijn als er een keer echt een klacht komt van een klant van ons. Nu heb ik toch iedere keer het gevoel dat ik ergens voor betaal waar ik geen gebruik van maak. Eigenlijk zou er hogere kosten berekend moeten worden aan de partij die regelmatig door consumenten wordt aangesproken bij het KIFID. De vervuiler betaalt , zeg maar.
Meer over
VVP-poll: 'Goed hypotheekjaar mede vanwege overspannen woningmarkt'
De meningen waren verdeeld op de stelling van vorige week: 'PE-coulanceregeling coronapatiënten noodzakelijk'. Iets meer dan de helft (53 procent) van...
VVP-poll: PE-coulanceregeling coronapatiënten noodzakelijk
Driekwart van de respondenten was het eens met de stelling van vorige week: 'Eens met Adfiz: onderhoud financieren via het product'. De stelling was naar aanleiding...
Onderhoud financieren via het product
Een volgens ons best verrassende uitslag van de afgelopen VVP-poll: slechts 37 procent meent dat de financieel adviseur een cruciale rol speelt bij verduurzaming....
VVP-poll: cruciale rol adviseurs in opschroeven tempo verduurzaming
De stelling van afgelopen week luidde: 'Meer aandacht voor nazorg bij hypotheken is cruciaal'. Een meerderheid van 65 procent was het eens met de stelling. Toch...
VVP-poll: meer aandacht voor nazorg bij hypotheken is cruciaal
Er is veel gereageerd op de stelling van afgelopen week 'Niet verlengen van de huidige PE-termijn is onverantwoord'. Boeiend te constateren is dat van de bijna...
VVP-poll: niet verlengen huidige PE-termijn is onverantwoord
De meningen waren weer eens gelijk verdeeld over de stelling van vorige week: 'Alleen financieel adviseurs zijn in staat consumenten financieel weerbaarder...
VVP-poll: alleen adviseurs in staat consumenten financieel weerbaarder te maken
Ruim driekwart van de respondenten was het niet eens met de stelling van afgelopen week 'Tijdens deze langdurige pandemie helpen betaalpauzes niet, wel kwijtschelding...
VVP-poll: hoogste tijd voor kwijtschelding hypotheekschulden
Maar liefst 358 reacties op de VVP-poll van afgelopen week: 'gewoon helemaal stoppen met provisie'. De meningen waren nauwelijks verdeeld. Acht op de tien stemmers...
VVP-poll: gewoon helemaal stoppen met provisie
Van 160 stemmers was 62 procent het eens met de afgelopen VVP-poll 'Verlichting van het AFM-toezicht op bestaande producten is een goede zaak'. Best opmerkelijk,...
VVP-poll: verlichting AFM-toezicht op bestaande producten is goede zaak
Maar liefst 91 procent van de respondenten was het eens met de stelling van afgelopen week: 'Maximaal lenen niet voor alle consumenten meest passende keuze'. ...