Kees Haverkamp: "Hoogste tijd voor radicale vernieuwing"

Kees Haverkamp

"Met open mond kijken we binnen onze branche naar serieus indrukwekkende nieuwkomers als Revolut, Monzo en N26 die op een hoop vlakken de traditionele banken achter zich laten. Naar eigen zeggen niet geremd door bureaucratie, politiek, technologische onkunde en legacy worden stappen gemaakt die hun weerga niet lijken te kennen", aldus een blog van Kees Haverkamp (Tjip) op het New Financial Forum.

In Azië wint Amazon als schadeverzekeraar in sneltreinvaart marktaandeel, om over ‘s werelds grootste verzekeraar Ping An's activiteiten in China maar te zwijgen, zegt Haverkamp. "Allemaal in het oog springende maar logische voorbeelden die iedereen wel voorbij heeft zien komen. Mooi voorbeeld van concurrentie uit onverwachte hoek was toen afgelopen januari Netflix in een brief aan de aandeelhouders niet HBO maar juist het hierboven beschreven spel Fortnite als een van zijn grootste concurrenten bestempelde. We kunnen de videoband innoveren tot een technologisch en zakelijk hoogstandje van de bovenste plank, maar als de nieuwe generatie vervolgens de andere kant op kijkt ben je voor je het weet binnen de kortste keren overbodig. Op een aantal vlakken is het dus de hoogste tijd voor radicale vernieuwing."

Lees in de blog van Kees hoe dit te realiseren.

Stichting Contactgroep automatisering wil adviseurs bewuster maken

De in 2016 opgerichte Contactgroep Automatisering, een initiatief van zestien leveranciers van software applicaties voor financieel adviseurs, is een stichting geworden....