Lloyds Bank vraagt klanten ook kwaliteit adviseur te beoordelen

Michiel van der Linde: ‘Wij toetsen ook de betaalbaarheid aan het einde van de looptijd’

Lloyds Bank heeft volgens eigen zeggen als een van de eerste hypotheekverstrekkers het initiatief genomen om klanten niet alleen te vragen de kwaliteit van de eigen organisatie te beoordelen, maar óók die van de adviseur die heeft geadviseerd en bemiddeld bij de tot stand gekomen hypothecaire geldlening.

Op deze manier controleert Lloyds Bank continue of beloftes worden waargemaakt, en verbeterpunten in het hypotheekproces worden snel geïdentificeerd.

Michiel van der Linde, Manager Intermediaire Distributie & Service: "Lloyds Bank is selectief in welke financieel dienstverleners wij voor de bemiddeling accepteren. Daarbij maken we afwegingen op basis van eigen waarnemingen en ervaringen. Nu hebben we een extra instrument om deze afweging te maken: de beoordeling door de consument zelf. Dit leidt tot verbetering van de kwaliteit door de hele keten heen.

"De onafhankelijk adviseur heeft geen invloed op welke klanten wel en welke klanten niet om een review wordt gevraagd. De adviseur zelf is ook op geen enkele wijze betrokken bij de uitvoering van het onderzoek. Sturing van de resultaten is hierdoor onmogelijk. Op basis van de eerste 170 reviews blijkt dat het met de dienstverlening van de adviseurs wel goed zit. Gemiddeld waarderen onze klanten de dienstverlening van de adviseurs met 9,2”.

Bij het uitvragen van de waarderingen werkt Lloyds Bank samen met Advieskeuze.nl.

 

Reactie toevoegen

 
Consumentenbond stapt uit Advieskeuze

Consumentenbond stapt uit Advieskeuze

De Consumentenbond is weer uit Advieskeuze.nl gestapt. "Advieskeuze.nl is nu sterk genoeg om op eigen benen te staan", zegt directeur Bart Combée van de bond. Sinds...

De klant beschikt

De klant beschikt

Hoe oordeelt de klant over zijn of haar adviseur? Een willekeurige greep uit tienduizenden reviews online. De adviseur dacht mee met verschillende mogelijkheden...

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

ACM pleit voor meer transparantie bij online reviews

Gezien het toenemende belang van online reviews pleit de ACM voor meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren...

Lloyd's Bank wijst adviseurs op belang financieringsvoorbehoud

Lloyd's Bank wijst adviseurs op belang financieringsvoorbehoud

In verband met de overspannen woningmarkt roept Lloyds Bank het intermediair op hun klanten extra indringend te attenderen op het belang van een financieringsvoorbehoud...