"Wettelijk verplichte informatie is meest overtrokken zorgplicht"
"De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie", stelt Silvia Janssen van Onkar Compliance in het kenniskatern Ken je vak! in VVP 2.
"Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële informatie. Maar veel consumenten lezen die informatie helemaal niet en vragen de buurman of de adviseur ‘ wat doe jij’? In de financiële sector worden we achtervolgd door de informatieterreur van de overheid. Het wordt tijd voor een betere aanpak. En de sleutel ligt bij jou", aldus Janssen.
Hoe lees je HIER.
Reactie toevoegen
Meer over
Communicatietips voor adviseurs: klanten vinden en binden
Klanten vinden en vervolgens binden, is de uitdaging voor iedere ondernemer, zeker binnen de (financiële) dienstverlening. "Wat we verkopen is immers niet tastbaar....
Helder communiceren over meerwaarde advisering en beloning
Hoe communiceer je helder over je meerwaarde van je advisering en je beloning. Adviseur Natasja Naron pakt dit op een hele bijzondere manier heel succesvol aan....
Communicatie advieskantoren buiten de richtlijnen
Wat zijn de verschillende insights van compliant klantinformatie en waar moet je precies aan voldoen? Maar veel interessanter, wat als de regels je in de weg zitten?...
Vanuit CRM naar klantcontact (extra workshop VVP Event Communicatie)
"Wij doen onze activiteiten met altijd één doel voor ogen: het beter en mooier voor uw klant maken. Uw klanten zijn uw meest waardevolle bezit. Met...
Met welk oog kijkt de toezichthouder naar de communicatie van uw advieskantoor? Op 28 november geeft de AFM op het VVP Kennisevent Communicatie tips voor assurantiekantoren. Het...
Diep duiken, niet verplicht informeren
De meest overtrokken zorgplicht is wel de wettelijk verplichte informatie. Die gaat ervan uit, dat een consument beslissingen neemt op basis van financiële...
Silvia Janssen van start met Onkar Compliance
Silvia Janssen (43) is gestart met haar nieuwe bedrijf Onkar Compliance. Ze werkte sinds 2009 bij Oostdam & Partners waarvan ze in 2011 mede-aandeelhouder wordt....
Het vuur van... Silvia Janssen
Er zijn veel prachtige mensen in onze sector die elke dag hun klanten het beste geven wat in hen zit. In ‘Het vuur van...’ zet VVP deze mensen...
Tips om van privacywetgeving een geschenk te maken
De nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) leeft nog niet zo onder adviseurs, stelt Silvia Janssen (Oostdam & Partners) in VVP 9. "Misschien omdat...
Adviseur schenkt klanten privacy
De nieuwe Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) leeft nog niet zo onder adviseurs. Misschien omdat het in eerste instantie gaat om administratieve verplichtingen...