NHG: “Sluit aan bij digitaliseren klantreis in beheer”

Huis (luiken) via Pixabay

NHG roept ketenpartners op zich versneld aan te sluiten bij de aanpak om het traject voor woningbehoud te versnellen. NHG verwacht dat volgend jaar de aantallen mensen die in betalingsproblemen komen zullen toenemen als gevolg van de coronacrisis.

NHG: “Momenteel zorgen dubbele administraties, veel handmatig werk en een grote hoeveelheid correctietaken voor een te lang beheerproces. Het afgelopen jaar heeft NHG zich ingezet om dit beheerproces efficiënter in te richten en handmatige en dubbele handelingen te beperken. Dit doet NHG via de zogenaamde ‘digitalisering klantreis in beheer’; een automatische data-uitwisseling tussen NHG en ketenpartners betreffende het aan- en afmelden van een NHG-hypotheek, mutaties en beheeractiviteiten. Ketenpartners die zich bij NHG aansluiten op de digitalisering klantreis in beheer willen de consument structureel sneller helpen en ze zijn zo ook beter voorbereid op financieel uitdagende tijden waarin snelheid cruciaal is voor woningbehoud.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Restaurant Amarone jaar lang gratis verzekerd bij De Goudse

Restaurant Amarone jaar lang gratis verzekerd bij De Goudse

Het Rotterdamse restaurant Amarone hoeft dit jaar geen verzekeringspremies te betalen aan De Goudse en bespaart ruim 6.000 euro. De premievrijstelling is een prijs...

Zorgverzekeraars: vaststelling definitieve continuïteitsbijdrage vertraagd

Zorgverzekeraars: vaststelling definitieve continuïteitsbijdrage vertraagd

De vaststelling van de continuïteitsbijdrage bij zorgverzekeraars heeft vertraging opgelopen, waardoor veel zorgaanbieders voor de NOW-deadline (31 oktober)...

Aanpak belastingschulden in verband met corona verruimd

Aanpak belastingschulden in verband met corona verruimd

Het kabinet komt met maatregelen om te voorkomen dat in de kern gezonde bedrijven toch tussen wal en schip raken als zij door een tijdens de coronacrisis uitgestelde...

Laatste periode NOW goed voor 27.500 aanvragen

Laatste periode NOW goed voor 27.500 aanvragen

Zo’n 27.500 werkgevers hebben uiteindelijk een aanvraag ingediend bij UWV voor de zesde en laatste periode van de tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid...

Negende en laatste Corona Monitor banken

Negende en laatste Corona Monitor banken

De kredietverlening door banken aan bedrijven is de afgelopen maand doorgegroeid van 64 miljard naar 66,5 miljard euro. Sinds het begin van de coronacrisis...

NHG-kostengrens naar 355.000 euro, NHG-premie naar 0,6 procent

NHG-kostengrens naar 355.000 euro, NHG-premie naar 0,6 procent

In 2022 zal de NHG-kostengrens stijgen van 325.000 euro naar 355.000 euro. Als er energiebesparende maatregelen worden meegefinancierd is de grens zes procent...

Minder vraag om steun

Minder vraag om steun

Zo’n 14.000 werkgevers hebben voor de maanden juli, augustus en september van 2021 de loonsteun NOW ontvangen. De inkomenssteun voor zelfstandigen Tozo is...

Verlenging leningsfaciliteiten reisgarantiefondsen

Verlenging leningsfaciliteiten reisgarantiefondsen

Het kabinet heeft besloten de leningsfaciliteiten aan reisgarantiefondsen SGR, VZR Garant en GGTO te verlengen, waardoor de fondsen er nog tot 31 december 2021 gebruik...

“Verhogen kostengrens NHG zou olie op vuur zijn”

“Verhogen kostengrens NHG zou olie op vuur zijn”

NHG noemt het verhogen van haar kostengrens op dit moment niet gewenst. Bjorn Jonkergouw, manager finance, risk and compliance bij NHG: “Wij vinden het belangrijk...

NHG: "Alert zijn na stopzetten coronasteun"

NHG: "Alert zijn na stopzetten coronasteun"

NHG roept op tot alertheid nu het kabinet de coronasteun per 1 oktober stopzet. Bjorn Jonkergouw, manager finance, risk and compliance bij NHG: “De beëindiging...