Onderling.nl wint Financial Marketing Award

Financial Marketing Award 2012

Onderling.nl, een initiatief van FBTO, is de winnaar van de Financial Marketing Award 2012.

Dit maakte juryvoorzitter Kim Cramer (BR-ND) bekend tijdens de achttiende Nationale Dag Financiële Marketing. De jury lette bij de beoordeling van de casussen niet alleen op resultaat, innovatiteit, originaliteit en onderbouwing, maar ook of de casus een bijdrage leveren aan een duurzaam herstel van vertrouwen in de financiële sector. De jury bestaat tevens uit: Cornelie van Bergenhenegouwen (RvC Stichting Toetsing Verzekeraars), Rens van Tilburg (Sustainable Finance Lab en SOMO) en Krijn Schuurman (InterimIC en IPAN).

De winnende case werd gepresenteerd door internetmanager Carolien Bos. Samen met haar collega's Maaike Smeele en Remco Kruiper ontving zij de beker, bloemen, champagne plus een Masterclass Digitale Marketing & Communicatie ter waarde van 1.200 euro van Sanoma. Deze prijs werd overhandigd door Martin Hersman (NU). Basis van Onderling.nl is dat verzekerden meedenken en meebeslissen over onder meer het al dan niet afwijzen van claims. De site is volledig transparant over aantal bezoekers, stemmers, reacties en beslissingen. Hoe werkt het? Als er binnen de organisatie enige twijfel bestaat over een toe- of afwijzen van een claim, wordt deze voorgelegd aan het forum. Bos: "Het sentiment ten aanzien van verzekeraars is: ze zijn niet te vertrouwen, ze zijn er niet voor je als je schade hebt en ze luisteren niet naar je. Dat negatieve sentiment komt doordat er te weinig contactmomenten zijn met verzekerden. Wij geven een nieuwe dimensie aan het begrip onderlinge." Volgens Bos is de groep die zich heeft aangesloten bij het platform bijzonder actief en betrokken. Sinds de lancering eind oktober staat de teller op 1413 deelnemers, 8727 stemmen en 6917 reacties.

De andere nominaties waren voor WeHelpen, Seeds en eyeOpen. Ook deze casussen zijn volgens de jury excellente voorbeelden van innovaties in de financiële sector en dus eveneens winnaars. WeHelpen (een initiatief van onder meer Achmea, CZ, Menzis, Rabobank en PGGM) is een gratis marktplaats op het gebied van zorg. Het is gebaseerd op ruilhandel van diensten. Wie een dienst levert krijgt credits, wie een dienst ontvangt, betaalt met credits die dus eerst verdiend moeten worden. Geld komt er niet meer aan te pas. Seeds (een initiatief van ABN Amro) is een crowdfunding-platform voor ondernemers en investeerders die een positieve maatschappelijke impact nastreven op bijvoorbeeld cultureel, sociaal, educatief of ecologisch gebied. EyeOpen, in 2009 opgericht door Diederick van Thiel en Rosali Waleson, heeft als doel om financieel analfabetisme de wereld uit te helpen.

Het publiek tijdens de 18e Nationale Dag Financiële Marketing had een lichte voorkeur voor Seeds. Onderling.nl kreeg slechts drie stemmen minder. De jury had echter een voorkeur voor Onderling.nl.

Reactie toevoegen

 
Eyeopen: overname Independer is onbegrijpelijk

Eyeopen: overname Independer is onbegrijpelijk

EyeOpen laat in een persbericht weten niet overgenomen te zijn door Achmea. "Vandaag werd bekend dat Achmea een belang van 77 procent neemt in Independer.nl....

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

EyeOpen wint pecha kucha contest op ndfm

Diederick van Thiel van EyeOpen is door het publiek van de Nationale Dag Financiële Marketing uitgeroepen tot winnaar van de ‘pecha kucha’ contest...

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank winnaar Financial Marketing Award

SNS Bank is de winnaar van de Financial Marketing Award 2011. Dit maakte juryvoorzitter Roland van Kralingen bekend tijdens de zeventiende Nationale Dag Financiële...

Nominaties Financial Marketing Award 2011 bekend

Nominaties Financial Marketing Award 2011 bekend

ABN Amro, SNS Bank en Triodos Bank zijn genomineerd voor de Financial Marketing Award 2011. De finaleronde vindt plaats tijdens de Nationale Dag Financiële...

Longlist Financial Marketing Award 2011 bekend

Longlist Financial Marketing Award 2011 bekend

De longlist van de jury van de Financial Marketing Award bestaat dit jaar uit zes initiatieven. ABN Amro, Obvion, Triodos, SNS Bank, Nationale-Nederlanden en NIBC...

Samenwerking FDC en eyeopen

Samenwerking FDC en eyeopen

EyeOpen en FDC Lancyr Groep, bestaande uit de adviesketens Financieel Planners & Adviseurs en Lancyr Verzekeringen & Financieel Advies, zijn een strategische...

EyeOpen lanceert hypothekenhulp app

EyeOpen lanceert hypothekenhulp app

De helft van de Nederlanders wil weten wat voor hypotheek mensen zoals zij hebben gekocht en ontvangt hierbij gaag advies van meerdere adviseurs. Voor mensen die...