ONVZ promoot gezonder eten

jean-paul van Haarlem contractondertekening 2018

ONVZ en FoodFirst Network gaan gezamenlijk gezonder eten promoten. FoodFirst Network is een online platform over gezonder leven. Een van de gezichten is meesterkok Rudolph van Veen. Het platform bevat honderden kookvideo’s met gezonde recepten.

Het platform bevat ook video’s over beweging en ontspanning. Aan de keukentafel schuiven ook artsen, voedingsdeskundigen, diëtisten en psychologen aan. Vaste huisarts is Tamara de Weijer, naast voorzitter van de stichting Arts & Voeding, tevens bekend van onder andere Humberto Tans RTL Late Night. 

Verzekerden van ONVZ krijgen de mogelijkheid om zich, tegen een gereduceerd tarief van 15 euro (normaal 44,99 euro per jaar), aan te melden op het platform van FoodFirst Network. Op deze manier investeren ONVZ en FoodFirst Network samen in de gezondheid van verzekerden.

“ONVZ is er uiteraard voor wie ziek is en zorg nodig heeft”, zegt bestuursvoorzitter Jean-Paul van Haarlem. “Maar we zijn er ook voor wie gezond is en dat graag wil blijven. We geloven dat FoodFirst Network onze verzekerden kan helpen om gezondere keuzes te maken. Een gezond leven kent vele geheimen. Het gaat namelijk niet alleen om voeding en bewegen, maar ook om ontspanning en sociale contacten. De koks, artsen en andere deskundigen van FoodFirst delen hun adviezen, recepten en tips voor een gezond en vitaal leven.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Online-sessie onvz over marktwerking in de zorg

Online-sessie onvz over marktwerking in de zorg

ONVZ organiseert op 11 september een online-sessie over de marktwerking in de zorg. De sessie vindt plaats tussen 12.00 en 12.45. Aan de sessie werkt onder andere...

Onvz sluit overeenkomst met Belastingdienst

Onvz sluit overeenkomst met Belastingdienst

 Onvz en de Belastingdienst hebben het Convenant Horizontaal Toezicht ondertekend.  ONVZ is naar eigen zeggen de eerste zorgverzekeraar die van de Belastingdienst...

"focus op gezondheid doet verkoop polissen stijgen"

"focus op gezondheid doet verkoop polissen stijgen"

Adviseurs die zich meer richten op de gezondheid van hun klanten, verkopen meer polissen. Dit is volgens ONVZ een trend in de zorgverzekeringsmarkt. De trend kwam...

Lager resultaat onvz

Lager resultaat onvz

ONVZ heeft over 2011 een resultaat behaald van 23,8 miljoen euro (2010: 25,1 miljoen euro). Belangrijkste oorzaak van de daling is de lagere opbrengst uit beleggingen....

ONVZ ziet aantal verzekerden groeien

ONVZ ziet aantal verzekerden groeien

Het aantal verzekerden van ONVZ is tot nu toe gegroeid in het overstapseizoen 2012.   De definitieve groeicijfers kan ONVZ pas in februari, na afloop van het...

Onvz wil werknemers bewust maken van gezondheid

Onvz wil werknemers bewust maken van gezondheid

ONVZ biedt collectief verzekerden de Health Check aan, een apparaat dat in een paar minuten een gezondheidscheck uitvoert bij de werknemer. ONVZ is naar eigen zeggen...

Onvz lanceert Zorgpas App

Onvz lanceert Zorgpas App

ONVZ heeft de Zorgpas App gelanceerd. Met deze applicatie hebben smartphonegebruikers hun verzekeringspas op de mobiele telefoon bij de hand en kunnen ze zien welke...

"consumenten begrijpen zorgstelsel niet"

"consumenten begrijpen zorgstelsel niet"

Ruim één derde van de consumenten begrijpt niet hoe het zorgstelsel in Nederland functioneert. Van de Nederlanders tussen de 18 en 34 jaar is dit zelfs...