Opbouwen dubbele schadevrije jaren in praktijk niet mogelijk

Auto stuur en dashboard

Het opbouwen van dubbele schadevrije jaren, is toch niet mogelijk. Aldus corrigeert minister Hoekstra zijn eerdere antwoord op Kamervragen.

De minister: "Op 17 december heb ik de schriftelijke vragen van de leden Sneller en Schonis over het meenemen van schadevrije jaren bij autoverzekeringen beantwoord. In de beantwoording schreef ik dat het mijn beeld is dat het opbouwen van dubbele schadevrije jaren reeds mogelijk is, mits de regelmatige bestuurder als zodanig is geregistreerd. De Consumentenbond wees mij erop dat het opbouwen van dubbele schadevrije jaren op dit moment in de praktijk niet mogelijk is. Uit nadere contacten met het Verbond blijkt dat dit inderdaad het geval is. Ik ben de Consumentenbond erkentelijk voor haar brief.

"Ik wil meer inzicht krijgen in de problematiek van het opbouwen van dubbele schadevrije jaren en zal daarom in gesprek gaan met de Consumentenbond en het Verbond van Verzekeraars. Doel is om mij nader te laten informeren over de wensen van consumenten, over de mogelijke belemmeringen die daarbij momenteel aan de orde zijn en eventuele vervolgstappen te bespreken, in het bijzonder ten aanzien van het opbouwen van dubbele schadevrije jaren."

Reactie toevoegen

 
Pleidooi voor neutraal platform delen voertuigdata

Pleidooi voor neutraal platform delen voertuigdata

In een brief aan informateur Mariëtte Hamer bepleiten de ANWB, verzekeraars en de mobiliteitsbranche het op verantwoorde wijze delen van voertuigdata wettelijk...

Uitlenen auto kan tot hoge kosten leiden

Uitlenen auto kan tot hoge kosten leiden

De helft van de auto-uitleners weet niet hoe het zit met de verzekering als er schade wordt gereden door de lener. Een autoverzekering dekt wel de gemaakte schade,...

Animatie Directe Schadeafhandeling

Animatie Directe Schadeafhandeling

Een korte animatie voor de klant met uitleg is toegevoegd aan de toolkit Directe Schadeafhandeling (DSA) die de werkgroepen DSA van het Verbond van Verzekeraars...

Polis stopt niet vanzelf bij schorsing

Polis stopt niet vanzelf bij schorsing

Indien (het kenteken van) een voertuig bij de RDW is geschorst, is het niet meer verplicht om een verzekering te hebben. Dit betekent echter niet dat in een dergelijk...

Verzekeraar moet bewijzen dat iemand anders de blaastest heeft afgelegd

Verzekeraar moet bewijzen dat iemand anders de blaastest heeft afgelegd

De Rechtbank Noord-Holland geeft Ansvar de kans te bewijzen dat de blaastest na het auto-ongeval niet bij de claimende klant maar diens stiefvader is afgenomen....

Auto’s met een hoog diefstalrisico vragen na datalek om betere beveiliging

Auto’s met een hoog diefstalrisico vragen na datalek om betere beveiliging

Auto’s met een hoog diefstalrisico vragen om betere beveiliging na het datalek bij RDC, meent Turien & Co. De assuradeur, die veel voertuigen in het duurdere...

Het geheim van onze autopremies

Het geheim van onze autopremies

(Partner in kennis Turien & Co. in VVP-special Bijzondere Risico's) Binnenkort introduceert Turien & Co. Assuradeuren een volledig nieuwe autoverzekeringslijn....

Loos alarm… voor verzekeraar

Loos alarm… voor verzekeraar

Loos alarm voor de verzekeraar in dit geval. Chubb, risicodrager van Assicuro, hoeft geen 170 mille uit te keren na diefstal van een Citroën DS 21 Injectie,...

Meer rijbewijsbezitters ondanks coronacrisis

Meer rijbewijsbezitters ondanks coronacrisis

Op 1 januari 2021 hadden 11,4 miljoen personen een Nederlands autorijbewijs, 1,2 procent meer dan een jaar eerder. Door de maatregelen tegen het coronavirus kwamen...

Minder auto's vernield in 2020

Minder auto's vernield in 2020

In 2020 werden in Nederland 32.515 autovernielingen geregistreerd bij de politie. Dit zijn er 1.855 minder dan het jaar ervoor. Aldus Independer, dat op basis van...