Oproep Woekerpolis.nl aan adviseurs: lever sjoemelsoftware in

Ab Flipse 2014

Vereniging Woekerpolis.nl roept financieel adviseurs woensdag in de Telegraaf op om oude software voor offertes voor beleggingsverzekeringen bij haar in te leveren.

De vereniging wil de software inzetten als bewijsmateriaal in de procedures die ze voert tegen verzekeraars in de woekerpolisaffaire. Voorzitter Ab Flipse: "De software zal ons een extra steun in de rug geven. Het zal helpen de rechter te overtuigen dat klanten stelselmatig verkeerd zijn voorgerekend." Volgens Flipse waren de eindkapitalen die uit de offertes kwamen rollen niet realistisch. "Het kon eenvoudig nooit worden gehaald."

Reactie toevoegen

 
A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet woekerpolishouder meer schadevergoeding betalen

A.s.r. moet de afkoopwaarde van een beleggingsverzekering, die in juni 2007 op verzoek van de consument is beëindigd, opnieuw berekenen. De verzekeraar mag...

AFM: "Nagenoeg alle klanten met beleggingsverzekering geactiveerd"

AFM: "Nagenoeg alle klanten met beleggingsverzekering geactiveerd"

De AFM heeft bij negentien verzekeraars een uitgebreide eindcontrole gedaan naar het activeren van klanten met een pensioen- en hypotheekgebonden beleggingsverzekering....

Kifid houdt behandeling woekerpolisklachten aan

Kifid houdt behandeling woekerpolisklachten aan

Kifid houdt de behandeling van de ruim 500 klachten over beleggingsverzekeringen "nog enige tijd aan. Dit in het belang van een zorgvuldige klachtafhandeling....

Nn wint woekerpoliszaak

Nn wint woekerpoliszaak

De rechtbank in Rotterdam heeft de vordering van de claimstichting Woekerpolis.nl tegen Nationale-Nederlanden afgewezen.   Het betrof een collectieve claim...

"Klant met garantievoorziening valt buiten vonnis"

"Klant met garantievoorziening valt buiten vonnis"

Aegon gaat het vonnis van rechtbank Den Haag zorgvuldig bestuderen. "Dat kost even tijd", waarschuwt de verzekeraar. Klanten en oud-klanten met een...

Aegon moet koersplan-klant extra compenseren

Aegon moet koersplan-klant extra compenseren

Aegon is ernstig tekort geschoten in de informatievoorziening aan haar klanten met een Koersplan, Donderdag 28 juni kwam de rechtbank Den Haag tot deze conclusie...

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

Claimstichtingen supertrots op eerste grote succes

"Dit is het eerste grote succes voor de belangenorganisaties die al jarenlang strijden voor een oplossing." Dit schrijven Woekerpolis.nl, Consumentenclaim...

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz bereikt akkoord met claimstichtingen

Allianz heeft een akkoord bereikt met Woekerpolis.nl, Consumentenclaim en Stichting Woekerpolisproces over het tegemoetkomen van polishouders van beleggingsverzekeringen...

Adviseur ruim 8 procent meer kwijt aan kosten doorlopend toezicht

Adviseur ruim 8 procent meer kwijt aan kosten doorlopend toezicht

De kosten van het doorlopend toezicht door de AFM stijgen in 2017 met gemiddeld zes procent. Voor adviseurs en bemiddelaars bedraagt de kostentoename ruim 8 procent....

Eindresultaat activeren medio 2017 bekend

Eindresultaat activeren medio 2017 bekend

Op dit moment is de AFM bezig met een uitgebreide eindcontrole naar het activeren van klanten met een hypotheek- of pensioengebonden beleggingsverzekering. De AFM...