Premie-inkomen de Vereende met acht procent gegroeid

De Vereende logo twitter

De Vereende zag het premie-inkomen vorig jaar met acht procent toenemen van 55,9 miljoen euro naar 60,4 miljoen. Mede door de snelle premiegroei van de afgelopen jaren is de Vereende “in staat geweest om de organisatie naar een hoger professionaliseringsniveau te tillen zonder stijgende kostenratio. Groeien in premievolume is voor de Vereende geen doelstelling op zichzelf. De Vereende wil er namelijk zijn voor risico’s die in de rest van de branche niet ondergebracht kunnen worden. Als andere verzekeraars voldoende dekkingscapaciteit kunnen leveren, dan trekt de Vereende zich weer terug uit deze risico’s. Toch is ook het premievolume wel van belang om een verantwoord kostenniveau in verhouding tot de inkomsten te realiseren. Deze maatschappelijke rol van de Vereende vraagt om een hoge mate van flexibiliteit in het kostenniveau, maar aan de Vereende worden in toenemende mate ook eisen gesteld die de nodige kosten en investeringen met zich mee brengen.”

In 2022 is Service Excellence breed in de organisatie uitgerold, een programma dat zich richt op het verbeteren van processen ten behoeve van de klanten, medewerkers en efficiëntie. “Dit heeft bijvoorbeeld al tot verbeteringen geleid in de doorlooptijd van het acceptatieproces en verbeteringen in het schadebehandelingsproces”, aldus de verzekeraar.

De solvabiliteit steeg in 2022 van 160 naar 182 procent. Harmen Ettema, CFRO: “Met 182% procent solvabiliteit voldoen we ruim aan onze interne norm van 150 procent. Na de interventies van de afgelopen jaren – met name de verhoogde mate van herverzekering – geeft ons dit meer ruimte om te sturen op solvabiliteit in relatie tot een maatschappelijk verantwoord rendement.”

Reactie toevoegen

 
Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest

Feit of fabel: nieuwe auto's eerst naar verzekeraars voor een crashtest

Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...

Feit of fabel: autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten

Feit of fabel: autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten

Autofabrikanten sturen hun nieuwste modellen naar verzekeraars om deze te laten crashtesten. Feit of Fabel? Als je deze stelling leest dan denk je direct dat dit...

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Feit of fabel: bij auto-import kunnen Nederlandse verzekeraars geen buitenlandse kentekens verzekeren

Nederlandse verzekeraars kunnen in principe uitsluitend motorrijtuigen verzekeren die een Nederlands kenteken voeren. Dat betekent dat een auto met een buitenlands...

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Interactieve video over claimen bij Waarborgfonds Motorverkeer

Het Waarborgfonds Motorverkeer heeft een interactieve video gelanceerd waarmee mensen kunnen zien welke voorwaarden worden gesteld voor dekking van het Waarborgfonds...

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Feit of fabel: schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig wordt door het Waarborgfonds gedekt

Het leek de Vereende een goed idee zo voor de aanvang van het vakantieseizoen de vraag of schade in het buitenland door een onbekend of onverzekerd motorrijtuig...

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: twee biertjes moeten kunnen…”

We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”

Feit of fabel “Alcohol in het verkeer: Twee biertjes moeten kunnen…”

We weten allemaal dat alcohol en verkeer niet samen gaan. Toch is alcohol drinken en daarna deelnemen aan het verkeer in Nederland niet verboden. Er gelden wel wettelijke...

Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende

Waarborgfonds: aantal schadegevallen is dalende

In 2018 is het aantal schadegevallen in alle categorieën gedaald, behalve bij letselschade, zo blijkt uit het jaarverslag van het Waarborgfonds Motorverkeer.  De...

Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten

Feit of fictie: eisen aansprakelijkheid sportsituaties hoger dan daarbuiten

Een groot gedeelte van de Nederlanders doet wel iets aan sport. Het risico dat daarbij ongelukken gebeuren waarbij lichamelijk letsel aan een ander wordt toegebracht...