Pricewise neemt Hoyhoy over

Hoyhoy logo goed

Vergelijkingssite Pricewise heeft concurrent Hoyhoy overgenomen. Pricewise en HoyHoy blijven zelfstandige merken.

Niels Brölman, directeur van Pricewise: "Met het marktaandeel van HoyHoy erbij kunnen we onze prijs- en kwaliteitsdruk op verzekeraars vergroten. Daar profiteren al onze bezoekers van. En door synergie-effecten kunnen we het serviceniveau voor onze bezoekers en klanten op een nog hoger niveau leggen. Denk aan nog betere aanbiedingen en verruiming van openingstijden.

"Door de overname van HoyHoy als merk kunnen we de concurrentie tussen verzekeraars scherp houden. Wij willen de onafhankelijkheid en objectiviteit van prijsvergelijksingssites bewaken om echt waarde toe te kunnen voegen voor onze klanten.’’

Pricewise is in Nederland al marktleider op het gebied van energie en nummer 2 op het gebied van verzekeringen. Met de overname van de nummer 3 Hoyhoy versterkt het bedrijf zijn positie dus aanzienlijk.

De vergelijkingsmarkt maakt ook een krachtige groei door. Vorig jaar bedroeg die groei ruim tien procent. Brölman: ,,Om daarvan te kunnen profiteren moeten we onszelf blijven verbeteren. Professionalisering is het sleutelwoord."

De naamsbekendheid en de reputatie van HoyHoy zijn aanzienlijk. En dat is een belangrijke reden om het merk in stand te houden. Pricewise zal kritisch kijken naar de marketing en communicatie. De luiaard is al verdwenen. ,,De mammoet zullen we weer naar het museum sturen’’, grapt Brölman. Die komt niet terug op televisie en verdwijnt van de website. Het is de bedoeling om HoyHoy weer meer in verband te brengen met de ‘core business’ verzekeringen, zoals in de tijd dat de vergelijkingssite nog Verzekeringssite.nl heette."

HoyHoy werd in 1999 onder de naam Verzekeringssite opgericht door Erik Hordijk. In 2012 nam de Britse BGL Group Verzekeringssite over en doopte de vergelijkingssite om naar HoyHoy, bekend van de tv-commercials met luiaards en – later – de mammoet.

 


 

Reactie toevoegen

 
Meer inbraken woning leidt niet tot actie woningbezitters

Meer inbraken woning leidt niet tot actie woningbezitters

Hoewel er deze winter 30 procent meer inbraken worden verwacht, neemt 36 procent van de Nederlanders geen extra maatregelen om de kans op inbraak thuis te verlagen in...

Nederlanders maken zich zorgen over stijgende zorgpremies

Nederlanders maken zich zorgen over stijgende zorgpremies

Bijna twee derde van de Nederlanders (64 procent) maakt zich dit jaar zorgen om de stijgende premie van de zorgverzekering, zo blijkt uit onderzoek van Pricewise...

Pricewise: gevolgen verplichte rookmelders voor verzekeringsdekking

Pricewise: gevolgen verplichte rookmelders voor verzekeringsdekking

Per 1 juli 2022 moeten alle huizen, zowel koop als huur, op iedere verdieping verplicht minstens één goedgekeurde rookmelder hebben. Deze maatregel...

Pricewise: rente op persoonlijke leningen is stijgende

Pricewise: rente op persoonlijke leningen is stijgende

Vier kredietverstrekkers hebben dit jaar hun rente met ongeveer een half procent verhoogd voor de persoonlijke lening. Dit komt neer op een stijging van zo'n 10...

Pricewise: private lease heeft invloed op hypotheekruimte

Pricewise: private lease heeft invloed op hypotheekruimte

Ruim vier op de tien Nederlanders weet niet dat private lease de maximale hoogte van de hypotheek beïnvloedt, aldus onderzoek van Pricewise en Panel Inzicht...

Verzekerden denken vaak dat smartphone is meeverzekerd via inboedelpolis

Verzekerden denken vaak dat smartphone is meeverzekerd via inboedelpolis

Een op de drie Nederlanders denkt ten onrechte dat de smartphone is verzekerd via de inboedelverzekering, zo blijkt uit onderzoek van Pricewise en Panel Inzicht...

e-bike populairder dan scooter

e-bike populairder dan scooter

Fietsers schaffen liever een e-bike aan dan een scooter, zo blijkt uit onderzoek van Pricewise en Panel Inzicht onder 500 fietsers. Bijna zeven op de tien heeft...

Helft Nederlanders bereid gezondheidsdata te delen in ruil voor korting zorgpremie

Helft Nederlanders bereid gezondheidsdata te delen in ruil voor korting zorgpremie

Van de Nederlanders is 47 procent bereid data te delen over hun levensstijl in ruil voor korting op de zorgpremie. Vooral jongere generaties (52 procent) zijn vaker...

Twee derde wil anticonceptie terug in basisverzekering

Twee derde wil anticonceptie terug in basisverzekering

Vijfenzestig procent van de Nederlanders ziet graag dat anticonceptie voor iedereen vanaf 21 jaar weer wordt opgenomen in de basisdekking van de zorgverzekering,...

Pricewise: gebrek aan zorgkennis kan honderden euro's kosten

Pricewise: gebrek aan zorgkennis kan honderden euro's kosten

"Meer dan een kwart van de Nederlanders met een natura- of combinatiepolis heeft weleens onverwacht zorgkosten moeten betalen, omdat zij per ongeluk een behandeling...