Sociaal gezicht centraal in nieuwe campagne Volksbank
De Volksbank gaat op 18 september van start met een nieuwe landelijke campagne waarin het wil laten zien dat de bank oog heeft voor wat er gaande is in de samenleving.
In de campagne vertellen mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en voortdurend aan oplossingen te werken waar mensen echt iets aan hebben.
Zo realiseert de bank gelijkere kansen op de woningmarkt door het bieden van oplossingen voor duurhuurders die de overstap naar een koopwoning willen maken. En worden mensen op meerdere manieren geholpen hun financiën op orde te krijgen. Sinds 2013 is er het gratis lespakket Eurowijs van de Volksbank, waarmee 1,5 miljoen schoolkinderen hebben geleerd hoe ze slimmer kunnen omgaan met (digitaal) geld. Bovendien blijft de bank inzetten op persoonlijk contact via een netwerk van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank.
Net als in de vorige campagnes is er weer een rol weggelegd voor het blauwe bankje. De bank staat symbool voor een plek waar iedereen op kan plaatsnemen en die verbindt. Jong en oud. Rijk en arm. Net als de Volksbank zelf.
Reactie toevoegen
Minder RegioBank- en SNS-kantoren dreigen door transformatieproces de Volksbank
Verenigde RegioBank Adviseurs (VRA) vreest dat het transformatietraject bij de Volksbank niet zonder gevolgen gaat zijn voor het aantal RegioBank- en SNS-kantoren....
ASN Bank breidt leningdeel ASN Duurzaam Wonen uit
ASN Bank roept andere hypotheekaanbieders op om ook klimaatadaptieve en natuurinclusieve maatregelen op te nemen in het leningdeel voor woningverduurzaming. Of anders...
"Studenten kennen impact studieschuld op hypotheek niet"
Ruim zeventig procent van de studenten had tijdens de studie nauwelijks of geen idee van de impact van studieschuld op het verkrijgen van een hypotheek, zo blijkt...
Uitkomst boetetrajecten en financiële impact nog onduidelijk voor Volksbank
De uitkomst en de financiële impact van de boetetrajecten die DNB is gestart tegen de Volksbank is nog onduidelijk, aldus De Volksbank bij de bekendmaking van...
Aandeel NHG-hypotheken daalt sneller
In een jaar waarin de huizenprijzen stijgen, daalt het percentage NHG-hypotheken normaal gesproken. Dit jaar verloopt de daling sneller dan vorig jaar (sinds januari...
Oproep: geef single starters op woningmarkt duwtje in de rug
Single starters hebben pas na elf jaar sparen kans op een koopwoning. Daarmee heeft deze groep het veel moeilijker op de woningmarkt dan tweeverdieners. “Ik...
"Tweedeling op woningmarkt door labels voorkomen"
"We vinden het geen goed idee als geldverstrekkers voor woningen met slechte labels geen hypotheken meer verstrekken." Aldus Georgette Lageman (BLG Wonen) in de...
Marinka van der Meer treedt terug als CCO de Volksbank
Marinka van der Meer legt haar taken als Chief Customer Officer (CCO) per 1 juli neer bij de Volksbank, taken die ze vanaf 2018 vervulde. Ze blijft nog wel tot 1...
Debat RegioBank: "Meer steun vanuit Brussel nodig voor regionale uitdagingen"
Er moet meer steun vanuit Brussel komen voor regionale uitdaging. Dit was een van de conclusie van een debat tussen zes kandidaat-Europarlementariërs tijdens...
BLG Wonen lanceert Bedrijfshypotheek
BLG wonen heeft de Bedrijfshypotheek gelanceerd. Daarmee richt BLG Wonen zich naast 'goed wonen' ook op 'goed werken'. De uitbreiding naar de zakelijke woningmarkt...