VNAB heeft ambitieuze plannen

VNAB

De VNAB onderzoekt de haalbaarheid van de komst van een nieuw, marktbreed en multifunctioneel onderkomen: het Dutch Insurance Exchange House in Rotterdam. Dit als onderdeel van de inmiddels door de leden goedgekeurde en ambitieuze 'Strategie 2014-2018'.

De VNAB heeft ambitieuze plannen en wil "binnen drie jaar uitgroeien tot de toonaangevende partij in Nederland en tot de top drie in Europa voor verzekeringsoplossingen voor de zakelijke markt. We willen hierin koploper zijn en zowel fungeren als dé marketmaker en als kennispartner voor de zakelijke verzekeringsmarkt en tevens als initiator en katalysator optreden in de nieuwe context van de zakelijke markt. Dat willen we bereiken door het beschikbaar stellen van zowel kennis en opleiding als een state of the art handelsplatform, door onze leden te faciliteren in de relatie met hun klanten en een actief stakeholderbeleid te voeren (in afstemming met Adfiz en het Verbond). Daartoe betrekken wij als regiehouder andere partijen.”
Als uitvloeisel hiervan zal de VNAB op korte termijn het huidige professioneel bureau uitbreiden met 3 FTE ten behoeve van juridische zaken, ledenservice en marketing & communicatie. Daarnaast onderzoekt zij onder meer de haalbaarheid van de komst van een nieuw, marktbreed en multifunctioneel onderkomen (Dutch Insurance Exchange House) in Rotterdam en wil de VNAB de samenwerking met universiteiten (leerstoel) en opleidingspartners intensiveren. Ook streeft de VNAB door middel van een permanente technologische upgrade en kostenbeheersing van het e-ABS- systeem naar een verdubbeling in 2017 van de via dit systeem lopende omzet.
De VNAB zal de voorgestelde plannen financieren door verhoging van de contributies van de aangesloten makelaars-, verzekeraars- en geassocieerde leden (expertisebureaus en advocatenkantoren).

Vnab wil bijdragen aan beter branche-imago

Het VNAB-bestuur komt in 2012 met voorstellen die moeten leiden tot verhoging van de marktdiscipline en daarmee tot verbetering van het imago.   Voorzitter...