VNAB opent kennis- en ontmoetingscentrum

VNAB

Tijdens een extra Algemene Ledenvergadering heeft een royale meerderheid van zowel de makelaars- als verzekeraarsleden een positieve stem uitgebracht ten aanzien van de gepresenteerde business case van het kennis- en ontmoetingscentrum van de VNAB.

Tot 2004 heeft de VNAB een fysieke assurantiebeurs gehad in Amsterdam en in Rotterdam. Vanaf 2004 zijn de fysieke beurzen echter opgeheven en is de assurantiebeurs 'virtueel' gegaan met een elektronisch assurantie beurs systeem (e-ABS). Voortvloeiend uit haar vernieuwde strategie heeft de VNAB reeds vorig jaar de ambitie uitgesproken om, naast e-ABS, ook een 'assurantiebeurs nieuwe stijl'terug te zetten in de stad Rotterdam. Dit omdat de marktplaats in haar hoedanigheid als kennis- en ontmoetingscentrum node wordt gemist binnen de zakelijke verzekeringsmarkt. In de afgelopen periode heeft de VNAB deze ambitie uitgewerkt in de vorm van een business case. Na overweging van diverse locaties is de keuze gevallen op de voormalige dependance van De Nederlandsche Bank (DNB) aan de Boompjes in Rotterdam. Het gaat hierbij om een verdiepingsvloer van in totaal 1.400 vierkante meter. Doorslaggevende factoren van de locatie waren onder andere de uitstraling van het pand, de mogelijkheid tot het creëren van een eigen identiteit, de ligging en de bereikbaarheid.

Naast de VNAB leden hebben ook diverse andere partijen zich inmiddels aan de plannen voor het kennis- en ontmoetingscentrum verbonden. Zowel opleiders, beursclubs als verenigingen actief binnen de zakelijke verzekeringsmarkt wensen gebruik te gaan maken van de locatie. Daarnaast worden de plannen ook ondersteund door de gemeente Rotterdam en de Stichting Assurantiebeurs Amsterdam (SAA).

De voormalige dependance van De Nederlandsche Bank (DNB) wordt momenteel gerenoveerd. In januari 2016 is de VNAB voornemens het kennis- en ontmoetingscentrum te openen.

Vnab wil bijdragen aan beter branche-imago

Het VNAB-bestuur komt in 2012 met voorstellen die moeten leiden tot verhoging van de marktdiscipline en daarmee tot verbetering van het imago.   Voorzitter...