Winnaars Adfiz Prestatie Onderzoek 2024

Winnaars Adfiz Prestatie Onderzoek 2024 DEF

Dazure, Florius, Nationale-Nederlanden en TAF zijn de categoriewinnaars van het Adfiz Prestatie Onderzoek 2024. De winnaars zijn donderdag bekend gemaakt op de Adfiz Nieuwjaarsbijeenkomst.

Categorie Duurzame ontwikkeling: winnaar Florius met ‘Duurzame Innovatie’

De jury: "Florius was in 2019 vooruitstrevend met de introductie van een aparte verduurzamingshypotheek. Door het aanbod in 2023 op flink wat punten aan te scherpen neemt Florius een nieuwe voorsprong. De ingezonden bijdrage van Florius valt op door haar volledigheid, overzichtelijkheid en doeltreffendheid. De website biedt adviseurs een krachtige tool om klanten die voor verduurzaming in aanmerking komen in beeld te brengen en te begeleiden bij het verduurzamingsproces van hun woning. Florius heeft daarbij oog voor zowel de klant als voor de adviseur. De doorlopende innovatie van Florius, de voordelen die aan de klanten worden geboden, de manier waarop de adviseur hierbij betrokken en ondersteund wordt en de volledigheid van het totale pakket vindt de jury een voorbeeld voor de rest van de markt. Waarbij de jury de hoop én de wens uitspreekt dat het tijdelijk door Florius betaalde vaststellen van het nieuwe energielabel nadat er verduurzamingsmaatregelen zijn genomen, een definitief karakter zal krijgen."

Categorie Klantbelang: winnaar Dazure met ‘GoedIdee VoogdijVerzekerd’.

De jury: "Met dit product laat Dazure zien dat dat het de verzekeraar werkelijk te doen is om producten in de markt te zetten die van toegevoegde waarde zijn voor de samenleving. In dit geval voor een kind dat
onverhoopt zijn ouders of een van beiden verliest. Tegelijk ook van grote waarde voor de voogd/overblijvende ouder. De jury prijst Dazure voor dit product omdat het zich niet alleen richt op financiële zekerheid, maar er ook nog in voorziet dat de belangrijkste zaken rond het regelen van de voogdij en de afwikkeling van de nalatenschap worden geregeld. Het voorkomt dat de voogd met onoverkomelijke financiële en praktische vraagstukken worden geconfronteerd. Het leidt ertoe dat een kind op dezelfde manier kan blijven leven. De jury ziet dit product als een ‘brengproduct’ naar de klant, dat zijn weg zeker zal kunnen vinden via de adviseur.

Categorie Ketenefficiency: winnaar TAF met 'Inkomensverklaring'.

De jury: "De wijze van vaststelling van het inkomen voor de AOV-dekking door een derde onafhankelijke biedt voordeel aan zowel de adviseur als klant. De vaststelling is efficiënt, transparant en voorspelbaar. Door de objectieve wijze van vaststelling biedt het de gewenste duidelijkheid over de dekking, wat het proces voor betrokkenen ten goede komt. De toepassing is vernieuwend en een voorbeeld voor andere aanbieders. Met het oog op de veranderingen op het gebied van wetgeving rond de AOV is heel goed mogelijk dat er meer vraag komt naar dergelijke toepassingen. Wanneer de verplichtstelling er komt zullen veel klanten hier gebruik van maken en de oplossing biedt daarom een potentiële efficiencyslag in de acceptatie van deze risico’s."

Categorie Verzekerbaarheid: winnaar NN met 'DataSmart'.

De jury: "Datasmart is een voorbeeld hoe de inzet van technologische preventiemiddelen kan helpen schade te voorkomen in plaats van te herstellen. Meten is weten. In zijn eenvoud is de oplossing uniek en vernieuwend. Het biedt concreet voordeel voor klant, adviseur en aanbieder doordat risico’s eerder in beeld zijn wat invloed heeft op de schadelast en daarmee zorg voor verbetering van de verzekerbaarheid. Het initiatief is veelbelovend en een voorbeeld voor andere verzekeraars."

DataSmart is een oplossing die alarm slaat vóórdat er brand ontstaat bij de ondernemer. Door middel van sensoren detecteert DataSmart van Nationale-Nederlanden risicovolle situaties, bijvoorbeeld
door gedrag of slijtage, en stuurt een alert naar de ondernemer met een advies welke maatregelen genomen kunnen worden om brandrisico te voorkomen. DataSmart detecteert ook acuut risico, bijvoorbeeld een snel toenemende temperatuur, en alarmeert de ondernemer zodat deze zo snel mogelijk kan ingrijpen en hulp kan inroepen.

 

 

Reactie toevoegen

 
Katern Haal meer uit data in nieuwe VVP

Katern Haal meer uit data in nieuwe VVP

Pak kunstmatige intelligentie slim aan, stelt Justin Schlee (ANVA) in het katern Haal meer uit data in de dinsdag verschenen nieuwe VVP 1-2024. Schlee: "Mijn advies...

TAF introduceert Stress Indicator

TAF introduceert Stress Indicator

TAF Verzekeringen meet voortaan elk kwartaal de mate van stress onder Nederlanders. Michiel Meijer, directeur bij TAF Verzekeringen: "Stress kent vele oorzaken en...

Een ORV, daar red je levens mee!

Een ORV, daar red je levens mee!

(Partner in kennis Dazure in katern Veilig Wonen in VVP 6-2023) Veilig wonen, dat is in het huidige tijdperk iets wat helaas steeds minder mensen kunnen beamen....

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

"VoogdijVerzekerd regelt alles rondom voogdijschap"

De GoedIdee VoogdijVerzekerd, een nieuw product van Dazure dat er onder meer voor zorgt dat kinderen goed verzorgd achterblijven na het overlijden van de ouder(s),...

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Vijf initiatieven NN genomineerd in Adfiz Prestatie Onderzoek

Nationale-Nederlanden werd in alle vier categorieën (duurzame ontwikkeling, klantbelang, ketenefficiency en verzekerbaarheid) van het Adfiz Prestatie Onderzoek...

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

TAF wint ketenefficiency-award met InkomensZeker AOV

"Yes! Voor de tweede keer op rij. Winnaar van het Adfiz prestatie onderzoek. De award ketenefficiëncy", aldus Michiel Meijer, commercieel directeur TAF. "Super...

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

Florius: award is erkenning voor ons als groene pionier

"Geweldige erkenning voor onze continue drive voor innovatie en duurzaamheid!", aldus Karin Polman, directeur Florius, winnaar in de categorie 'Duurzame ontwikkeling'...

NN zet licht op groen voor verzekering sekswerkers

NN zet licht op groen voor verzekering sekswerkers

Nationale-Nederlanden kondigt aan dat ze per direct sekswerkers, werkzaam als zzp’er en ten minste 21 jaar oud, de mogelijkheid geeft zakelijke schadeverzekeringen...

Ook NN schikt in woekerpoliszaak

Ook NN schikt in woekerpoliszaak

Na a.s.r. schikt ook NN in de woekerpoliszaak van belangenorganisaties tegen de verzekeraar. Met de schikking is een bedrag gemoeid van 360 miljoen euro. Dit bedrag...

NN start campagne 'Maak je plannen waar, dit jaar'

NN start campagne 'Maak je plannen waar, dit jaar'

Om Nederlanders te motiveren in actie te komen, is Nationale-Nederlanden een campagne gestart met als thema 'Maak je plannen waar, dit jaar’. Hiermee spoort...