Winstval zlm door tegenvallende beleggingen

Logo ZLM

ZLM zag de winst in 2011 dalen van 15,6 miljoen naar 0,7 miljoen euro. De Europese schuldencrisis en het tegenvallende economische herstel drukten de resultaten van de beleggingsportefeuille van de Zeeuwse verzekeraar.

De premieomzet daalde met 0,2 procent tot 83,4 miljoen euro. De verdiende premie in de branche Ongevallen en ziekte daalde ten opzichte van 2010 met 41 procent tot 4,4 miljoen euro. Debet hieraan is de verkoop van de aov-portefeuille per 31 december 2010. In de overige branches werd wel een omzetgroei geboekt. De premie bij Motorrijtuigen WA pluste met 2,9 procent tot 32,2 miljoen euro, de premie bij Motorrijtuigen Casco met 2,6 procent tot 303,3 miljoen euro en de premie bij Brand met 4,3 procent tot 12,3 miljoen euro. ZLM heeft voor het zeventiende jaar op rij de premies voor autoverzekeringen niet verhoogd.

Reactie toevoegen

 
Zlm: autopremie gelijk ondanks grootste schade ooit

Zlm: autopremie gelijk ondanks grootste schade ooit

ZLM verhoogt de autopremie voor het veertiende achtereenvolgende jaar niet. Dit ondanks het feit dat de maatschappij op 10 september de grootste schade uit haar...