Woekerpolis Claim zwijgt over schorsing penningmeester

Woekerpolis (dossier)

Stichting Woekerpolis Claim (WPC) bevestigt in een reactie dat op 23 november penningmeester Mannes-Jan den Breejen is geschorst, maar gaat niet in op de achtergronden.

Den Breejen liet in het Financieele Dagblad van 4 december weten het niet eens te zijn met de schorsing, die hem door de twee andere bestuurders is opgelegd en wil nu via de rechter proberen voorzitter Jasper van Schaaik te laten vervangen door een onafhankelijke bestuurder. In een reactie op dit bericht zegt Woekerpolis Claim: "WPC heeft op 23 november 2012 haar penningmeester helaas moeten schorsen. Er loopt een intern onderzoek naar de wijze waarop de penningmeester zijn werkzaamheden heeft verricht. Het is niet in het belang van WPC om op de achtergronden van de schorsing in te gaan."

Wel verklaart WPC dat de stichting eind 2009 een negatief vermogen had van 219.000 euro. "Onder het beleid van de in 2010 nieuw aangetreden voorzitter en secretaris zijn daarop rigoureuze bezuinigingen doorgevoerd waardoor het negatieve vermogen van de Stichting is weggewerkt en WPC aan haar belangrijkste verplichtingen kan voldoen."

Commissie voor Schrijnende woekerpolisgevallen

De Stichting Verliespolis, de Stichting Woekerpolis Claim en het Verbond van Verzekeraars namens zes verzekeraars hebben de Commissie Individuele Schrijnende Gevallen...