Ambitie

Het belooft in alle opzichten een mooi jaar te worden. In het laatste nummer van 2015 concludeerden we na een rondvraag binnen ons adviseursnetwerk dat het optimisme terug is bij veel inancieel adviseurs en dat degenen die de crisis overleefd hebben er sterker uit zijn gekomen. Waar het nu om gaat, is de ontwikkeling van tussenpersoon naar professioneel inancieel adviseur verder ter hand te nemen. VVP heeft de ambitie om u hier vanaf 2016 nog beter in te ondersteunen. Deze eerste vernieuwde uitgave van VVP is hier een eerste uiting van.

Wie dit nummer aandachtig doorleest, zal al snel merken dat we niet alleen een nieuwe jas hebben aangetrokken. Vanaf 2016 willen we onze missie ‘Adviseurs helpen adviseren’ nog beter waarmaken. Juist omdat we ervan overtuigd zijn dat het belang van onafhankelijk advies groter is dan ooit en uw behoefte aan concrete support – mede ingegeven door de veranderende marktomstandigheden en -wensen – toeneemt.

Onze expertise gaan we vanaf 2016 nog concreter inzetten met verschillende praktijkgerichte tools en middelen. Eén ervan is dit praktisch inspiratiemagazine met een nieuwe uitstraling en boordevol onafhankelijke informatie puur gericht op uw adviesvak. De nieuwe praktijkgerichte en inspirerende VVP verschijnt acht keer per jaar en bevat tal van inzichten en tips van ondernemers van binnen en buiten de adviessector en volop ruimte voor echte inspirators. De redactie volgt onder meer een jaar lang een aantal ervaren adviseurs die hun successen, valkuilen en dilemma’s met u delen. Verder bieden we portretten van lokale advieshelden, stellen we gerichte ondernemersvragen aan topadviseurs, bieden we inzicht in de concrete kantoorvisie van succesvolle ondernemers, bieden we inzicht in de mogelijkheden op social media, de trending topics en innovaties waar u in uw ondernemerspraktijk baat bij kan hebben en gaan we door met het Ondernemerspanel, vakexperts die hun kennis delen en met u de diepte ingaan over uw eigen ondernemersvraagstukken.

Daarnaast komen we met een aantal themakaternen en kenniskaternen gericht op het ondernemerschap en de adviespraktijk. Bovendien brengen we een aantal ondernemersgerichte specials uit. Drie keer per jaar organiseren we een themagerichte bijeenkomst die members tegen gereduceerd tarief kunnen bijwonen. Dit zal ook gelden voor onze andere evenementen (marketingbijeenkomsten, adviesdagen, workshops). Ook leggen we in onze dagelijkse nieuwsbrieven de focus op uw adviespraktijk en wordt in 2016 onze website vernieuwd. Members krijgen in ieder geval gratis toegang tot speciieke ondernemersinformatie zoals artikelen van onafhankelijke experts en het Ondernemersarchief.

‘Wij geloven in het toenemend maatschappelijk belang van onafhankelijk advies in Nederland’

De ambitie is groot. Wij geloven in het toenemend maatschappelijk belang van onafhankelijk advies in Nederland. Aan de verdere professionalisering van dit vakgebied dragen we graag ons steentje bij. Dit doen we met een nieuw magazine, de bijeenkomsten en een ondernemersportal, die naadloos op elkaar zullen aansluiten en elkaar versterken. Het VVP-team bestaande uit Toon Berendsen, Petra Hesselink, Lennart Kik en ondergetekende heeft er enorm veel zin in om de ambities waar te maken. Samen met u willen we er een prachtig jaar van maken. Suggesties, tips, ideeën zijn meer dan welkom.

Reactie toevoegen

 
Editie
Verdieping

Verdieping

VVP staat voor Verhelderend, Verdiepend en Praktisch. Onder 'Verdieping' vindt u wisselende recente of relevante kennisartikelen van de redactie, externe deskundigen...

In de brand, uit de brand!

In de brand, uit de brand!

VVP-redacteur Toon Berendsen maakte het zelf mee: brand! Samen met July Schrama van Achmea kijkt hij terug op de afhandeling van de schade. Een praktijkverhaal...

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

VVP 4: adviseur, verzilver je pole position bij de klant!

Consumenten verstaan iets anders onder klantgerichtheid dan adviseurs. Om hun pole position te behouden dienen adviseurs minder in productoplossingen te gaan denken...

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid kan nóg beter

Klantgerichtheid wordt meer en meer het onderscheidend vermogen van financieel adviseurs. Dat werd duidelijk op de vijfde VVP Dag van het Topadvies. Ook duidelijk...

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

Volgende nieuwsbrief dinsdag 11 juni

De volgende nieuwsbrief van VVP verschijnt aanstaande dinsdag 11 juni. Dan organiseert VVP onder de titel 'How to be Wow' de vijfde Dag van het Topadvies. Thema...

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

Verzilveren klantgerichtheid centraal op Dag van het Topadvies

De vijfde Dag van het Topadvies van VVP staat volledig in het teken van het verzilveren van klantgerichtheid. Onder de titel 'How to be wow' organiseert VVP deze...

VVP 2:  kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

VVP 2: kijken in overnamekeuken Sucsez Groep

Sucsez Groep gunt de lezers in de nieuwe VVP (nummer 2, 19 maart) een exclusief kijkje in haar overnamekeuken. De groep is snel gegroeid, maar hoe komen deze overnames...

Omdat u het waard bent

Omdat u het waard bent

De maatschappelijke betekenis van de onafhankelijke adviseur is enorm en toch is het imago nog altijd niet heel erg goed. Het intermediair is anno 2019 echter een...

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

VVP zelfstandig verder: hét platform voor de financieel adviseur

De betrokkenheid van de sector bij de vakpers is groot. Dat bleek maar weer eens bij de officiële hergeboorte van uw vakblad, na de overname door hoofdredacteur...

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

VVP ondernemerspanel: vraagbaak voor adviseurs

Stel als financieel adviseur vragen aan het VVP Ondernemerspanel! Het panel bestaat uit zes topondernemers die gespecialiseerd zijn in HR en personeelsbeleid, financieel...