Het werk gaat door... Edwin Deijs

Het werk gaat door... Edwin Deijs

Onder de titel 'Het werk gaat door...' brengt VVP in beeld hoe financieel dienstverleners hun werk in deze tijd zo goed mogelijk oppakken. Het biedt inzicht in het werk ten tijde van crisis en draagt hopelijk bij aan de saamhorigheid in de sector. Dit keer Edwin Deijs (Hoffelijk).

1. Werk je vanuit huis? In hoeverre ben je in staat je werk te doen?

Ja, ik werk 100 procent vanuit huis. Mijn vrouw werkt als leerkracht op een basisschool en heeft de afgelopen weken alle lessen ook volledig vanuit huis gegeven. Tel daar onze twee kinderen (12 en 10 jaar) die ook niet naar school konden bij op en je zult begrijpen dat we best even hebben moeten wennen, zo met zijn allen thuis. We hebben vier aparte leer- en werkplekken ingericht zodat er een duidelijke scheiding kan zijn tussen school en vrij of werk en vrij. Ik heb de zolderkamer gekregen en dat gaat prima. Ik werkte al geregeld thuis en vanuit Hoffelijk hebben we bijvoorbeeld goede bureaustoelen en dubbele beeldschermen geregeld voor iedereen die dat wilde.

2. Hoe geef je nu invulling aan je werk? Wat zijn je ervaringen daarmee?

De wereld staat op zijn kop, maar tegelijk is de kern van ons werk niet veranderd. Naast onze klassikale trainingen en examens leiden we vooral online op en dat gaat gewoon door. Ik denk wel dat we bepaalde principes waar we altijd al voor staan hebben uitvergroot. Dat begint bij de zorg en aandacht voor onze collega’s. Nu je elkaar niet meer dagelijks op kantoor ziet, is het extra belangrijk elkaar goed in het oog te houden. Daar hebben we nog meer aandacht aan besteed dan normaal. Daarnaast hebben we veel contact met onze klanten gehad en hebben we een aantal meer maatschappelijke acties bedacht en gelanceerd.

3. Beschrijf een positieve werkervaring.

Mag ik er een paar noemen? Sowieso de kaartenactie die we helemaal zelf hebben bedacht en ontworpen. Naast een kaart met een mooie boodschap, stuurden we onze collega’s, trainers, partners en klanten tien extra kaarten compleet met envelop en postzegel die zij weer door konden sturen naar hun bekenden. Daarmee hebben we voor veel extra contactmomenten en blije gezichten gezorgd. Een online quiz spelen tegen 50 collega’s vond ik ook een hoogtepunt, net als de vele gesprekken een op een. En de e-learning Advies op afstand die we in de eerste week van het thuiswerken hebben ontwikkeld en aan de branche beschikbaar hebben gesteld vond ik ook mooi. Positief vind ik ook de extra momenten met het gezin. Samen lunchen, helpen bij een moeilijke som of tussendoor gewoon even gek doen met de kids. Ook in crisistijd zijn er gelukkig lichtpuntjes en die kun je vaak zelf creëren.

4. Benader je klanten pro-actief? Hoe?

Absoluut. Zeker in deze tijd is het belangrijk om in contact te blijven en niet aan te nemen dat dat nu bijvoorbeeld niet gepast zou zijn. Je intentie daarbij is wel cruciaal. Altijd al, maar zeker nu. Wij benaderen onze klanten vooral om te vragen hoe het met ze gaat, te luisteren naar wat hen bezighoudt en te vragen of we iets voor hen kunnen doen. En we hebben een aantal meer maatschappelijke acties ontwikkeld de laatste tijd, daar hebben we heel gericht contact over opgenomen.

5. Waar put je momenteel energie/hoop uit?

Toch wel uit alle initiatieven die ik voorbij zie komen om iets voor een ander te doen. Dat geeft wel hoop voor de toekomst, want als corona straks onder controle is zullen de naweeën nog wel lang voelbaar blijven. Dan zal er steeds meer oog komen voor mensen die op een andere manier door deze crisis zijn geraakt en hulp nodig hebben.

6. Wat denk je dat de crisis ons gaat brengen?

We zullen versneld innoveren, of op zijn minst noodgedwongen afstappen van oude gewoonten. Want niet alle verandering is gelijk een innovatie en soms ook geen verbetering. Als ik naar de opleidingsbranche kijk zien we natuurlijk een grote verschuiving van klassikaal naar online. We leren daar als branche nu versneld in en dat is mooi. Tegelijk maak ik mij wel zorgen om de kwaliteit van het onderwijs. Wij hebben onze expertise in online onderwijs in tien jaar opgebouwd, anderen hadden nu slechts tien dagen om hun klassikale aanbod om te zetten naar online. Wij blijven daarom andere opleiders ondersteunen met onze kennis en hopen dat het ‘samen’ en ‘met zijn allen’ dat deze crisis voor mij ook kenmerkt, nog lang aan zal houden.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Hoffelijk: "Nu zakken er onnodig veel mensen"

Hoffelijk: "Nu zakken er onnodig veel mensen"

Opleidingsinstituten moeten snel grip krijgen op de wijzigingen bij de Wft-examinering en hun opleidingen aanpassen. Dat stelt Hoffelijk. Edwin Deijs, Directeur...

Hoffelijk informeert over veranderingen bij verplichte scholing

Hoffelijk informeert over veranderingen bij verplichte scholing

Hoffelijk organiseert op 21, 22 en 26 april online informatiesessies voor werkgevers over de aanstaande wettelijke veranderingen bij verplichte scholing. Op 1 augustus...

Hoffelijk waarschuwt voor gevolgen wijziging eigenwoningregeling

Hoffelijk waarschuwt voor gevolgen wijziging eigenwoningregeling

"Op 21 december 2021 heeft de Eerste Kamer het wetsvoorstel Overige fiscale maatregelen 2022 aangenomen. Hierdoor wijzigt al per 1 januari 2022 een aantal wetsartikelen...

Hoffelijk zet belangrijkste items regeerakkoord op een rij

Hoffelijk zet belangrijkste items regeerakkoord op een rij

Hoffelijk heeft de belangrijkste items uit het Regeerakkoord die van belang zijn voor de financiële sector op een rij gezet. Hoffelijk deed dit al voor Prinsjesdag. "Net...

PE-crisisteam van Hoffelijk stelt orde op zaken

PE-crisisteam van Hoffelijk stelt orde op zaken

Opleidings- en exameninstituut Hoffelijk heeft een PE-crisisteam geformeerd. Edwin Deijs, directeur relatiebeheer van Hoffelijk: “Er is bij organisaties structureel...

Hoffelijk Examenbus overgenomen door Xperience

Hoffelijk Examenbus overgenomen door Xperience

De Hoffelijk Examenbus is per 1 september overgenomen door Xperience. Hoffelijk behoudt de mogelijkheid de Examenbus exclusief voor haar klanten in te zetten. Wesley...

Hoffelijk: aandacht voor ‘terugkeershock’

Hoffelijk: aandacht voor ‘terugkeershock’

Hoffelijk biedt in juni een interactieve online sessie om organisaties te helpen bij de terugkeer van medewerkers naar kantoor, nu corona op zijn retour lijkt. De...

Hoffelijk nu ook actief als opleider voor advocaten en juristen

Hoffelijk nu ook actief als opleider voor advocaten en juristen

Hoffelijk breidt haar dienstverlening uit naar de juridische sector. Wesley van ’t Hof, algemeen directeur bij Hoffelijk: ‘’Wij focussen ons met...

Ruim 7.000 geslaagden voor opleiding Adviseur Duurzaam Woonen

Ruim 7.000 geslaagden voor opleiding Adviseur Duurzaam Woonen

Al 7.291 hypotheek- en financieel adviseurs en andere geïnteresseerden, zoals mid- en backoffice medewerkers, zijn geslaagd voor de opleiding Adviseur Duurzaam...

Hoffelijk opnieuw verkozen tot Beste Financieel Opleider van Nederland

Hoffelijk opnieuw verkozen tot Beste Financieel Opleider van Nederland

Hoffelijk is door Springtest in de categorie Financieel opnieuw verkozen tot Beste Opleider van Nederland. Het opleidingsinstituut wist deze titel ook al in 2019...