Ontzorgen met plezier

Katja & Sven

(Katja Huijbregts van Sven & Katja in VVP 1, 2023) In de rubriek Nieuwkomers en Doorstarters besteedt VVP aandacht aan adviesbedrijven die (vrij) recent zijn gestart. Dit om hun visie op de markt te leren kennen en meer te weten over hun ondernemerschap. Bovendien willen we de vernieuwing/de andere kijk op adviseren, meer aan het woord laten, juist om te laten zien hoe aantrekkelijk onze bedrijfstak kan zijn.

“Er ontstaan steeds meer grote partijen in de markt, waardoor de persoonlijke aandacht verdwijnt. Wij denken ons als klein kantoor te kunnen onderscheiden door de klanten van A tot Z op een persoonlijke manier te ontzorgen”, aldus Katja Huijbregts (28 jaar) van Sven & Katja, op 1 november 2022 van start gegaan in Ulvenhout.

Sven & Katja is een standalone onafhankelijk advieskantoor gericht op consumenten en MKB-bedrijven die persoonlijke aandacht willen in combinatie met kwalitatief hoogwaardige dienstverlening. In feite zijn Sven & Katja met zijn drieën van start gegaan. De derde enthousiaste adviseur is Lars, de vader van Sven. Katja: “Zij zijn beiden opgegroeid in een ondernemersgezin. Lars is de derde generatie werkzaam in de financiële wereld en daarmee is Sven alweer de vierde generatie. Lars heeft in 2019 zijn bedrijf FDC Breda als mede-eigenaar verkocht en is vervolgens in dienst gegaan bij de nieuwe organisatie. Hier heb ik Lars leren kennen als collega. Onze ambities bleken overeen te komen en zo hebben we besloten de handen in één te slaan en een nieuw kantoor op te starten. Onze missie is om de klant echt weer die persoonlijke aandacht te geven, van A tot Z te ontzorgen en plezier te maken.”

Hoewel het kantoor met zijn drieën is opgericht, is er de ambitie om de komende jaren uit te groeien tot een kantoor ‘met een mannetje of tien’.”

Lars beschikte al over een behoorlijk netwerk. “Dit willen we verder uitbreiden met onder andere makelaars, mediators, advocaten en aannemers. Verder ontstaan er steeds meer grote partijen in de markt, waardoor de persoonlijke aandacht verdwijnt, dit gebeurt zowel in de gehele markt als lokaal. Wij denken ons daarom als klein kantoor weer te kunnen onderscheiden van deze grote kantoren door de klanten van A tot Z op een persoonlijke manier te ontzorgen.”

Uitdagingen

Volgens Katja was de grootste uitdaging in het begin om zonder klanten een kantoor op te bouwen in een uitdagende markt. Hun ondernemersaanpak is niet per se gestoeld op vernieuwende ideeën. “Wij pakken juist terug op ouderwetse dienstverlening. De klant kan echt met ons in gesprek en als je met Sven belt krijg je Sven aan de telefoon. Later mag dit bijvoorbeeld ook Bart worden maar dan moet het ook Bart blijven.”

Volgens Katja heeft het adviesbedrijf voldoende ruimte binnen de huidige wet- en regelgeving om te ondernemen. “Door creatief, maar volledig vanuit het klantbelang, met een zaak bezig te zijn, krijgen we soms dingen voor elkaar die niet standaard zijn. Door persoonlijke gesprekken kun je je beter inleven in de klant. Wel zouden we graag nog meer mogelijkheden zien voor klanten die uit elkaar gaan (echtscheidingen) en meer overlegmogelijkheden/ruimte voor ondernemers.”

Sven & Katja werkt met professionele systemen, zowel voor hypotheken als verzekeringen, “Hierdoor hebben wij zelf meer tijd voor de klant.”

Vernieuwen

Waarin zou het adviesvak zich nog kunnen vernieuwen? “Een assurantiekantoor wordt over het algemeen als redelijk stoffig ervaren. Wij hebben daarom besloten om een aantal zaken anders aan te pakken. Zo is onze naam Sven & Katja terwijl andere kantoren er vaak voor kiezen om met achternamen te werken. Hiermee stralen we al direct uit dat we modern en informeel te werk gaan. We gaan graag fysiek langs bij de klant. Hiermee bouw je vanaf het eerste moment direct een persoonlijke band op. Door voorgaande punten te benoemen willen wij onszelf niet zo zeer vernieuwen, maar juist afstand doen van de werkwijze van grote kantoren. De ouderwetse, persoonlijke dienstverlening terugbrengen, in een modern jasje.”

“Over vijf jaar zouden we graag een succesvol, maar nog steeds relatief klein advieskantoor neergezet willen hebben. Verder hopen wij vooral dat we over vijf jaar nog steeds veel plezier hebben met elkaar in zowel het ondernemen als het adviseren.”

Reactie toevoegen

 
Meer over
Een frisse blik op het adviesvak

Een frisse blik op het adviesvak

(Rubriek Nieuwkomers en doorstarters in VVP 01-2022). VVP start in 2022 met de nieuwe rubriek nieuwkomers (en dat kunnen uiteraard ook ervaringsdeskundigen zijn...