Samen klanten blij maken

Tim Schoonbergen BS

(Kennisartikel Nedasco) Bij Nedasco ligt de focus nu en de komende jaren vooral op zakelijk schade en inkomen alsmede het verlenen van ondersteuning aan adviseurs door middel van nieuwe diensten. “Wij zien veel kansen in de zakelijke markt en al onze diensten worden daar op ingericht. Het draait bij ons allemaal om de relatie met onze klanten. Voor ons is de grootste zijn niet belangrijk maar dat we echt worden gezien als een partner. Kwaliteit boven kwantiteit”, aldus Tim Schoonbergen, algemeen directeur Nedasco.

...

Het credo van Nedasco is: samen klanten blij maken. Nedasco is van mening dat de adviseur hierin een proactieve rol heeft en zich daarbij ook bezig moet houden met het onderhoud van zijn klanten.

“Hier bedoel ik niet mee een polis sluiten en na een paar jaar kijken hoe het gaat, maar regelmatig contact met die klant zoeken. Periodiek de klant opbellen en alles even doorlopen. De systemen van Nedasco dragen daar ook toe bij, want je hebt alles in één overzicht en in de meeste gevallen is het ook makkelijk om een polis over te sluiten als de situatie daarom vraagt. Dit draagt er vervolgens weer toe bij dat adviseurs hun klantcontact efficiënt kunnen inrichten en dát is waarin zij het verschil maken”.

Met actief onderhoud zorg je dat klanten niet weggaan. Hierbij is focus en het maken van keuzes erg belangrijk. “Er is een enorm verschil in intermediairs door de keuzes die zij maken. Met de dienstverlening die wij als Nedasco aanbieden en ook middels onze dochters willen wij het de adviseur makkelijker maken om een focus te kiezen”. Eén van de kernwaardes van Nedasco - Kennis Delen – draagt er ook toe bij om het de adviseur makkelijker te maken. Nedasco heeft elke dag veel adviseurs aan de lijn en dus een breed referentiekader aan kennis van de verzekeringsbranche en – producten opgebouwd. Die kennis delen zij door middel van blogs, webinars en kleinschalige opleidingen.

Arbonext

Uit onderzoek blijkt dat het MKB onvoldoende bekend is met de Arbowet. De aanwezigheid, rol en taken van de preventiemedewerker is bij veel bedrijven onbekend, net als het hebben van een actuele Risico-inventarisatie en –evaluatie (RI&E). Ook is men niet altijd bekend met de wettelijke taken bij verzuimbegeleiding, tijdens en na een ziekmelding.

Daarom heeft Nedasco in 2019 een eigen arbodienst gelanceerd: ArboNext. “Met de uitbreiding van onze eigen keten van dienstverleners zijn wij nog beter in staat om de klanten van onze adviseurs efficiënter en klantgerichter te helpen”.

Werkgevers zijn wettelijk en financieel eindverantwoordelijk voor verzuim. Daarom gelooft ArboNext – hoe afgezaagd ook - dat voorkomen beter is dan genezen. De focus ligt dan ook niet primair op verzuimbegeleiding, maar op het voorkomen van (dreigend) verzuim. ArboNext helpt werkgevers met het bevorderen van de inzetbaarheid van werknemers, waarbij het behoud van gezondheid, werk en inkomen centraal staat. Na een melding in het verzuimsysteem worden alle professionals in één keer aangehaakt. De MKB-ondernemer merkt hier niets van, maar heeft wel de zekerheid dat een verzuimende werknemer de juiste begeleiding krijgt.

“ArboNext is een persoonlijke, ondernemende en deskundige arbodienst. Dit sluit naadloos aan bij de visie van Nedasco”, aldus Tim.

Be suitable

De kosten van ziekteverzuim kunnen oplopen naar zo’n 250 euro per werknemer per dag! Het is dus van groot belang dat ondernemingen grip krijgen en houden op het ziekteverzuim.

Ter ondersteuning van deze ondernemingen – die klant zijn van de adviseurs - heeft Nedasco een aantal jaren geleden Be Suitable opgericht. Zij zetten specialisten in op dossier- en organisatieniveau en zijn zo het verlengstuk van de HR-adviseur of directie bij verzuim en WGA-vraagstukken. De specialisten die Be Suitable inzet zijn de (register) casemanagers, arbeidsdeskundigen en juristen met kennis van de sociale wet- en regelgeving. Als ‘regisseur’ focussen zij zich op de financiële belangen en het toekomstperspectief van zowel werkgever als werknemer.

Ensupport

Als een adviseur zich volledig wil richten op zakelijk schade, maar ook een particuliere portefeuille wil blijven bedienen, kan hij ervoor kiezen om het onderhoud van die particuliere portefeuille uit te besteden aan één van de dochters van Nedasco: Ensupport .

Telefoontjes opnemen, e-mails beantwoorden, mutaties doorvoeren en schademeldingen begeleiden worden door Ensupport gedaan. “Ook hierin ondersteunen wij de adviseur en laten wij hem doen waar hij goed in is: adviseren en zijn portefeuille uitbouwen”, aldus Tim. Een bijkomend voordeel van het uitbesteden is dat er personeel- of bezettingsproblemen worden opgelost, het kantoor ook tijdens vakanties bereikbaar is en wellicht kan zelfs de huur van het kantoorpand worden opgezegd.

De adviseur bepaalt zelf welke taken hij wel of niet uitbesteedt aan Ensupport. Zo houdt hij zelf de regie in handen. Voor het behandelen van de portefeuille van de adviseur worden alleen kosten in rekening gebracht die daadwerkelijk zijn gemaakt. Geen vast tarief per maand, maar per minuut, volledig transparant en uniek in Nederland. Ensupport werkt nauw samen met de adviseur; zij houden hem op de hoogte van klantzaken die zij behandelen. De adviseur krijgt toegang tot het CRM-pakket van Ensupport en kan zo alle communicatie van en met zijn klanten volgen.

Tim Schoonbergen: ‘Positie adviseur op zakelijke markt blijft onbetwist.’

Ondernemer naast ondernemer

“Wij willen de beste serviceprovider op het gebied van bedrijfsmatige verzekeringen worden. Daarnaast willen we dé partner zijn van het intermediair. ArboNext, Be Suitable en Ensupport steunen de adviseur én werkgever en dragen dus ook perfect bij aan dit langetermijndoel”.

“De positie van de adviseur op de zakelijke markt blijft onbetwist. De ondernemer wil iemand naast zich die risico’s in kaart brengt. Dit doet de adviseur en wij helpen hem daarbij zo goed mogelijk”, sluit Tim af.

Reactie toevoegen

 
Meer over
Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Finale VVP Advies Award 2022 in beeld

Bekijk de beeldimpressie van Jeffrey Korte van de zinderende finale van de VVP Advies Award 2022 in de belevingsstudio’s van First Impression in Tilburg. [object...

Nedasco en a.s.r. Vitality werken samen

Nedasco en a.s.r. Vitality werken samen

Nedasco is een samenwerking aan gegaan met a.s.r. Vitality. Met deze samenwerking breidt serviceprovider Nedasco het inkomen productaanbod verder uit. “Van...

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak wint VVP Advies Award 2022

Jähnig + Ter Braak is de winnaar van de Advies Award 2022, de jaarlijkse prijs van VVP voor het meest klantgerichte advieskantoor. “Wij bouwen met onze...

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Bepaal vanmiddag wie de VVP Advies Award 2022 wint!

Woon vanmiddag de spectaculaire, korte live-uitzending van de finale van de VVP Advies Award 2022 bij en bepaal wie zich het meest klantgerichte advieskantoor...

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

Halve finale Advies Award 2022 in beeld…

De drie finalisten van de Advies Award 2022 zijn bekend. Van de spannende halve finale, die 7 september werd gehouden, heeft Jeffrey Korte een korte sfeerimpressie...

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep finalisten Advies Award 2022

“Expat Mortgages, Jähnig + Ter Braak en L&B Adviesgroep zijn de finalisten van de VVP Advies Award 2022. Deze kantoren, die net als de andere drie...

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

Halve finalisten Advies Award 2022 aan het woord

De zes halve finalisten van de VVP Advies Award 2022 hebben afgelopen woensdag hun pitch gehouden voor de jury van de Advies Award 2022. De zes halve finalisten...

Altijd een oplossing

Altijd een oplossing

(Partner in kennis Nedasco in katern Zakelijk en Inkomen, VVP 3-2022) Nedasco wil financieel adviseurs altijd een verzekeringsoplossing kunnen bieden. Dat is tegenwoordig...

Nedasco en Rhion van start met Dichtbij Huis Pakket

Nedasco en Rhion van start met Dichtbij Huis Pakket

Nedasco heeft samen met verzekeraar Rhion Versicherung AG het Dichtbij Huis Pakket ontwikkeld, dat alle particuliere producten van Rhion en een reis- en annuleringsverzekering...

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak winnaar VVP Advies Award categorie Hypotheken

Jähnig + Ter Braak is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Hypotheken. Tim Jähnig, Mike ter Braak en Marcia Berfelo nemen de award...