Samen klanten blij maken

Tim Schoonbergen BS

(Kennisartikel Nedasco) Bij Nedasco ligt de focus nu en de komende jaren vooral op zakelijk schade en inkomen alsmede het verlenen van ondersteuning aan adviseurs door middel van nieuwe diensten. “Wij zien veel kansen in de zakelijke markt en al onze diensten worden daar op ingericht. Het draait bij ons allemaal om de relatie met onze klanten. Voor ons is de grootste zijn niet belangrijk maar dat we echt worden gezien als een partner. Kwaliteit boven kwantiteit”, aldus Tim Schoonbergen, algemeen directeur Nedasco.

...

Het credo van Nedasco is: samen klanten blij maken. Nedasco is van mening dat de adviseur hierin een proactieve rol heeft en zich daarbij ook bezig moet houden met het onderhoud van zijn klanten.

“Hier bedoel ik niet mee een polis sluiten en na een paar jaar kijken hoe het gaat, maar regelmatig contact met die klant zoeken. Periodiek de klant opbellen en alles even doorlopen. De systemen van Nedasco dragen daar ook toe bij, want je hebt alles in één overzicht en in de meeste gevallen is het ook makkelijk om een polis over te sluiten als de situatie daarom vraagt. Dit draagt er vervolgens weer toe bij dat adviseurs hun klantcontact efficiënt kunnen inrichten en dát is waarin zij het verschil maken”.

Met actief onderhoud zorg je dat klanten niet weggaan. Hierbij is focus en het maken van keuzes erg belangrijk. “Er is een enorm verschil in intermediairs door de keuzes die zij maken. Met de dienstverlening die wij als Nedasco aanbieden en ook middels onze dochters willen wij het de adviseur makkelijker maken om een focus te kiezen”. Eén van de kernwaardes van Nedasco - Kennis Delen – draagt er ook toe bij om het de adviseur makkelijker te maken. Nedasco heeft elke dag veel adviseurs aan de lijn en dus een breed referentiekader aan kennis van de verzekeringsbranche en – producten opgebouwd. Die kennis delen zij door middel van blogs, webinars en kleinschalige opleidingen.

Arbonext

Uit onderzoek blijkt dat het MKB onvoldoende bekend is met de Arbowet. De aanwezigheid, rol en taken van de preventiemedewerker is bij veel bedrijven onbekend, net als het hebben van een actuele Risico-inventarisatie en –evaluatie (RI&E). Ook is men niet altijd bekend met de wettelijke taken bij verzuimbegeleiding, tijdens en na een ziekmelding.

Daarom heeft Nedasco in 2019 een eigen arbodienst gelanceerd: ArboNext. “Met de uitbreiding van onze eigen keten van dienstverleners zijn wij nog beter in staat om de klanten van onze adviseurs efficiënter en klantgerichter te helpen”.

Werkgevers zijn wettelijk en financieel eindverantwoordelijk voor verzuim. Daarom gelooft ArboNext – hoe afgezaagd ook - dat voorkomen beter is dan genezen. De focus ligt dan ook niet primair op verzuimbegeleiding, maar op het voorkomen van (dreigend) verzuim. ArboNext helpt werkgevers met het bevorderen van de inzetbaarheid van werknemers, waarbij het behoud van gezondheid, werk en inkomen centraal staat. Na een melding in het verzuimsysteem worden alle professionals in één keer aangehaakt. De MKB-ondernemer merkt hier niets van, maar heeft wel de zekerheid dat een verzuimende werknemer de juiste begeleiding krijgt.

“ArboNext is een persoonlijke, ondernemende en deskundige arbodienst. Dit sluit naadloos aan bij de visie van Nedasco”, aldus Tim.

Be suitable

De kosten van ziekteverzuim kunnen oplopen naar zo’n 250 euro per werknemer per dag! Het is dus van groot belang dat ondernemingen grip krijgen en houden op het ziekteverzuim.

Ter ondersteuning van deze ondernemingen – die klant zijn van de adviseurs - heeft Nedasco een aantal jaren geleden Be Suitable opgericht. Zij zetten specialisten in op dossier- en organisatieniveau en zijn zo het verlengstuk van de HR-adviseur of directie bij verzuim en WGA-vraagstukken. De specialisten die Be Suitable inzet zijn de (register) casemanagers, arbeidsdeskundigen en juristen met kennis van de sociale wet- en regelgeving. Als ‘regisseur’ focussen zij zich op de financiële belangen en het toekomstperspectief van zowel werkgever als werknemer.

Ensupport

Als een adviseur zich volledig wil richten op zakelijk schade, maar ook een particuliere portefeuille wil blijven bedienen, kan hij ervoor kiezen om het onderhoud van die particuliere portefeuille uit te besteden aan één van de dochters van Nedasco: Ensupport .

Telefoontjes opnemen, e-mails beantwoorden, mutaties doorvoeren en schademeldingen begeleiden worden door Ensupport gedaan. “Ook hierin ondersteunen wij de adviseur en laten wij hem doen waar hij goed in is: adviseren en zijn portefeuille uitbouwen”, aldus Tim. Een bijkomend voordeel van het uitbesteden is dat er personeel- of bezettingsproblemen worden opgelost, het kantoor ook tijdens vakanties bereikbaar is en wellicht kan zelfs de huur van het kantoorpand worden opgezegd.

De adviseur bepaalt zelf welke taken hij wel of niet uitbesteedt aan Ensupport. Zo houdt hij zelf de regie in handen. Voor het behandelen van de portefeuille van de adviseur worden alleen kosten in rekening gebracht die daadwerkelijk zijn gemaakt. Geen vast tarief per maand, maar per minuut, volledig transparant en uniek in Nederland. Ensupport werkt nauw samen met de adviseur; zij houden hem op de hoogte van klantzaken die zij behandelen. De adviseur krijgt toegang tot het CRM-pakket van Ensupport en kan zo alle communicatie van en met zijn klanten volgen.

Tim Schoonbergen: ‘Positie adviseur op zakelijke markt blijft onbetwist.’

Ondernemer naast ondernemer

“Wij willen de beste serviceprovider op het gebied van bedrijfsmatige verzekeringen worden. Daarnaast willen we dé partner zijn van het intermediair. ArboNext, Be Suitable en Ensupport steunen de adviseur én werkgever en dragen dus ook perfect bij aan dit langetermijndoel”.

“De positie van de adviseur op de zakelijke markt blijft onbetwist. De ondernemer wil iemand naast zich die risico’s in kaart brengt. Dit doet de adviseur en wij helpen hem daarbij zo goed mogelijk”, sluit Tim af.

Reactie toevoegen

 
Meer over
En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

En de categoriewinnaars van de VVP Advies Award 2022 zijn...

Geerts (Particulier), L&B Groep (Zakelijk), Jänig + Ter Braak (Hypotheken), Pensioen-Coaching (Pensioen), Finenzo Deventer (Digitale Innovatie), Expat...

Pensioen-Coaching winnaar VVP Advies Award categorie Pensioen

Pensioen-Coaching winnaar VVP Advies Award categorie Pensioen

Pensioen-Coaching is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Pensioen. Johan van Gisteren neemt, samen met Jeanette de Jong en Paul Vriends, de...

Expat Mortgages winnaar VVP Advies Award categorie Niche

Expat Mortgages winnaar VVP Advies Award categorie Niche

Expat Mortgage is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Niche. Henk Jansen neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid Robin van Beem...

Geerts winnaar VVP Advies Award categorie Particulier Advies

Geerts winnaar VVP Advies Award categorie Particulier Advies

Geerts Financiële Dienstverleners is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Particulier Advies. Tomas Geerts en team nemen de award in ontvangst...

L&B Groep winnaar VVP Advies Award categorie Zakelijk Advies

L&B Groep winnaar VVP Advies Award categorie Zakelijk Advies

L&B Groep is de winnaar geworden van de VVP Advies Award 2022 in de categorie Zakelijk Advies. Bertjan Scheepbouwer neemt, geflankeerd door Kees Boer en Rogier...

Juffrouw Polis wint Starterspijs VVP Advies Award 2022

Juffrouw Polis wint Starterspijs VVP Advies Award 2022

Juffrouw Polis heeft de startersprijs gewonnen van de VVP Advies Award 2022. Ilse Bosland neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid Bob Klijn (Söderberg...

Finenzo Deventer winnaar Advies Award categorie Digitale Innovatie

Finenzo Deventer winnaar Advies Award categorie Digitale Innovatie

Finenzo Deventer is de winnaar geworden van de Advies Award in de categorie Digitale Innovatie. Jan Willem Smit neemt de award in ontvangst uit handen van jurylid...

Bokhorst: nominatie VVP Advies Award is erkenning voor manier van werken

Bokhorst: nominatie VVP Advies Award is erkenning voor manier van werken

"Fantastisch om op deze manier als kantoor waardering te krijgen voor onze manier van werken", zegt Marnix Bokhorst van Bokhorst Verzekeringen, genomineerd in...

Jury VVP Advies Award 2022: dit zijn de meest klantgerichte kantoren van Nederland

Jury VVP Advies Award 2022: dit zijn de meest klantgerichte kantoren van Nederland

De jury van de VVP Advies Award 2022 heeft de namen bekend gemaakt van de meest klantgerichte advieskantoren van Nederland in de categorieën Particulier Advies,...

Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Spotters dragen honderdvijftig advieskantoren aan voor VVP Advies Award 2022

Naar aanleiding van een geheime bijeenkomst op 13 april 2022 van juryleden en spotters van de VVP Advies Award 2022 heeft de jury drie kantoren per categorie in...