ABN Amro beproeft Instant Expertise CED
ABN Amro Verzekeringen beproeft de komende zes maanden Instant Expertise, een door CED ontwikkelde vorm van schade-expertise waarbij de verzekerde een schade via een beveiligde video-verbinding zonder afspraak door een expert kan laten beoordelen. De pilot betreft property-schades.
Na de schademelding ontvangt de verzekerde een sms met een ‘encrypted’ video-link. De verzekerde kiest vervolgens zelf op welk moment hij wil videobellen. De expert ‘neemt op’, beoordeelt via een beveiligde video-verbinding de schade en brengt direct rapport uit aan de schadebehandelaar. In de veel gevallen kan de schade-expertise binnen een dag worden afgerond.
Niet voor complexe schades
CED zegt strikte criteria te hebben opgsteld “voor het soort schades dat voor Instant Expertise in aanmerking komt en vindt er altijd deskundige triage plaats. Veel property-schades met een schadebedrag van 500 tot 10.000 euro zijn uitermate geschikt voor Instant Expertise, maar complexe schades, fraude- of aansprakelijkheidszaken niet. En de keuze ligt ook bij de verzekerde: als deze toch een bezoek van een expert wil, kan dat.”
CED heeft al goede ervaringen met Instant Expertise in België en Frankrijk
Reactie toevoegen
Meldingen fouten digitale aanlevering documenten nu ook via Adfiz
Het aantal meldingen fouten digitale aanlevering documenten dat SIVI ontvangt stagneert. Om het makkelijker te maken meldingen te doen, is het meldingsformulier...
Overnemen elders gegenereerde data niet zonder risico's
CGA-voorzitter Michael Mackaaij wijst op nieuwe risico’s die het gebruik van data die elders zijn gegenereerd oplevert. Mackaaij: “Partijen in de markt...
DAK start samenwerking met Figlo.
DAK en Yellowtail breiden hun strategische samenwerking uit met softwareleverancier Figlo. Door het online platform Mijn Hypotheekdossier te koppelen aan het adviespakket...
Stel als geldverstrekker mijn-omgeving niet al open in voortraject
Wees als geldverstrekker terughoudend met het openstellen van de mijn-omgeving in het voortraject. Aldus De Hypotheekshop bij de bekendmaking van de Beste Midoffice...
NN en CED verlengen samenwerking
CED en Nationale-Nederlanden gaan opnieuw een meerjarige samenwerking aan voor expertise-diensten in de domeinen Property, Mobility en Vitality. Hierbinnen vallen...
Avéro Achmea: meer digitaal samenwerken via platform Podium
Podium. Zo heet het nieuwe digitale samenwerkingsplatform voor adviseurs dat Avéro Achmea maandag heeft gelanceerd. Jaap de Louw, commercieel manager Avéro...
"Ook CED heeft in het jaar 2020 de piketpaaltjes moeten verplaatsen en de organisatie aangepast aaneen nieuwe realiteit. Maar wij zijn daar sterker uitgekomen en...
"Kwaliteit digitale aanlevering van documenten heeft dringend aandacht nodig"
SIVI roept op tot goede toepassing van het SIVI GRS protocol en gaat samen met Adfiz de verbetering van kwaliteit monitoren. Peter Mols, directeur SIVI: “Met...
Open insurance nog steeds niet opgepakt door verzekeraars
Veel verzekeraars hebben nog steeds een lange weg te gaan als het gaat om het openstellen van hun (verzekerings)data, producten en diensten. Aldus de wereldwijde...
Brondata Service wordt bekender gemaakt bij adviseurs
De bekendheid van de Brondata Service bij financieel adviseurs kan beter. Daarom slaan Aegon, Argenta, ING, Lot Hypotheken en Ockto de handen in één...