ABN Amro ziet zakelijke dienstverlening groeien met drie tot vier procent
De vooruitzichten voor de zakelijke dienstverlening als geheel zien er in de tweede helft van het jaar goed uit, meent ABN Amro. “Als een groot deel van de bevolking is gevaccineerd, zullen de restricties worden afgebouwd. De opening van winkels, kantoren en horeca betekent dat er meer vloeroppervlakte is om schoon te maken en te beveiligen. De uitzendbranche zal verder kunnen groeien, doordat er weer vraag is naar traditionele uitzendbanen in de horeca en evenementenbranche”, vertelt Ingrid Laane, Sector Econoom Zakelijke Dienstverlening van de bank. “Het sterke herstel in deze sectoren in combinatie met een economische opleving - waarvan óók advocaten, accountants en organisatieadviesbureaus zullen profiteren - zorgt er voor dat de zakelijke dienstverlening dit jaar met drie procent en in 2022 met vier procent zal groeien.”
Een oplopende werkloosheid, een toenemend aantal faillissementen en uitgestelde belastingen die terugbetaald dienen te worden, dempen de groei in 2021 enigszins.
Vooral uitzendbureaus (min 9,1 procent) en schoonmakers (min 1,6 procent) zijn in 2020 zwaar getroffen door de coronacrisis, maar “de vooruitzichten zijn intussen wel verbeterd. Door uitzendkrachten te plaatsen op locaties waar de vraag is toegenomen - callcenters, priklocaties, teststraten en distributiecentra – herpakt de uitzendbranche zich. Advocaten (plus 5,8 procent) en accountants (plus 1,8 procent) zijn de crisis goed doorgekomen, omdat corona in mindere mate heeft geleid tot vraaguitval. Ondersteuning bij de NOW-regelingen betekende voor accountants zelfs extra werk.”
Reactie toevoegen
Serie Actief Klantbeheer, deel 5: ga eens tegen je natuur in!
"Mensen zijn lui. En dat is maar goed ook. Anders waren jij en ik er namelijk niet geweest. Op de prehistorische steppen was energiebesparing nodig om op gezette...
Geldbelangen eist opschorting compensatieregeling ABN Amro
Stichting Geldbelangen eist dat ABN Amro de compensatieregeling opschort, die de bank – in samenwerking met Consumentenbond Claimservice - voor teveel betaalde...
Serie Actief Klantbeheer, deel 4: klant gaat gewoon naar een andere adviseur
"Als je geen band opbouwt met jouw klant gaat hij gewoon op zoek naar een nieuwe adviseur", aldus Michel Ligtlee, beleidsadviseur Vereniging Eigen Huis in deel...
Serie Actief Klantbeheer, deel 3: het belang van ‘Ken je klant’
"Geldverstrekkers zijn tegenwoordig erg actief als het gaat om het begrip ‘Know Your Customer’. Dit heeft alles te maken met de verantwoordelijkheid...
(Rondetafelgesprek met partners ABN Amro, AnsvarIdéa, Centraal Beheer, Financieel Zeker, Lot Hypotheken en Scildon in VVP Special Duurzaam Adviseren 2021)...
“Compensatieregeling ABN Amro voor teveel betaalde rente volstrekt onvoldoende”
De Stichting Geldbelangen roept gedupeerden op niet akkoord te gaan met de compensatieregeling van ABN Amro voor te veel betaalde rente. Voorzitter Rob Goedhart:...
Akkoord compensatieregeling om te hoge rentes ABN Amro
De Consumentenbond en ABN Amro zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor klanten van de bank die in het verleden te veel rente betaalden over hun...
Actief klantbeheer: goed voor klant én adviseur
(Branchepartijen over Manifest Actief Klantbeheer, VVP 4) Financieel professionals helpen bij het informeren, initiëren, implementeren en uitvoeren van...
ABN Amro: "Moneyou opnieuw neergezet als prijsvechter"
“In onze hypotheekportefeuille breiden we de intermediaire diensten uit door ons online label Moneyou opnieuw neer te zetten als prijsvechter.” Aldus...
De Bitcoin is ongeschikt als betaalmiddel en is als belegging speculatief, zo concludeert ABN Amro in deel twee over haar drieluik over cryptocurrencies. In dit...