Adviseur moet in beweging komen

Tony Dingemanse en Jochem Davids (RISK Ventures)

Adviseurs die op de oude manier blijven werken, krijgen het zwaar, stellen Jochem Davids en Tony Dingemanse (RISK Ventures) in vakblad VVP 8, dat komende dinsdag verschijnt.

RISK Ventures, onderdeel van van RISK.nl, is verantwoordelijk voor insurtech-innovaties als InsureApp en Sluiteenverzekering.nl. Insurtech kan volgens Davids en Dingemanse al veel meer dan menigeen denkt. Zij wijzen onder meer op het actief gebruik van gegevens die smartphones genereren en de inzet van slimme chatbots. Een claimafhandeling in enkele seconden is allang geen sciencefiction meer. Alleen adviseurs die hun ogen sluiten voor nieuwe mogelijkheden, moeten naar mening van de innovators vrezen voor hun baan. Gedetailleerde kennis van de klant is de sleutel tot succes, maar dan moeten adviseurs wel in beweging komen.

Gedeelde geschiedenis

Adviseur van de maand Iet Jongbloed (Du Chattel & Jongbloed) vraagt zich in VVP 8 juist af wat technologische ontwikkelingen de klant per saldo opleveren. Ze was er zelf vroeg bij met VrijVerzekerd.nl, maar kon niet op tegen het marketinggeweld van verzekeraars. De laatstgenoemden zijn volgens Jongbloed 'in hun jacht naar omzet en innovatie' de gedeelde geschiedenis met adviseurs vergeten. 

Storm op komst

De ruim honderd bezoekers van VVP Event Inkomen, gehouden op 20 september in het Rotterdamse VNAB Kennis- en Ontmoetingscentrum, bevinden zich in een periode van relatieve rust. Stilte voor de storm, meldt spreker Janthony Wielink (Enkwest Opleiding & Advies). Inkomensadviseurs kunnen hun borst natmaken, want er komt een storm van wet- en regelgeving aan. 

VVP 8, verschijningsdatum: 3 oktober.

 

      

 

 

 

Reactie toevoegen

 
Meer over
Aov-aanvraag bij reaal kan nu volledig online

Aov-aanvraag bij reaal kan nu volledig online

Reaal heeft MijnAOV gelanceerd, waarmee financieel adviseurs een aov van de verzekeraar geheel online kunnen aanvragen.   Reaal heeft verschillende financieel...

Zzp\'er sluit verzekering liefst online af

Zzp\'er sluit verzekering liefst online af

De meerderheid van de zzp’ers (57 procent) sluit het liefst volledig online een verzekering af, zonder tussenkomst van een adviseur of tussenpersoon. Dat blijkt...

Online hypotheek afsluiten via independer

Online hypotheek afsluiten via independer

Het is nu ook mogelijk om zelf een hypotheek online af te sluiten via Independer, dat in dit verband samenwerkt met Hypotheek24. Independer: "Je kunt sinds...

"online samenwerken kan nog vele malen beter"

"online samenwerken kan nog vele malen beter"

Een op de drie financiële professionals werkt weinig online samen met klanten. Daarnaast blijkt dat een steeds grotere groep online samenwerken met klanten...

Online hypotheek afsluiten kent geen leeftijdsgrens

Online hypotheek afsluiten kent geen leeftijdsgrens

Er is geen sprake van een leeftijdsgrens bij het online afsluiten van een hypotheek. Dit blijkt uit de ingediende hypotheekaanvragen van het afgelopen jaar bij Hypotiek.nl.  ...

Maak het verschil in de wereld van online advies

Maak het verschil in de wereld van online advies

Figlo en Moneyview organiseren drie workshoprondes 'Blijf het verschil maken in de wereld van online advies'. "Deze gratis interactieve workshops bieden adviseurs...

Een derde financials werkt veel online samen met klant

Een derde financials werkt veel online samen met klant

Bijna een derde van de financiële bedrijven werkt veel online samen met de klant (dat wil zeggen er wordt bijvoorbeeld een chatmogelijkheid geboden of een digitale...

Online distributie richt ravage aan

Online distributie richt ravage aan

De Distributiemonitor 2014 van IG&H toont een verdere verschuiving naar online distributie. Volgens IG&H in het FD maandagochtend is de impact van de verschuiving...

Nog een aanbieder online self-service testamenten

Nog een aanbieder online self-service testamenten

Opnieuw is er een online self-service testamenten en samenlevingscontracten gelanceerd: NuTestament. De oprichters, Marieken Selderijk en Koen Schenau, schrijven:...

AFM wil ook online klantbelang centraal

AFM wil ook online klantbelang centraal

"Als dienstverlener kunt u dit handboek vooral zien als een oproep om te onderzoeken hoe u online nog beter het belang van de klant centraal kunt stellen."...