Alle houders niet-opbouwende beleggingspolissen geactiveerd

Logo Verbond van Verzekeraars

Het Verbond van Verzekeraars heeft een nieuw overzicht gepubliceerd van de voortgang die is geboekt bij het ondersteunen van consumenten bij het maken van een keuze over hun beleggingsverzekering. Sommige maatschappijen hebben nog wel wat werk te verzetten bij de pensioengebonden beleggingsverzekeringen.

Elk kwartaal geeft het Verbond een update per maatschappij en per productcategorie. De betrokken verzekeraars publiceren hun gegevens ook op hun eigen website. Het overzicht is hier te vinden.

In de categorie niet-opbouwende beleggingspolissen is de score voor alle maatschappijen nu 100 procent (scores gevalideerd door de AFM).

Bij de hypotheekgebonden beleggingsverzekeringen zitten de meeste verzekeraars ook op 100 of ruim boven de 90 procent.

Bij de pensioengebonden beleggingsverzekeringen wisselt het beeld sterk, per verzekeraar maar ook per categorie (zeer kwetsbaar, kwetsbaar, minder kwetsbaar). Er is duidelijk vooruitgang zichtbaar ten opzichte van de vorige meting, maar er is ook nog een heleboel werk te verzetten.

Hetzelfde beeld biedt de categorie Overig.

Het Verbond: "De resultaten laten zien dat de huidige aanpak werkt. Verzekeraars zetten dan ook onverminderd hun inspanningen voort."

Reactie toevoegen

 

Reacties

Rob Goedhart - 1 december 2016

Niet het feit dát er met mensen gesproken is over hun beleggingsverzekering, maar wát er besproken is. En vooral wat de actie is geweest daarna.... Laat daar eens wat over zien, Verbond!

Alle consumenten in woekerpoliszaak Allianz uitbetaald

Alle consumenten in woekerpoliszaak Allianz uitbetaald

Alle consumenten met een woekerpolis van Allianz die zich hebben aangesloten bij de claimactie van de Consumentenbond, zijn uitbetaald. Meer dan 99 procent van de...

Uitspraken in beleggingsverzekeringsklachten universal life later

Uitspraken in beleggingsverzekeringsklachten universal life later

Kifid heeft besloten om voor beleggingsverzekeringsklachten van het type Universal Life de klachtbehandeling voort te zetten tot en met de schriftelijke procedure....

Aegon moet eindwaarde beleggingsverzekering opnieuw berekenen zonder provisiekosten

Aegon moet eindwaarde beleggingsverzekering opnieuw berekenen zonder provisiekosten

(Kifid-uitspraak GC 2021-0234) Aegon moet de eindwaarde van een beleggingsverzekering opnieuw berekenen en daarbij de provisiekosten buiten beschouwing laten. Dit...

Kifid: prejudiciële vragen Hof Den Haag geen aanleiding voor aanhouden beleggingsverzekeringsklachten

Kifid: prejudiciële vragen Hof Den Haag geen aanleiding voor aanhouden beleggingsverzekeringsklachten

De prejudiciële vragen van het Hof Den Haag aan de Hoge raad inzake beleggingsverzekeringen van Nationale-Nederlanden zijn voor Kifid geen reden om de behandeling...

Consumentenbond bereikt akkoord met Allianz over woekerpolissen

Consumentenbond bereikt akkoord met Allianz over woekerpolissen

De Consumentenbond en Allianz zijn het eens geworden over een compensatieregeling voor een groep consumenten met woekerpolissen. Het gaat om beleggingsverzekering...

Hof Den Haag bepaalt prejudiciële vragen in beleggingspoliszaak

Hof Den Haag bepaalt prejudiciële vragen in beleggingspoliszaak

In de procedure van de Vereniging Woekerpolis.nl tegen NN heeft het hof Den Haag de knoop doorgehakt over de aan de Hoge Raad te stellen prejudiciële vragen. Het...

Kifid rondt 142 klachten beleggingsverzekeringen af in 2020

Kifid rondt 142 klachten beleggingsverzekeringen af in 2020

Kifid heeft vorig jaar de behandeling van 142 klachten over beleggingsverzekeringen afgerond. Voor bijna de helft van deze klachten is door bemiddeling een oplossing...

Consumentenbond verliest beleggingspoliszaak tegen NN

Consumentenbond verliest beleggingspoliszaak tegen NN

Nationale-Nederlanden hoeft consumenten niet te compenseren voor de te hoge kosten die de verzekeraar volgens de Consumentenbond bij ruim een half miljoen consumenten...

Kifid: klachten over beleggingsverzekeringen blijven komen

Kifid: klachten over beleggingsverzekeringen blijven komen

Het afgelopen halfjaar dienden 45 consumenten een nieuwe klacht over hun beleggingsverzekering in bij Kifid. Het totaal aantal klachten over beleggingsverzekeringen...

Kifid neemt beroep Dinplan-zaken in behandeling

Kifid neemt beroep Dinplan-zaken in behandeling

Er is voldoende financieel belang bij een aantal Allianz Dinplan-zaken om ze in beroep in behandeling te nemen. Aldus de Commissie van Beroep van Kifid. Het Reglement...