Barbara Baarsma commissaris bij Aon

Barbara Baarsma 2014

Barbara Baarsma en Jeroen Drost zijn benoemd als commissarissen bij Aon Nederland.

Barbara Baarsma (1969) is eind 2014 benoemd als commissaris. Zij is sinds 2000 werkzaam bij SEO Economisch Onderzoek, sinds 2008 als algemeen directeur. Als directeur is ze verantwoordelijk voor zowel de zakelijke als wetenschappelijke leiding van het kantoor. Sinds 2009 is ze hoogleraar marktwerkings- en mededingingseconomie aan de Universiteit van Amsterdam en sinds 2012 is zij kroonlid van de Sociaal Economische Raad (SER). Daarnaast vervult Baarsma diverse toezichthoudende en andere nevenfuncties bij organisaties in de publieke en private sector.

Jeroen Drost (1961) is eind 2014 benoemd als lid van de Raad van Commissarissen bij Aon Nederland. Hij is al meer dan 25 jaar werkzaam in de financiële dienstverlening. Van 1986 tot 2008 was hij werkzaam bij ABN Amro, het meest recent als ceo Azië.

Ze zijn benoemd voor een periode van vier jaar.

Reactie toevoegen

 

Reacties

Ton Gabriëls - 1 mei 2015

@Willem je legt de vinger weer eens mooi op de zere plek. Dank je CFD-collega. Voor VVP een mooie reden voor een interview met deze nieuwe commissaris ? :-)

Willem van Spronsen - 1 mei 2015

Barbara Baarsma is verantwoordelijk voor het SEO Economisch onderzoek Evaluatie provisieregels complexe producten. Het is een retrospectief onderzoek dat gemaakt is in opdracht van. Zo´n onderzoek probeert een antwoord op een nieuwe vraag te vinden door eerder verzamelde gegevens te analyseren. Nadeel van een dergelijk onderzoek is het gevaar dat de onderzoeker alleen maar kijkt naar de data die hem of haar van pas komen. Het omgekeerde daarentegen is een prospectief onderzoek. Bij zo´n onderzoek wordt de vraag vooraf geformuleerd, kortom voordat het onderzoek wordt gestart. Dat was hier duidelijk niet aan de orde. Haar evaluatie (onderzoek) bevat een veelheid van eigen inzichten en aanwijzingen welke gebaseerd zijn op gemengde theoretische veronderstellingen, suggesties, insinuaties, beschuldigingen en ernstige verdachtmakingen richting het intermediair zonder ook maar enige bewijsgrond te leveren. Dit onderzoek was de leidraad voor de toenmalige minister van Financien om te komen tot een provisieverbod.

Aon: bedrijven laten geld sociale regelingen liggen

Aon: bedrijven laten geld sociale regelingen liggen

Bijna de helft van de werkgevers met meer dan 250 medewerkers benut niet alle wettelijke mogelijkheden voor subsidies en sociale verzekeringspremies. Gemiddeld laten...

Michiel van Meer in directie Aon nederland

Michiel van Meer in directie Aon nederland

Michiel van Meer (38) is per 1 april benoemd tot directeur Human Resources Benelux bij Aon. Hij treedt eveneens toe tot het Management Committee van de verzekeringsmakelaar...

Aon: "doorvragen kan verzuimfraude voorkomen"

Aon: "doorvragen kan verzuimfraude voorkomen"

De kennis van mkb-ondernemers en HR-professionals over de regels voor langdurig verzuim schiet danig tekort. De helft weet niet precies welke informatie bij wie...

Baarsma wordt directeur Kennisontwikkeling Rabobank

Baarsma wordt directeur Kennisontwikkeling Rabobank

Barbara Baarsma start op 1 april 2016 bij de Rabobank als directeur Kennisontwikkeling. Zij neemt afscheid als directeur van SEO Economisch Onderzoek. Ook legt zij...

Omzet aon blijft nagenoeg gelijk

Omzet aon blijft nagenoeg gelijk

Aon Nederland behaalde vorig jaar een omzet van 243 miljoen euro, tegen 246 miljoen in 2013. De omzet van het bedrijfsonderdeel Aon Risk Solution (ARS) is nagenoeg...

Baarsma: "hypotheekrenteaftrek versneld afbouwen"

Baarsma: "hypotheekrenteaftrek versneld afbouwen"

De hypotheekrenteaftrek moet in versneld tempo worden afgebouwd. Dat zegt Barbara Baarsma, directeur van onderzoeksbureau SEO en hoogleraar aan de UvA, in het nieuwe...

Betere schadelastbeheersing wia levert miljarden op

Betere schadelastbeheersing wia levert miljarden op

Verzekeraars en werkgevers kunnen miljarden besparen als ze meer aandacht besteden aan schadelastbeheersing binnen de WIA, aldus Aon. Volgens Aon kost het voorstel...

Van Koesveld geeft Baarsma gelijk

Van Koesveld geeft Baarsma gelijk

Financieel adviseur Nico van Koesveld is het eens met de stelling van SEO-directeur en hoogleraar Barbara Baarsma dat banken en verzekeraars afgerekend moeten kunnen...

Baarsma: Verzekeraars laten bloeden voor foute producten

Baarsma: Verzekeraars laten bloeden voor foute producten

Als een financieel product niet doet wat het belooft, moet de maker daar aansprakelijk voor kunnen worden gesteld. Dat betoogt Barbara Baarsma, directeur SEO en...